Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-05 09:44

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-kQjRUrD8CQg/TW9e6wGioLI/AAAAAAAA7gU/XqD8FPFWvoQ/wrecked_logo_final.jpg

We are Wrecked!

Inleiding - Features - Video - Tracks - Links - Disclaimer

Wat is Wrecked?

Nadat de game meerdere keren uitgesteld is, en een naamsverandering heeft ondergaan, is vorige week bekendgemaakt op de Facebook pagina
van de game, dat hij op 28 maart 2012 zowel op PSN als XBLA wordt uitgebracht. Over de prijs is nog niets bekend gemaakt, maar volgens de geruchten zal hij 1200 Microsoft Points kosten op XBLA en 14,99 op PSN.

Wrecked wordt gezien als de spirituele opvolger van de klassiekers Mashed, Mashed Fully Loaded, Drive to Survive en Micro Machines. Hoewel het door dezelfde ontwikkelaar, Supersonic Software
, wordt gemaakt als zijn voorgangers, is er toch gekozen voor een geheel nieuwe naam. Eerst was dat Gas: Fuel for Fun, en nu is het definitief Wrecked: Revenge Revisited.

Wrecked is een racegame, en valt volgens wikipedia in de categorie Vehicular combat game, wat in mijn ogen ook de meest treffende omschrijving is, als wrecked ook maar een béétje op haar voorgangers gaat lijken.

De game is met maximaal 4 spelers online, of in split-screen te spelen, en zal tevens een soort singleplayer-modus bevatten met challenges.

Afgaand op de trailers en gameplayvideo's lijkt Wrecked nog het meeste weg te hebben van de mashed-serie. Het doel in het spel, is om je tegenstanders uit te schakelen op elke mogelijke manier. Dit kan door je tegenstanders van de baan af te rijden, door de diverse wapens te gebruiken, of door ze "uit het beeld te rijden." Dit laatste is in mijn ogen een van de unieke punten van de game, en ook het punt wat mashed zo leuk en verslavend maakte. Het beeld beweegt mee met de racers, kom je achterop dan val je af en moet je de ronde uitzitten. Dit hoeft geen punt te zijn, want de uitgeschakelden kunnen met airstrikes het leven van de racers zeer zuur maken! Overigens is bevestigd dat dit uitgezet kan worden, zoals dat ook in Mashed het geval was.

In elke ronde zijn punten te verdienen. Stel je speelt met zijn 2en dan wint de winnaar van elke ronde 1 punt, waar de verliezer een minpunt krijgt. Zo kan een potje dus eindeloos duren als je een beetje tegen elkaar opgewassen bent. Degene die als eerst een vooraf ingesteld aantal punten haalt wint het potje. Wat ik me uit mashed goed kan herinneren is dat de nummer 1 altijd het meest wordt aangepakt in deze setting, zeker als hij/zij op 'matchpoint' staat. Dan is het opeens allen tegen 1 en dat geeft een heel leuk stukje gameplay.

BELANGRIJK VOOR POTENTIELE PC-SPELERS!

Op de blog van de developers's valt te lezen dat de ontwikkelaars denken aan een PC versie, als er genoeg animo voor is. Hiervoor moet een e-mail gestuurd worden met als titel "PC please!" naar wrecked@supersonic-software.com.
Voorlopers mashed en mashed fully loaded zijn altijd op de PC uitgekomen, maar vooralsnog komt Wrecked alleen op XBLA en PSN uit.

Features

De Features zoals ze staan op Wearewrecked.com

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sPtl6PLB1RM4KAAwKOLhY2Qw/full.jpg

Trailers en andere video's

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=YIivPTcPN3A]

De Tracks

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: De aloude klassieker uit Mashed, Polar Wharf (klik voor YT-video) komt terug in Wrecked!

Dat kunnen we onder andere zien aan onderstaande screen, en is ook bevestigd op de FB-pagina van Wrecked.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aXfUcj1IZZ9GSffN5IdQXXbU/medium.jpg

Links

Wearewrecked.com

De officiele website.

De Facebook-pagina
Hier is de laatste maanden de meeste communicatie via verlopen.

Gas Blog
De Developers blog.

Wrecked op Xbox.com

Wrecked op playstation.co.uk

Fan Forum WreckedRevenge.com

De achievements volgens Xbox360achievements.com

Disclaimer

Dit is mijn eerste topic op Got. Ik wou al een tijdje graag een keer meehelpen aan een topic of er zelf 1 maken, aangezien ik hier al een tijdje over de vloer kom, maar zag elke keer geen kans.
Nu met Wrecked zag ik mijn kans schoon. Mashed heb ik op de Xbox1 volledig grijs gespeeld, en op wrecked wacht ik dan ook al sinds de eerste aankondiging (hij zou eerst Q2 2011 uitkomen...) dus je kan wel stellen dat ik lichtelijk fanboy ben.

Voor het maken van dit topic heb ik rondgesnuffeld in diverse andere topics, hoe de opbouw en dergelijke gedaan is, ben ben ik daarna zelf een beetje gaan klooien.
Maar in mijn onervarendheid als topicstarter zijn tips voor een mooiere, betere, overzichtelijkere TS dan ook meer dan welkom! Evenals natuurlijk inhoudelijke aanvullingen!

Verder zou ik zeggen: Tot 28 maart op de battlefields! 8)

[ Voor 8% gewijzigd door KingKoning op 25-03-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 15:11

LDVC

Let's get it over with

4 spelers online lijkt me wel wat weinig. Kan me nog herinneren dat Micro Machines op de N64 destijds met 8 mensen gespeeld kon worden (2 per controller). Lijkt me destijds een ontzettende gimmick, maar online gaming leent zich natuurlijk prima voor zoiets.

16 players ofzo maakt de chaos toch compleet voor zo'n spel?

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawkEye
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 22:24

HawkEye

Very dry...

Staat hoog op m'n verlanglijstje! Ga 'm gelijk kopen... :)

Op de Xbox 1 helemaal grijsgespeeld; Polar Wharf met z'n vieren, airstrikes erbij... legendarisch! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-05 09:44
LDVC schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:53:
4 spelers online lijkt me wel wat weinig. Kan me nog herinneren dat Micro Machines op de N64 destijds met 8 mensen gespeeld kon worden (2 per controller). Lijkt me destijds een ontzettende gimmick, maar online gaming leent zich natuurlijk prima voor zoiets.

16 players ofzo maakt de chaos toch compleet voor zo'n spel?
zijn er helaas echt maar 4: http://www.wearewrecked.com/wreckedfeatures.html een extra gamemode met meer man zou wel vet zijn inderdaad. Meer chaos en wat minder tactiek.

Maar de 4-player mode zoals die in mashed zat is wat mij betreft sowieso heilig :P

Zes tracks vind ik ook wat weinig eerlijk gezegd. Op de blog zeggen ze ook dat ze nog DLC willen uitbrengen, maar wat mij betreft mochten het er wel meer zijn dan 6 om te beginnen....

release date 28 maart is inmiddels nog maar is informeel bevestigd op FB... als t goed is morgen de formele aankondiging.
Hello! Our formal announcement of the 28 March release date is tomorrow - but it's old news to you lot right?!
Afbeeldingslocatie: http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/421741_406294466064193_202591413101167_1620183_1301924343_n.jpg

edit: tis officieel http://www.eurogamer.net/...ed-release-date-announced

ze doen wel dramatisch weinig aan promotie zeg, zo komt de game nooit onder de aandacht. ik heb m nog niet zien staan op major nelson's blog en nog op geen 1 site behalve eurogamer.
Hun eigen blog en website updaten ze niet eens. alle communicatie loopt via Facebook.

voor mij wordt t toch wel een instabuy maar ben bang dat t straks online heel snel heel stil is.

edit 2: Er komt betaalde DLC op de launch dag... ik vind dat ze dat eigenlijk niet kunnen maken als er maar 6 tracks inzitten... maar goed laten we maar oordelen als de game ook daadwerkelijk uit is....

[ Voor 39% gewijzigd door KingKoning op 27-03-2012 21:11 ]