Dell Vostro vs. Inspiron - verkooppraat?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145312

Topicstarter
In mijn zoektocht naar een eenvoudige laptop tegen de 600 e die ik wil gebruiken voor mijn werk (zeg 10 u/dag vnl e-mail en office) met een Intel Core i5, 15'6" scherm, HDD van 500 GB met 5400 en 4GB intern kwam ik bij Dell uit op en Inspiron. Maar toen ik dezelfde zoektocht deed bij 'Midden- en Kleinbedrijf' kwam ik uit op een Vostro. Raar dacht ik, dus even bellen. Volgens het mannetje bij Dell moet je ook echt een Vostro hebben, bij een Inspire is het na een jaar gedaan en krijg je allerlei problemen. Het moederbord kan zoveel gebruik gewoon niet aan kennelijk.....

Mijn vraag: verkooppraat of waarheid?

En dan analoog: zou dat ook gelden voor een Acer Aspire vs. Acer Travelmate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-06 14:04

SeatRider

Hips don't lie

Koop je alsnog de Inspiron, maar dan met 3 jaar garantie :)

[ Voor 8% gewijzigd door SeatRider op 18-03-2012 21:08 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-06 15:42
Ik koop ontzettend veel Dell materiaal; de Vostro's zijn met een mat scherm en hebben een dock aansluiting. In zijn 'algemeen' kan de Vostro meer hebben. De Inspiron met 3 jaar garantie is ook een goed idee.

Persoonlijk pak ik alles van de zakelijke lijn voor mijn klanten, mat scherm en betere garantie zijn een groot pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:04
wel grappig dat iemand van Dell zelf zegt dat het product al na een jaar uit elkaar valt xD

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Subtiele tag-koppeling ook :P

Maar vostro is niet beter dan inspiron. Een vostro kan beter zijn dan een inspiron, en er zullen ook wel inspirons geproduceerd zijn die beter zijn dan het gros van de vostro lijn.

Als je het zeker wilt weten, zoek reviews van vostro X en inspiron Y, dan heb je een concreet resultaat, want domweg naampjes vergelijken zegt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:03
Anoniem: 145312 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:05:
In mijn zoektocht naar een eenvoudige laptop tegen de 600 e die ik wil gebruiken voor mijn werk (zeg 10 u/dag vnl e-mail en office) met een Intel Core i5, 15'6" scherm, HDD van 500 GB met 5400 en 4GB intern kwam ik bij Dell uit op en Inspiron. Maar toen ik dezelfde zoektocht deed bij 'Midden- en Kleinbedrijf' kwam ik uit op een Vostro. Raar dacht ik, dus even bellen. Volgens het mannetje bij Dell moet je ook echt een Vostro hebben, bij een Inspire is het na een jaar gedaan en krijg je allerlei problemen. Het moederbord kan zoveel gebruik gewoon niet aan kennelijk.....

Mijn vraag: verkooppraat of waarheid?

En dan analoog: zou dat ook gelden voor een Acer Aspire vs. Acer Travelmate?
Ik heb zelf een inspiron 1720 uit april 2008. Deze gebruikt mijn zoon nog steeds en heb 1 x een nieuwe hardeschijf moeten vervangen binnen een jaar (garantie). Sinds kort zit er een 512GB SSD en windows 7 Ultimate en nu is de 4 jaar oude laptop sneller dan voorheen. Maar nogmaals. Je moet gewoon geluk hebben bij laptops :)

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 22:37
pinokkia schreef op zondag 18 maart 2012 @ 23:25:
[...]

Ik heb zelf een inspiron 1720 uit april 2008. Deze gebruikt mijn zoon nog steeds en heb 1 x een nieuwe hardeschijf moeten vervangen binnen een jaar (garantie). Sinds kort zit er een 512GB SSD en windows 7 Ultimate en nu is de 4 jaar oude laptop sneller dan voorheen. Maar nogmaals. Je moet gewoon geluk hebben bij laptops :)
Das wel mans, een 512GB S830 SSD in een Inspiron uit 2008 ;)
Dat is een HDD die waarschijnlijk al snel 2 x zo duur is als de laptop vandaag de dag?
En dan draait ie waarschijnlijk ook nog op SATA2.

[ Voor 4% gewijzigd door Double-X-L op 18-03-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Van de bekende actie natuurlijk :P Maar ik kan hem geen ongelijk geven, een C2D voldoet nog prima, maar een 5400rpm schijf die je in praktisch elke laptop vandaag de dag aantreft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:03
Double-X-L schreef op zondag 18 maart 2012 @ 23:28:
[...]

