Toon posts:

Thuisgroep: Peer Networking Grouping-service probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om een Windows 7 thuisgroep te kunnen maken dient o.a. de Peer Networking Grouping-service te draaien. Wanneer ik deze start krijg ik een melding:

<Kan de Peer Networking Grouping-service op Lokale computer niet starten. Fout 13: De gegevens zijn ongeldig>

Ik heb hierover niets kunnen vinden, noch via MS, noch via verscheidene andere fora. Help aub!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 10:47
Misschien een lullig antwoord maar heb je al eens opnieuw opgestart?
En je kunt eens proberen om je firewall uit te zetten en eventuele anti virus software enz.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Verwijderd

Topicstarter
Opnieuw opstarten helpt niet. De service heeft verder ook niets met een firewall/antivirus te maken dus dat lijkt me niet relevant.

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-12-2025
Zijn er überhaupt "Peer"-services gestart? Peer Name Resolution Protocol en Peer Networking Grouping zijn afhankelijk van Peer Networking Identity Manager deze zal dus gestart moeten zijn. De foutmelding doet lijken dat laatstgenoemde ook niet gestart is. Wanneer je deze probeert te starten wat voor foutmelding krijg je dan?

[ Voor 12% gewijzigd door Evil Genius op 20-03-2012 21:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Evil Genius: Er zijn verder drie gerelateerde Peer services gestart die nodig zijn (PNRP machine name publication service; PNRP zelf en PNIM draaien als een zonnetje;- ). Alleen PNG wil dus niet en geeft een Fout 13.

• Evil Genius
Je zou eens kunnen proberen om onderstaand bestand te verwijderen/hernoemen en dan kijken wat er dan gebeurd als je de services (her)start. Voor een hele hoop mensen lost dit verschijdene problemen met Homegroups op.

C:\Windows\ServiceProfiles\LocalService\AppData\Roaming\PeerNetworking\idstore.sst

[ Voor 23% gewijzigd door Evil Genius op 20-03-2012 23:25 ]

• Evil Genius
Heb je het ondertussen weten op te lossen?

Verwijderd

Topicstarter
@evilgenius: Het idstore.sst bestand had ik al eens geprobeerd te verwijderen maar het lost het probleem niet op. Helaas is het probleem ook nu nog niet opgelost; ik heb nog geen andere tips gekregen.
Pagina: 1