Toon posts:

Digitale Sateliet, is dat werkelijk perfect scherp

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik las in de Volkskrant dat een Digitale sateliet Veel mooier en scherper beeld geeft dan gewone kabel. Maar is dat ook zo in de praktijk? Zijn er mensen die Digitale sateliet hebben? Is dat echt zo mooi en scherp? Voor 30 per jaar kun je tig xtra zenders erbij krijgen. Das niet duur.

En voor 1200 gulden heb je alles inc. montage en btw.

Dit klikt erg mooi, is dat ook zo?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:36

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Het beeld heeft geen ruis, kabel heeft altijd een beetje ruis ertussen. Je kan een stuk meer zenders ontvangen, alle Nederlandse uiteraard, 1309823 Duitse.
TV gids, een EPG, electronische programma gids, super handig :)
Alleen het zappen duurt ietsje langer, je moet .5 seconde wachten voordat het kanaal verwisselt.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
Spreek je uit ervaring?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Waarschijnlijk wel als ik zijn commentaar lees.

Ja en Nee. Ik vind persoonlijk dat je soms nog wel eens MPEG artifacts kunt zien, en daarbij is de kabel (als het niet errug brak is) toch wel voldoende ruisvrij om op je breedbeeld 100Hz aan te sluiten. Ik vind dat satelliet daar niet veel aan toevoegd. EPG is wel heel gaaf. Eigenlijk is het alleen interessant voor in het buitenland. Kun je daar lekker nederlandse TV kijken. :) Zoals ik dus.

You can't have everything. Where would you put it?

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik spreek uit ervaring ja :) Ik heb hier een brakke galaxis 500 staan, die soms vastloopt omdat ie bugs heeft en Canal + geen nieuwe software versie wil vrij geven.
En idd je hebt gelijk over die MPEG artifacts, daar heb je soms een beetje last van. Meestal alleen bij zeer snelle actie.
Ik heb hier helemaal geen kabel, maar in het dichtsbijzijnde kabeldorp daar is er vrij veel ruis.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Big-Foot
  • Laatst online: 07-12-2025
Uit ervaring kan ik zeggen dat Digitale schotel beter beeld en beter geluid heeft.

En over die Mpeg compressie de enigste keer dat je dat ziet is bij TMF, die hebben errug bracke Mpeg decoders. (dat zie je ook via de kabel) Voor de rest super goed beeld en ook nog eens haar scherp + digitaal geluid.
En het meest ideale is EPG s'avonds als je thuis komt plan je de TV programma's in, en voila de hele avond genieten

Omdat de kabel boeren meestal ook via de schotel de kanalen ontvangen is de Mpeg compressie ook via de COAX te zien. Alleen is het zo dat het bij de kabel boeren langs extreem veel componenten gaat voordat het bij jou thuis is en daar door behoorlijk wat kwalitied verloren gaat.

En nog belangerijker je bent niet meer afhankelijk van bijvoorbeeld UPC voor de kanalen die je kan ontvangen.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

idd, ben het helemaal met ze eens. Afgezien van de artefacten die soms heel duidelijk te zien zijn (grote egale vlakken en vaak bij water) is het beeld erg goed. En bovendien zie ik op de kabel ook steeds vaker aan artefacten dat het orignele beeld digitaal was.
We hebben hier thuis weer ff kabel maar toch ga je meteen ook EPG missen.

Daarmee (Electronic Program Guide) kun snel zoeken naar uitzendingen op tijd en genre, erg handig. (bij alle Ned. zenders werkt de EPG dacht ik...)

Maar!!! Een nadeel: een goeie onweersbui en je hebt geen beeld/geluid meer :( Maar dat overkomt je met de kabel ook wel.

edit: Typos!!!

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Goede onweersbui? Hier moet het wel erg extreem zijn voor het beeld wegvalt, een groter probleem is sneeuw...Dat is echt irritant! Als het een beetje hard sneeuwt, sneeuwt zo je schotel vol :(

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op zondag 25 maart 2001 00:52 schreef Kanarie het volgende:
Goede onweersbui? Hier moet het wel erg extreem zijn voor het beeld wegvalt, een groter probleem is sneeuw...Dat is echt irritant! Als het een beetje hard sneeuwt, sneeuwt zo je schotel vol :(
Is helemaal afhankelijk van de grootte van je schotel. Een schotel die net groot genoeg is voor ontvangst, bijv een 50cm voor Astra zal er bij regen snel mee stoppen. Daarom kun je het beste altijd een maatje groter nemen.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb zelf ook een digitale schotel, ik gebruik hem nog niet voor m'n breedbeeld tv, alleen op m'n pc.

De kwaliteit is perfect. Je hebt alleen met echt zware onweersbuien storing (Maarja dat heb je met kabel ook)

Ik heb een 78cm Triax schotel.

Let wel op, je moet voor elke tv een aparte receiver hebben als je op de tv's tegelijk een verschillende zender wilt bekijken!

webOS all the way!

• Bigfoot
Op woensdag 18 juli 2001 16:13 schreef Hermanvh het volgende:
Ik heb zelf ook een digitale schotel, ik gebruik hem nog niet voor m'n breedbeeld tv, alleen op m'n pc.

De kwaliteit is perfect. Je hebt alleen met echt zware onweersbuien storing (Maarja dat heb je met kabel ook)

Ik heb een 78cm Triax schotel.

Let wel op, je moet voor elke tv een aparte receiver hebben als je op de tv's tegelijk een verschillende zender wilt bekijken!
78cm is ook wel ruim bemeten voor alleen Astra. Kun je er zelfs nog een LNB voor hotbird bijplaatsen. Heb je wel een receiver dan?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MPEG artifacten zijn per zender anders. Formule 1 op RTL (duitse gasten) bevat zichtbare MPEG bagger terwijl dat op RTL5 nauwelijks te zien. Op een TV zul je dat trouwens minder snel zien vanwege de grote afstand kijker->TV. Dicht met je neus op de monitor (via TV kaartje) is het duidelijker.

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op woensdag 18 juli 2001 16:25 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

78cm is ook wel ruim bemeten voor alleen Astra. Kun je er zelfs nog een LNB voor hotbird bijplaatsen. Heb je wel een receiver dan?
Ik gebruik m voor internet via Sateliet met EuropeOnline www.europeonline.com

Hoe groter de schotel, des te beter het ontvangst en minder kans op storingen!

Ik ga binnenkort een receiver kopen.

webOS all the way!

• Bigfoot
Op donderdag 19 juli 2001 07:26 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Ik gebruik m voor internet via Sateliet met EuropeOnline www.europeonline.com

Hoe groter de schotel, des te beter het ontvangst en minder kans op storingen!

Ik ga binnenkort een receiver kopen.
Koop dan wel een receiver die voor de Tweaker geschikt is, een Humax bijv. ;)

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Ja! en zo'n Humax zapt ook ff heel wat sneller dan 5 secondjes. :9

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• StanTheMan
  • Laatst online: 12-07 07:48
beeld is wel mooi ja. Is eigenlijk alleen aantrekkelijk als je bv in buitenland woont en toch de commerciele zenders van nl wil ontvangen.

• Bigfoot
Onzin!

Sat heeft t.o.v. kabel:
1) Veel betere beeldkwaliteit
2) Veeel meer zenders (200-2000, afh. van je installatie)
3)Leuke tweak mogelijkheden als klooien met kaartjes en je receiver flashen

Nadelen zijn dat je er wat voor moet investeren en dat je met maar 1 tv per receiver kan ontvangen

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik heb een Humax 5400 receiver met een 80cm schotel en 2 LNB's waarmee ik zowel de Astra als de Hotbird satelliet ontvang.

