Het idee om een nieuwe HTPC aan te schaffen en hoe deze in elkaar te doen steken, is onlangs in mijn brein tot volle wasdom gekomen:
Later kan de Celeron G530 evt. door een 22nm Ivy Bridge versie vervangen worden, mits de H61 chipset dit ondersteunt en/of een BIOS upgrade dat mogelijk maakt.
Mijn vraag:
is de door mij samengestelde Barebone een goed voorbeeld van een welgekozen configuratie of is het voor verbetering vatbaar?
Edit: ik heb besloten om er 8GB (2x 4) @ 1333Ghz van Corsair (CMSA8GX3M2A1333C9) geheugen in te plaatsen. De toekomstige Ivy Bridge Celeron zou dit geheugen weleens kunnen gaan ondersteunen en het is even duur als de 1Ghz variant.
Voor gamen/video's (her)coderen zal bovenstaande HTPC configuratie niet worden gebruikt (enkel voor het bekijken van (HD) films, beluisteren van muziek en internetten), en dát draagt er toe bij dat de magere 3D prestaties van de videokaart en het ontbreken van QuickSync niet gemist zal gaan worden.quote: My_Busy_BrainMini barebone: ECS MS300, s1155 & H61 chipset
CPU: Intel Celeron G530 (dual core, 65W) @ 2.4Ghz, 2MB L3, HD2000
RAM: Corsair 8GB (2x 4) @ 1333Mhz (CL9)
HDD: Seagate 1TB @ 7200rpm
Kosten (excl. porto): € 308,10,-
Bijzonderheden:
- de MS300 beschikt over 2x USB 3.0 in het voorpaneel
- het stroomverbruik van de G530 (idle/load) is lager dan het TDP van 65W doet vermoeden
Later kan de Celeron G530 evt. door een 22nm Ivy Bridge versie vervangen worden, mits de H61 chipset dit ondersteunt en/of een BIOS upgrade dat mogelijk maakt.
Mijn vraag:
is de door mij samengestelde Barebone een goed voorbeeld van een welgekozen configuratie of is het voor verbetering vatbaar?
Edit: ik heb besloten om er 8GB (2x 4) @ 1333Ghz van Corsair (CMSA8GX3M2A1333C9) geheugen in te plaatsen. De toekomstige Ivy Bridge Celeron zou dit geheugen weleens kunnen gaan ondersteunen en het is even duur als de 1Ghz variant.
[ Voor 29% gewijzigd door John Stopman op 26-04-2012 13:38 . Reden: Xtra info toegevoegd ]
Wust um yn 'e moele ha? :p