Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Virtuele image voor Virtual Box van Windows 7 maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil in Virtual Box Windows 7 als virtuele machine gaan draaien. Deze virtuele machine moet ik wel eerst maken van de fysieke Windows 7 waaruit ik nu werk. Heb op internet enigszins duidelijk proberen te krijgen hoe dit het beste in zijn werk kan gaan maar kom er niet uit. Eigenlijk ben ik op zoek naar programma die vanuit Windows een virtuele image kan maken, die ik dan later kan importeren in Linux. Heeft iemand ervaring met dit probleem?

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Heb je het al eens via de officiële website geprobeerd? Mocht dat zo zijn, wat was daar het resultaat van? Doorgaans is het lastig om Windows in andere omgeving te draaien. Het artikel geeft daar ook meer inzicht over.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan een deel uit https://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?f=28&t=33356 halen om je OS voor te bereiden om in een VM te draaien, daarna image maken met je favoriete tool, CloneZilla bijvoorbeeld, en deze herstellen in een VM. Eventueel opstartherstel draaien om je MBR te fixen indien nodig en klaar. Je hoeft alleen maar opnieuw te activeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt ook de windows backup functie gebruiken om een systeem image te maken. die kun je dan makkelijk terugzetten in de VM.
Weet het niet zeker, maar volgensmij is dit ook minder gevoelig voor driver issues etc.

edit: volgensmij krijg je dan zelfs een .vhd file, en die kun je in virtualbox direct mounten!

[ Voor 18% gewijzigd door defusion op 18-03-2012 23:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ondertussen de uitvoer van het plan iets gewijzigd. Wil eerst op een andere harde schijf een schone installatie van Windows 7 doen, met alleen drivers etc. en broodnodige prograhhet image zo licht en klein mogelijk blijft.

Nu heb ik mijn hand weten te leggen op een P-ATA 50 GB harde schijf. Groot genoeg om een mooie image op te maken, maar met de verkeerde interface. Aangezien ik de HD toch maar voor een dag wil aansluiten, is het niet erg als m'n notebook voor een dag even open is.

Mijn vraag is, kan ik met een converter van SATA naar PATA deze HD toch aansluiten op mijn notebook en zo een image maken, of is hier meer voor nodig? Is het aan te raden om het zo te doen?

Edit: zou het bijvoorbeeld met deze converter kunnen?

Edit 2: Heb ondertussen bij de lokale computer shop al een tweedehands SATA schijf op de kop kunnen tikken voor weinig. Hiermee gaat het dus gebeuren.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2012 10:42 ]