Daarnaast zitten er 2 goldcards in waarmee ik Irdeto en Seca-gecodeerde kanalen ontvang:
zééér veel kanalen (o.a. Canal+ en Tequilla en K-kanalen) met een perfecte beeld- en geluidskwaliteit! >:) >:)

Deze kwaliteit behaal je bij lange na niet via de kabel.

• Bigfoot
Op donderdag 19 juli 2001 19:03 schreef Gash het volgende:
Ik heb een Humax 5400 receiver met een 80cm schotel en 2 LNB's waarmee ik zowel de Astra als de Hotbird satelliet ontvang.

Daarnaast zitten er 2 goldcards in waarmee ik Irdeto en Seca-gecodeerde kanalen ontvang:
zééér veel kanalen (o.a. Canal+ en Tequilla en K-kanalen) met een perfecte beeld- en geluidskwaliteit! >:) >:)

Deze kwaliteit behaal je bij lange na niet via de kabel.
Heb je hem gepatched of er een Aston cam bijgezet?

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Je moet 'm inderdaad patchen die Humax. :P
Dan heb je er gelijk buiten Seca en Irdeto óók nog Viaccess bij,heel leuk met dat DS 9 project. :9~

Maar er zijn mensen die beweren dat het beeld van een MM9500 mooier is. (8>

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Bigfoot
Op vrijdag 20 juli 2001 10:13 schreef apestaartje het volgende:
Dan heb je er gelijk buiten Seca en Irdeto óók nog Viaccess bij,heel leuk met dat DS 9 project. :9~

Lijkt me overigens wel een nadeel van dat patchen dat je aan 1 kaartje gebonden bent, met een aparte cam kun je meer providers kwijt. Of werkt het ook met dubbele kaartlezers?

Verwijderd

Op een funcard kun je meer providers kwijt en dan heeft patchen wel zin dus. Als je al een Aston cam hebt dan kun je die gewoon voor Seca blijven gebruiken en je gepatchde cam intern voor irdeto en viaccess, scheelt toch weer zooi zenders erbij.

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 19:02
hi hi.. ik zie 't al.. genoeg gepatchte humax5400 gebruikers hier...

BTW: wie heeft hier allemaal een logger (Season2) en doet er wat spannends mee ?

iOS N3rd

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Season 2 ?

Uh..nee...
Heb nog wel zo'n season 1 liggen uit de goeie oude Videocrypt en D2Mac tijd,maar erg spannend is dat niet.. (8>

Wel leuk en nog steeds bruikbaar als het moet. :P

• Bigfoot
Dat loggen, heeft dat nou alleen zin als je een masterkey op het kaartje hebt?

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Op donderdag 19 juli 2001 19:03 schreef Gash het volgende:
Ik heb een Humax 5400 receiver ....

...2 goldcards in waarmee ik Irdeto en Seca-gecodeerde kanalen ontvang:
Euhm..
.... waar hebben jullie het over??
Op vrijdag 20 juli 2001 13:55 schreef mindset het volgende:
Op een funcard kun je meer providers kwijt en dan heeft patchen wel zin dus. Als je al een Aston cam hebt dan kun je die gewoon voor Seca blijven gebruiken en je gepatchde cam intern voor irdeto en viaccess, scheelt toch weer zooi zenders erbij.
owwja..

* Skate2000 snapt het nu nog minder.. :(

Kan iemand me het één en ander vertellen/uitleggen? ;) Dankje!!

• Bigfoot
Neem es de tijd om wat in te lezen, je kunt hier beginnen: http://satpages.sat4all.com/ en ook op het forum www.sat4all.com

Daarna ben je vast al wat wijzer!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
kewl, dankje!! :)

• Bigfoot
Als je nog vragen hebt dan horen we het wel hier... alleen keys moet je zelf zoeken! ;)

• Ro_meo
jeetje.. zit ik nu op sat4all of op GoT.. wel een kleine wereld :)

Voor degene die vroeg over keys.. je kan op 1000 en 1 manieren aan de keys komen.. zolang je maar een logger hebt.. :Y)

iOS N3rd

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sorry als dit een FAQ-vraag is, maar wat voor zenders zitten er op Hotbird? En kun je ook op de een of andere manier Amerikaanse zenders hier ontvangen? (Comedy Central bijv.)

• Ro_meo
ik zeg maar zo : www.lyngsat.com

zoeken naar -> satteliet of zendersoort (analoog, digitaal etc..)

iOS N3rd

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 31 juli 2001 18:30 schreef davar het volgende:
ik zeg maar zo : www.lyngsat.com

zoeken naar -> satteliet of zendersoort (analoog, digitaal etc..)
Thanks, die link kan ik wel wat mee :)

• Bigfoot
Op dinsdag 31 juli 2001 18:28 schreef Bigs het volgende:
Sorry als dit een FAQ-vraag is, maar wat voor zenders zitten er op Hotbird? En kun je ook op de een of andere manier Amerikaanse zenders hier ontvangen? (Comedy Central bijv.)
Amerikaanse zenders zijn er nauwelijks op in NL te ontvange sats. Je hebt Fox USA en Fox news op een spaans bouqet zitten, verder niet veel :( (of je moet in de US army zitten)

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

De Amerikaanse satjes kun je hier niet ontvangen. (8>

Je schotel kan ze niet"zien",daar zit de aarde a.h.w. een beetje voor..

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 20:44 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Amerikaanse zenders zijn er nauwelijks op in NL te ontvange sats. Je hebt Fox USA en Fox news op een spaans bouqet zitten, verder niet veel :( (of je moet in de US army zitten)
Fox Sports Europe en Fox Sports Middle East zijn ook te ontvangen, zitten op 43 graden west op Panamsat. Hier perfect te ontvangen met een draaibare 88cm Triax

Op http://www.foxsportseu.com/world/fseu/ en
http://www.foxsportsme.com/world/fsme/ staan zelfs erg netjes de programma boekjes van beide zenders in .pdf formaat. Netter kan het bijna niet.

Fox News zit ook op Panamsat en FTA nog wel.

Verder is er niet veel qua Amerikaans spul nee, aarde is helaas rond :)

• Bigfoot
Kun je verder nog leuke zenders buiten de hotbird/astra ontvangen met een draaibare set?

• 0siris
  • Laatst online: 17-08 02:11
zit er op Hotbird nou nog iets wat de moeite waard is of moet je van onbegrijpelijke Chinese vage docudrama's houden?

Nadeel van een Nokia Mediamaster (hierboven in posts als MM9500): Canal+ stapt van Irdeto (zie het maar als een uitzendsysteem) over op een ander systeem wat die Mediamaster niet ondersteunt. Nou heb ik leuke software in mijn Mediamaster waarmee je vanalles kan ontvangen zeg maar :) , maar zender na zender is nu op dat andere systeem, van de "leuke" extra zenders kan ik alleen canal+ 1 en 2 nog ontvangen. En het zappen gaat idd best traag (maar daar geef ik ook de Sony TV de schuld van). Maar het beeld is over het algemeen mooier (op wat artifacts na) dan toen we nog kabel hadden in het vorige huis. Koop alleen idd niet de kleinste schotel, want zogauw wij onweer voelen aankomen, is het beeld weg :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Bigfoot
Op de hotbird zitten heel veel leuke zenders vind ik, en geen enkele Chinese dacht ik. Hier kun je een overzicht vinden: http://www.lyngsat.com/hotbird.shtml
O.a. Franse en Russische zenders.

Veel hotbird zenders zijn trouwens in Viacess gecodeerd, dus je moet daar dan wel een geschikte receiver /cam/ kaartje voor hebben, maar dat snap je wel neem ik aan.

Er zijn trouwens ontwikkelingen dat de 9500 omgebouwd kan worden om ook Seca en Viacess te ontvangen, maar dat is nog niet optimaal dacht ik.

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 10:59 schreef Bigfoot72 het volgende:
Kun je verder nog leuke zenders buiten de hotbird/astra ontvangen met een draaibare set?
Op Hispasat zijn momenteel Locomotion (zender met 24/7 cartoons/tekenfilms oa South Park, Stressed Eric, etc) en Playboy Channel FTA

Op Sirius zitten veel Scandinavische filmzenders (in het engels met ondertitels dus), en nog een stuk of vier Russische zenders (tv6 mockba, ort international)

Op Astra2 zit Bollywood 4 Music in FTA wat een Bollywood videoclip zender is.

Verder heb je VT4 (wel leuk zenden veel Simpsons en Friends uit) en TMF Vlaanderen nog. Exacte satelliet ben ik ff kwijt, maar is zo te vinden natuurlijk.

Draaibaar is best cool om te hebben, kan er iets van 24 schotel posities mee ontvangen hier 45 oost tot 45 west ongeveer. Verder heb ik er sinds kort wel maar een Visiosat Bisatellite bijgezet voor Astra+Hotbird om het zappen iets sneller te maken omdat je vooral Astra en Hotbird veel kijkt, draaibare staat meestal op Sirius dus dat zapt dan ook snel omdat'ie ook niet hoeft te draaien.

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 11:07 schreef 0siris het volgende:
zit er op Hotbird nou nog iets wat de moeite waard is of moet je van onbegrijpelijke Chinese vage docudrama's houden?
Dual feed voor de combinatie Astra+Hotbird kan ik je ERG aanraden. Zitten genoeg filmzenders op Hotbird, check www.lyngsat.com voor de lijst en je ziet dat het een stuk of 600 zenders zijn, moet wel iets wat de moeite waard is tussen zitten dus :)

• Bigfoot
@Mindset

Ik zit er ook over te denken om een draaibare schotel te kopen, voornl. voor Sirius dan i.v.m. Russische (voor mijn vrouw) en Scandinavische zenders (voor mij). Ik heb nu een schotel met monoblock Astra/HB met een Disecq ingebouwd. Kun je dan met een 12V switch de hele handel met disecq besturen, of heb je een aparte positioner nodig?

Verwijderd

Yep, zonder geldige masterkey haal je noppes binnen.

• Bigfoot
Op donderdag 02 augustus 2001 12:34 schreef Bambo het volgende:
Yep, zonder geldige masterkey haal je noppes binnen.
Hoeft geen masterkey te zijn hoor...

• mollie
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

het is al vaker gezegd maar ik vind het hoogst irritant dat je kan zien dat het een mpg is(als het dat is?)

in ieder geval had ik als ik redelijk dichtbij de tv zat het idee naar een film op mn computer te kijken.

• Bigfoot
Op donderdag 02 augustus 2001 13:25 schreef mollie het volgende:
het is al vaker gezegd maar ik vind het hoogst irritant dat je kan zien dat het een mpg is(als het dat is?)

in ieder geval had ik als ik redelijk dichtbij de tv zat het idee naar een film op mn computer te kijken.
Ligt ook een beetje aan welk kanaal het is, op Canal+ heb ik er geen last van maar bijv. op Taquilla weer wel. Het is idd MPEG-2 trouwens.

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 13:25 schreef mollie het volgende:

Hangt ERG van de zender af, en op de kabel heb je het ook dus da's niet echt een reden om niet aan de schotel te gaan. Veel zenders hebben erg goed beeld. Kijk je ook geen dvd's omdat het mpg2 is en je dat niet trekt?

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 11:35 schreef Bigfoot72 het volgende:
@Mindset

Ik zit er ook over te denken om een draaibare schotel te kopen, voornl. voor Sirius dan i.v.m. Russische (voor mijn vrouw) en Scandinavische zenders (voor mij). Ik heb nu een schotel met monoblock Astra/HB met een Disecq ingebouwd. Kun je dan met een 12V switch de hele handel met disecq besturen, of heb je een aparte positioner nodig?
Ik heb een losse positioner maar ik denk dat er ook wel diseqc switches zijn die snappen dat je de schotel die erachter hangt wil besturen. Zou het eens moeten vragen bij een schotel handel.