Das wel mans, een 512GB S830 SSD in een Inspiron uit 2008 ;)
Dat is een HDD die waarschijnlijk al snel 2 x zo duur is als de laptop vandaag de dag?
En dan draait ie waarschijnlijk ook nog op SATA2.
Ja dat was toen al sata 2. :)
Anoniem: 303530 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 23:30:
Van de bekende actie natuurlijk :P Maar ik kan hem geen ongelijk geven, een C2D voldoet nog prima, maar een 5400rpm schijf die je in praktisch elke laptop vandaag de dag aantreft niet.
Wat dacht jezelf Darkstone ;). Je wist daar toch vanaf dat ik de 512GB SSD in de oude inspiron 1720 van 4 jaar oud. :+ en ik heb jouw advies toen in de wind geslagen. Maar heb alsnog de SSD in de inspiron gedaan. Nu heeft inspiron 1720 1 x 512GB SSD, mijn 3 maanden xps 17 een 128GB SSD + 750GB hardeschijf en mijn xps 17 van de actie 1 x 512GB SSD. Dus we kunnen met de xps 17 laptops mooi 4 jaar vooruit en de inspiron 1720 een x aantal jaren totdat die uitelkaar ontploft :+

@ Darkstone.
Ik ben een vrouw!!! Iedere keer denk je dat ik een mannetje ben. Ik heb geen uithangbord :+

[ Voor 21% gewijzigd door pinokkia op 18-03-2012 23:50 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:33

Fiber

Beaches are for storming.

Ach, ik tik dit op een Inspiron 8600 uit 2003... De accu is brak maar verder doet hij het nog prima voor office en internet gebruik.
pinokkia schreef op zondag 18 maart 2012 @ 23:43:
[...]
offtopic:
Ik ben een vrouw!!! Iedere keer denk je dat ik een mannetje ben...
offtopic:
Wellicht handig om even in je sig te zetten of zo... :z

[ Voor 50% gewijzigd door Fiber op 19-03-2012 00:04 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:08
ThinClientQ schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:09:
Ik koop ontzettend veel Dell materiaal; de Vostro's zijn met een mat scherm en hebben een dock aansluiting. In zijn 'algemeen' kan de Vostro meer hebben. De Inspiron met 3 jaar garantie is ook een goed idee.

Persoonlijk pak ik alles van de zakelijke lijn voor mijn klanten, mat scherm en betere garantie zijn een groot pluspunt.
De Vostro's hebben geen (of iig, niet allemaal) een dockingstationconnector. Verder kun je bij bijde de garantie gelijkwaardig zetten, 3 jaar next business day. Zelf heb ik niet zoveel ervaring met de Vostro's, maar voelen die daadwerlijk beter/steviger aan dan Inspiron?

Overigens, mijn eigen vuistregeltje; als je je laptop veel verplaatst (= in tas duwen, rondhuppelen), kies een zakelijke serie, die kunnen bijna altijd meer hebben, al hoewel het afhankelijk is per type. Als het een mooie laptop is die z'n bureau zelden zal verlaten boeit het amper wat.en is het het prijsverschil niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-06 14:04

SeatRider

Hips don't lie

Ik zweer bij de Latitudes van Dell. Heb thuis een D830, al vijf jaar, en ook zakelijk heb ik ze altijd gehad. Ze voelen een stuk steviger aan dan de Vostro's van mijn vorige werkgever, die vond ik erg plastic overkomen, en zeker de uitvoeringen met AMD processor waren echt brak en instabiel.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:33

Fiber

Beaches are for storming.

Die kosten ook gelijk een heel stuk meer. Vostro en Inspiron zijn redelijk vergelijkbaar qua prijs. De Precisions zijn ook mooi, maar nog veel duurder.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hier thuis hebben we het laatste model vostro in 15 inch en een Dell Inspiron uit de core i330m generatie. De vostro is veel steviger gebouwd, er zit veel minder flex tussen de verschillende onderdelen. Als je hem oppakt heb je ook meer het gevoel dat je de gehele machine oppakt. Laatste punt is dat de Vostro een beter scherm heeft, het scherm van de inspiron is veel minder scherp door de glimmende laag ervoor. Een ander groot voordeel van de Vostro is de langere accu duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145312

Topicstarter
Dank voor de feedback allen! Veel in en uit tassen te verwachten, dus dan toch de zakelijke lijn.
Pagina: 1