2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
die hadden we al veranderd naar 1, is beter signaal, geen buren. Maar ik bedoel connectiesnelheid lokaal (in windows weergegeven, die is op de andere comps 270-300mbit en bij mij dus 65mbit)Exorcist schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:31:
300 Mbit zul je nooit halen, max. 150 minus wat overhead. Zitten er buren op dezelfde frequentie als jij? Controleer dat met inSSIDer.
Maar 50mbit is in de rest van het huis mogelijk, maar als mijne aanstaat gaat t omlaag naar 17mbit.
Dus ligt het bij mij. Maar ik heb geen foute instelling
- netwerksnelheid meet je in Mb/s (Megabit per seconde). Jij schrijft mb/s (millibit per seconde). Waarschijnlijk bedoel je dat niet, dus wees aub accuraat en consequent. 1B=1Byte=8b=8bit overigens. Hoofdlettergebruik maakt uit!
- maak onderscheid tussen de carrierbandbreeedte van WiFi en de netto haalbare dataoverdracht. Carriersnelheden van 270Mb/s komen voor, maar zoals Exorcist terecht opmerkt is de dataoverdracht veel trager. Je noemt in het verhaal hierboven zoveel "snelheden" door elkaar dat ik iig de draad kwijt raak. Wees expliciet of je het over weergegeven carrierbandbreedte hebt, of over gemeten overdrachtsnelheid.
- je noemt hier niets over het type NIC dat je gebruikt (ja, een of andere Asus, maar is het een PCI(e) geval of USB, wat voor antenne eraan vast zit etc), waar deze PC staat tov de AP en andere PCs in huis met beter signaal, wat voor muren of vloeren ertussen zitten en je zegt niets over orientatie (WiFi is erg richtingsgevoelig). Al deze dingen kunnen verschil uitmaken voor je ontvangst en dus voor haalbare snelheden.
[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 19-03-2012 01:17 ]
Oslik blyat! Oslik!
[ Voor 28% gewijzigd door Biersteker op 19-03-2012 01:20 ]
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Die tip heeft heel veel geholpen!Biersteker schreef op maandag 19 maart 2012 @ 01:15:
Met jouw kaart zou ik toch echt wel een 300 Mb/s gemelde snelheid verwachten. Of iig 130 Mb/s. Zit je wel op de laatste bios van je mobo? En hoe groot is de afstand tussen jou en de router? Hoe zijn je router instellingen trouwens. Want je beveiliging op WPA2 zetten, ipv WPA2/WPA mixed, en AES kan ook echt wonderen doen voor je netwerk.
Even overzicht:
Wij hebben een kabelsnelheid van 50Mbit/s (ziggo). Als mijn computer niet verbonden was met het netwerk haalden we 40-50Mbit/s via speedtest.net. Zodra mijn computer verbond daalde de snelheid drastisch naar 17Mbit/s.
Alle computers exclusief mijne hebben een weergegeven snelheid (in Windows venster dus) van 270-300Mbit/s. Mijne heeft daarintegen maar 65Mbit/s weergegeven snelheid. Mijn conclusie was dat mijn computer alles in de war schopte en de snelheid omlaag bracht.
Nu ik alles op WPA2-AES heb gezet (dus niet AES-TKIP en niet WPA/WPA2) Werkt het een stuk beter.
De weergegeven snelheid op mijn computer is nu 144,5Mbit/s en de daadwerkelijke snelheid via speedtest is nu 45Mbit/s vanaf mijn computer!
Hiermee LIJKT het probleem te zijn verholpen.
Nog even een indeling van ons huis: