11 jaar Hotmail inbox naar 'Hotmail servers'?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:26
Enige weken geleden ben ik na een korte probeer periode teruggestapt van Mozilla Thunderbird naar Windows Live Mail. Dit omdat ik Live Mail enorm veel fijner vind werken. Ik werk al ruim 11 jaar met Hotmail. Weet dat dit gratis is, maar van zo'n grote dienst van zo'n grote naam mag je er wel een beetje van uit gaan dat dit te vertrouwen is. Tijdens mijn overstap naar Live Mail heb ik tevens het wachtwoord van mijn Hotmail account gewijzigd ivm relatiebreuk.

Na de install van Live Mail begon hij netjes met het binnenhalen van +/- 4200 (inbox) en 400 (send) pop3 mailtjes. PC die avond aan laten staan. Echter kwam ik er de volgende dag achter dat er niet 4200 mailtjes in m'n inbox stonden, maar +/- 100, met als vroegste datum 20-2-2012 ipv 2001. Er zou wel iets niet goed gegaan zijn dacht ik.. en dit even nagekeken via hotmail.com. Daar stonden inderdaad wel alle mailtjes nog.

Maar helaas kwam ik er vandaag achter dat vandaag toch ook mijn complete inbox op Hotmail.com verwijdert is! Durf niet te zeggen hoe lang dit al het geval is. Wel enorm schrikken! Alles, echt alles weg. Foto's, funmails, intieme mails, betalingen en noem maar op! Na wat zoeken op het www bleek dit vaker voor te komen (zie vorig jaar januari (Hotmail 9 jaar aan mails verwijderd?). De mails staan ook niet in de verwijdert map (of andere mappen) en gezien Live Mail ook alleen mailtjes heeft tot 20-12-2012 zakte de moed een beetje in de schoenen.

Mijn laatste hoop was dat Thunderbird nog ergens een map met mail heeft achtergelaten, ondanks dat ik deze verwijdert heb. En hallelujaah! Een pop3.live.com map gevonden met 811MB aan data! Gelijk een backup gemaakt en vervolgens Thunderbird geinstalleerd. En tadaaa, al mijn mailtjes netjes in m'n inbox.

De vraag is nu: Hoe zorg ik er voor dat ze ook weer op de hotmail server komen?
Ik kan ze nu alleen benaderen via Thunderbird.. Het liefst zet ik ze ook op mijn andere mail account, zodat ik een backup heb. En wat kan er nu precies verkeerd zijn gegaan?

Ik prijs me in ieder geval een gelukkig man vandaag! :*)

Sorry voor de warboel, blame the wine yesterday.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Klinkt alsof het vinkje 'delete messages on server' ergens aan stond.

Via POP3 ga je die niet zomaar terugkrijgen, maar mischien kun je ook IMAP gebruiken? Dat is sowieso beter.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Of je moet Microsoft Outlook installeren met de Outlook connector, dan kun je de mails weer terug synchroniseren in een map.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
CyBeR schreef op zondag 18 maart 2012 @ 18:21:
Klinkt alsof het vinkje 'delete messages on server' ergens aan stond.

Via POP3 ga je die niet zomaar terugkrijgen, maar mischien kun je ook IMAP gebruiken? Dat is sowieso beter.
Is dit in Hotmail zelf? Of in de mail client?

edit: hoooo eens, ik zie nu dat mn vroegste mailtje 09-03-2012 is.. langsamerhand verdwijnt alles dus!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wat zei de klatendienst van Microsoft toen je ze dit probleem voorlegde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

mouzetc schreef op zondag 18 maart 2012 @ 18:24:
[...]

Is dit in Hotmail zelf? Of in de mail client?
Client.
edit: hoooo eens, ik zie nu dat mn vroegste mailtje 09-03-2012 is.. langsamerhand verdwijnt alles dus!
Dat klinkt consistent met een dergelijk vinkje, meestal bedoeld om mail ouder dan X dagen weg te knikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Cocytus schreef op zondag 18 maart 2012 @ 18:25:
Wat zei de klatendienst van Microsoft toen je ze dit probleem voorlegde?
Ik kom er pas net achter dus heb ze nog niet gecontact. Gezien ik (gelukkig) een beackup heb kan ik iig met een geruster hart de oorzaak proberen te achterhalen..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
CyBeR schreef op zondag 18 maart 2012 @ 18:26:
[...]

Client.

[...]

Dat klinkt consistent met een dergelijk vinkje, meestal bedoeld om mail ouder dan X dagen weg te knikkeren.
Live Mail even doorgelopen, maar kan niets vinden. Opties zijn ook zeer beknopt..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:45

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Heb ik ook gehad in Thunderbird, alles van 2 maanden weg, een gat.
En nee ik had niet zo'n vinkje aan staan

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:18
Hotmail heeft toch wel IMAP ondersteuning mag ik aannemen? Stel dat eens in en sleep je backup-mails weer terug. Dan heb je in de toekomst geen last meer van een mail-client die deze setting standaard aan heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Ja die wkam ik net ook tegen! Alleen heb ik heel de advanced tab niet. Zal voor een oudere versie zijn geweest of ik heb gewoon een damaged versie, welke deze probelemen veroorzaakt.

ferrybouwman schreef op zondag 18 maart 2012 @ 18:36:

Hotmail heeft toch wel IMAP ondersteuning mag ik aannemen? Stel dat eens in en sleep je backup-mails weer terug. Dan heb je in de toekomst geen last meer van een mail-client die deze setting standaard aan heeft staan.
POP en het verwijderen van gedownloade berichten
Als POP wordt gebruikt om Hotmail-berichten te downloaden naar een ander programma, kan dat programma ervoor zorgen dat de berichten niet meer beschikbaar zijn op Hotmail. (Dit kan bijvoorbeeld gebeuren bij gebruik van Mac Mail of Mozilla Thunderbird).

-Laat een ander programma geen berichten verwijderen van Hotmail. (Als het andere programma is ingesteld op 'berichten verwijderen van de server', verplaatsen we de berichten gewoon naar een speciale POP-map. Ze worden dan niet verwijderd.)
-Doe wat mijn andere programma zegt. Als er staat dat berichten verwijderd moeten worden, verwijder ze dan.
Is dat toevallig wat je bedoeld? Verder zijn de opties hier ook weer minimaal.

Verder begrijp ik nog niet helemaal hoe ik ze dan terug in mn Hotmail krijg..?

(thanks for he help so far all :) )

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 22:53
Maak een exchange connectie met je hotmail profiel/de hotmail servers en laat de pst in je net aangemaakte exchange profiel in, alles wordt vanzelf terug gesynced.

Hieronder een voorbeeld van de settings

Hostnaam: m.hotmail.com
Gebruikersnaam: naam@live.nl
Wachtwoord: ********
SSL: ingeschakeld
Domein:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
heuker schreef op zondag 18 maart 2012 @ 18:36:
Hotmail heeft dus blijkbaar geen IMAP ondersteuning :(
Axelfoley007 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 23:34:
Maak een exchange connectie met je hotmail profiel/de hotmail servers en laat de pst in je net aangemaakte exchange profiel in, alles wordt vanzelf terug gesynced.

Hieronder een voorbeeld van de settings

Hostnaam: m.hotmail.com
Gebruikersnaam: naam@live.nl
Wachtwoord: ********
SSL: ingeschakeld
Domein:
Ik (als noob) verlies het al een beetje na je eerste zin.. waar kan ik dit precies doen?

Zelf is het me nu gelukt om alle mailtjes te bouncen/redirecten. Dit geeft alleen niet het gewenste resultaat, gezien de afzender dan altijd ikzelf ben. En in geen programma behalve Thunderbird geeft hij dan de juiste datum aan. Hotmail zelf geeft gewoon de datum van ontvangst aan.

Iemand die me verder op weg kan helpen?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:34
Is Gmail geen optie trouwens? Niet dat je daar ineens je mail uit 2001 mee terughebt, maar zover ik weet gooit Gmail niet zomaar mail weg.

+ je kunt allerlei filters aanmaken en je hebt 7GB ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
ThinkPadd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:48:
Is Gmail geen optie trouwens? Niet dat je daar ineens je mail uit 2001 mee terughebt, maar zover ik weet gooit Gmail niet zomaar mail weg.

+ je kunt allerlei filters aanmaken en je hebt 7GB ruimte.
Ja ben ook zeker van plan over te stappen! Had bij Hotmail 20GB, maar goed, dat red ik voorlopig toch niet.
Ik ga nu proberen mijn Hotmail aan mn Gmail te koppelen via Thunderbird en dan via IMAP alsnog alle mailtjes op de juiste manier terug te krijgen. Nog geen idee of t ooit kan werken, maar ik ga eens even lekker klooien!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
mouzetc schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:51:
[...]

Ja ben ook zeker van plan over te stappen! Had bij Hotmail 20GB, maar goed, dat red ik voorlopig toch niet.
Ik ga nu proberen mijn Hotmail aan mn Gmail te koppelen via Thunderbird en dan via IMAP alsnog alle mailtjes op de juiste manier terug te krijgen. Nog geen idee of t ooit kan werken, maar ik ga eens even lekker klooien!
Potsjandosie! Het blijkt te werken.

Heb mijn Gmail als mail client in Thunderbird geladen en vervolgens mijn hele Hotmail inbox naar mijn Gmail inbox gesleept. Voor zover ik nu kan zien komen alle mailtjes netjes in mijn inbox. _/-\o_

Nu m'n Hotmail nog even redirecten naar mn Gmail en snel al mn contact info overal veranderen. Daarna snel afscheid nemen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

mouzetc schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:59:
[...]

Potsjandosie! Het blijkt te werken.

Heb mijn Gmail als mail client in Thunderbird geladen en vervolgens mijn hele Hotmail inbox naar mijn Gmail inbox gesleept. Voor zover ik nu kan zien komen alle mailtjes netjes in mijn inbox. _/-\o_

Nu m'n Hotmail nog even redirecten naar mn Gmail en snel al mn contact info overal veranderen. Daarna snel afscheid nemen.
Wat je dan nog kan doen is een redirect instellen dat de mailtjes die toch nog naar je hotmail gaan doorgestuurd worden naar je gmailaccount.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
laatste keer dat ik het probeerde accepteerde hotmail geen auto-forward naar gmail.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:34
Je kunt Hotmail ook laten ophalen in Gmail.

Instellingen > Accounts, en dan "E-mailberichten ontvangen via POP3:"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
Heb je de Outlook-connector software geinstalleerd? Dan kun je de e-mailberichten wel terugkopieren naar hotmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Dothan schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 18:14:
Heb je de Outlook-connector software geinstalleerd? Dan kun je de e-mailberichten wel terugkopieren naar hotmail.
Mn Hotmail blijft gewoon leeglopen.. de mails worden (gelukkig) nog wel doorgestuurd/binnengehaald met mn gmail. Maar heel raar! Staan een paar minuten in mn Inbox en verdwijnen dan naar de prullenbak.

Buiten mn iPhone kan niets hier verder invloed op hebben. Hotmail is voor mij nu verleden tijd iig..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414266

mouzetc schreef op zondag 08 april 2012 @ 19:18:
[...]

Mn Hotmail blijft gewoon leeglopen.. de mails worden (gelukkig) nog wel doorgestuurd/binnengehaald met mn gmail. Maar heel raar! Staan een paar minuten in mn Inbox en verdwijnen dan naar de prullenbak.

Buiten mn iPhone kan niets hier verder invloed op hebben. Hotmail is voor mij nu verleden tijd iig..
Ik weet wel zeker dat het probleem niet aan hotmail kant zit, ik heb nog nooit gehoord dat email zomaar verdwijnt, het is altijd een setting aan de client kant die er de oorzaak van is. Check dus zowel je mail client als ook de iphone nog eens. Zoals al geopperd de live connector en outlook is zowiezo de beste optie om een hotmail account te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:04
Al spacet GMail hem ook wel eens.. soms druk ik per ongeluk ergens op op mijn telefoon (die Archief-knop zit op zooooo'n domme plek, gelukkig is dat nog wel ongedaan te maken) en dan is de mail magisch weg, echt weg gewoon, niet eens bij Alle berichten. Belachelijk gewoon, achterlijke app.

[ Voor 8% gewijzigd door maarud op 08-04-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73609

[...]

Klinkt inderdaad alsof er een programma open staat dat om de x aantal minuten op nieuwe mail controleerd.
En die dan ook nog zo is ingesteld om de mailtjes dan gelijk van de server te verwijderen.

Dus zeer waarschijnlijk geen hotmail probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
Kan het zijn dat er een regel ingesteld staat die alle berichten naar de verwijderde items verplaatst?

Kan ook eventueel een spamfilter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 21:18
[...]

Tja dit is een user probleem.
Jaren hotmail historie hier. Dat gmail daar kan ik echt niet mee werken. Plus dat ik niet het zo prettig vindt dat google ongevraagd mijn emails scant :X Maar ieder zijn keus. Hoop dat die intieme mails niet te intiem waren. Anders heb je voorlopig pabo.nl in je gmail banner :9

[ Voor 7% gewijzigd door thefox154 op 11-04-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Anoniem: 73609 schreef op zondag 08 april 2012 @ 20:15:
[...]

Klinkt inderdaad alsof er een programma open staat dat om de x aantal minuten op nieuwe mail controleerd.
En die dan ook nog zo is ingesteld om de mailtjes dan gelijk van de server te verwijderen.

Dus zeer waarschijnlijk geen hotmail probleem.
Momenteel gebruik ik alleen gmail webmail en mn iPhone.
Heb ondertussen een nieuwe laptop en mn Hotmail is al weg van mn iPhone.

Verder zijn er geen apparaten/clients die Hotmail gebruiken. Dus geen idee wat het nou precies kan zijn..
Dothan schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:17:
Kan het zijn dat er een regel ingesteld staat die alle berichten naar de verwijderde items verplaatst?

Kan ook eventueel een spamfilter zijn.
In Hotmail niet. En gezien het eerst naar m'n inbox gaat, zal het ook geen spamfilter zijn..
thefox154 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:32:
[...]

Tja dit is een user probleem.
Jaren hotmail historie hier. Dat gmail daar kan ik echt niet mee werken. Plus dat ik niet het zo prettig vindt dat google ongevraagd mijn emails scant :X Maar ieder zijn keus. Hoop dat die intieme mails niet te intiem waren. Anders heb je voorlopig pabo.nl in je gmail banner :9
Gmail valt me gelukkig nog wel mee na wat aanpassingen. Werkt best fijn en veel meer/betere opties dan Hotmail. Maar niet zulke intieme mails nee ;)

Signature

Pagina: 1