met een Router 300N WL-611 een WiFi netwerk maken

Pagina: 1
Acties:

• GF187um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-02 00:06
Beste Tweakers,

Ik wil tijdelijk een wifi verbinding maken van mijn desktop pc via de router naar de modem, zodat ik niet 10 meter draad door het huis heb lopen. Is dit mogelijk of verspil ik hiermee tijd en energie? Gewoon zo aansluiten werkt dus niet en ik weet ook niet welke instellingen ik moet veranderen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:01

lier

MikroTik nerd

Respect voor je openingspost...zelfs na drie keer lezen vind ik het moeilijk om je verhaal te begrijpen!

;)

Wat is een "tijdelijke wifi verbinding"?
Waarom zou het niet mogelijk zijn?
Wat is "Gewoon zo aansluiten"?
Over welke instellingen heb je het?
Welke router heb je?
Zit er een WiFi nic in je desktop pc?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• GF187um
Ja ik ben er eindelijk achter dat ik een Wireless Bridge moet hebben. Ik wil de pc met internet kabel verbinden naar de router en die dan draadloos verbinding laten maken met mijn modem. Ik hoop dat dit nu wel duidelijk is.

Antwoord op de vragen:
Tijdelijk betekent een week of 2.
Waarom? Nu is het voor mij onmogelijk...
Gewoon zo aansluiten is router in stopcontact, internet kabel erin.
de instelling van de router heb ik het over.
de router stond dacht ik duidelijk in de titel :P dat was volgens mij het enige wat duidelijk was:
300N X2 WL611
geen WiFi, daarom dus met kabel

Ik ben er nu ook achter dat ik moet bridgen, maar als ik de router via de kabel aansluit kom ik met geen mogelijkheid in de router. Ik heb via WAN en LAN aangesloten, maar niets werkt. Wat doe ik verkeerd??

EDIT:
Ben in de router nu maar ik zie helemaal geen bridge opties, Het zou bij de settings: Wireless - Basic moeten staan. Maar ik zie alleen AP en WDS opties. Iemand een idee?

EDIT2:
Ik heb de WDS optie gekozen en nu lukt het me niet om het mac adres van de andere modem/router die in gebruik is in te voeren. Of in ieder geval niet om het te verbinden met de router.

EDIT3:
Net een youtube filmpje gezien van elithecomputerguy waarin hij meldt dat je een router nodig hebt en een accesspoint met 2 wireless routers gaat het volgens hem niet lukken. Nu vraag ik me af of mijn router toch wel gebruikt kan worden als accesspoint. Of is het allemaal toch verspilde moeite?

[ Voor 30% gewijzigd door GF187um op 20-03-2012 20:28 ]

Verwijderd

Bij Edit 3: Je moet geen AP hebben, maar een client. Dan doet dat routertje alsof het een "UTP modem" is.

Je moet je router een andere software laten draaien. Bv. DD-WRT. Kijk maar op de site:

http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database

Hier kan je zien, of jouw router "omgehacked" kan worden.

• GF187um
Okey... hier staat de router dus niet tussen... dan maar gauw een wireless usb stick halen. Iemand enig idee welke goed is en goedkoop? Ik wil niet teveel uit geven eraan maar ik wil wel een goede ontvangst, de afstand is zo een 10 meter en er zit een muur tussen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:01

lier

MikroTik nerd

In de pricewatch kan je op basis van jouw criteria (USB, prijs, enz) en beoordeling een goede keuze maken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• GF187um
ben voor de TP-Link TL-WN822N gegaan.

EDIT:
Ontvangen en deze werkt goed. Alleen krijg ik hem niet aan de praat via mijn usb 3.0 poort.

[ Voor 57% gewijzigd door GF187um op 24-03-2012 14:41 ]

Pagina: 1