Je kunt beginnen met een losse 88cm (kleiner zou ik voor draaibaar niet doen) erbij voor Sirius kun je er altijd nog een motorblok onder hangen. Voor Russische zenders is Sirius wel een must opzich. Dan zit je perfect NTV op Hotbird en ORT en TV6 op Sirius.

Als je groter kwijt kunt qua draaibaar is 120cm wel aan te raden opzich, denk dat je dan Amos goed kunt ontvangen daar zitten ook nog wat Russiche zenders op, die kan ik hier niet pakken met m'n 88cm schotel.

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen hoe dat patchen in zijn werk gaat?
Ik ga morgen samen met een maat van mij 2 complete sets kopen. Dus ontvanger, schotel en elk een dual lnb.
We zaten inderdaad te denken aan een humax5400, en een schotel van laten we zeggen 1 meter ?

Alle info is welkom.

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 00:06 schreef Tuinlaafje het volgende:

[..]

Kan iemand mij uitleggen hoe dat patchen in zijn werk gaat?
Ik ga morgen samen met een maat van mij 2 complete sets kopen. Dus ontvanger, schotel en elk een dual lnb.
We zaten inderdaad te denken aan een humax5400, en een schotel van laten we zeggen 1 meter ?

Alle info is welkom.
Koop een Humax 5400, 88cm Triax schotel, blok waar twee LNB's (met zes graden verschil voor Astra1 en Hotbird) in kunnen en twee Alps LNB's, je hebt dan nog een diseqc kastje nodig om die twee koppen op je ontvanger aan te sluiten, verder een muurbeugel of tegelvoet als je een plat dak hebt, rol kabel erbij en gaan.

Als je Astra1 en Hotbird bij elkaar hebt heb je meteen zo'n 1000 zenders, veel is gecrypt maar om uberhaupt overzicht te krijgen van wat er ongeveer is en hoe je ontvanger precies werkt kost je zeker wel weekje spelen. Ga daarna pas kijken naar smartcards, patchen van je ontvanger en dat soort fratsen. Als je alles in een keer wil doen gaat het je snel duizelen denk ik.

Wil je het zelf gaan installeren of laten doen? Zelf doen is opzich goed te doen, schotelhandelaar kan je vast wel een goede uitleg over het hoe en wat geven, simpele meter voor het uitrichten kost je iets van 50 piek en is erg handig om te hebben.

Zijn zat mensen hier om je met dingen te helpen en naar andere schotelsites te verwijzen (waar dit meer thuishoort opzich).

• Bigfoot
Je kunt ipv twee LNB's met een aparte switch ook een monoblock kopen, daar zit alles al ingebouwd ;)

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 10:33 schreef apestaartje het volgende:
De Amerikaanse satjes kun je hier niet ontvangen. (8>

Je schotel kan ze niet"zien",daar zit de aarde a.h.w. een beetje voor..
Als je in de buurt woont van een major US armed forces base zoals die je die in bv Germany hebt kun je wel via een "gewone" antenna Amerikaanse zenders ontvangen geloof ik...

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Amerikaanse zenders zijn wel te ontvangen, maar dan via een engelse satelliet.

En kennis van mij heeft het nagevraagd: voor zo'n abbonnement betaal je iets van $6.- per kanaal per maand... :(

Weet iemand trouwens of je Indonesische TV-zenders via de schotel kunt ontvangen? :? :?

• Bigfoot
Via Sky digital heb je idd een heleboel engelstalige zenders, maar je dat systeem is nog niet echt gekraakt, dus je kunt alleen kijken met een abo, en dat mag alleen in Engeland.

Hier: http://www.sat-address.com/Indonesia.shtml heb je de Indonesische sat-zender maar ik denk niet dat je die in NL kan ontvangen :(

• Ro_meo
Op vrijdag 03 augustus 2001 09:55 schreef Gash het volgende:
En kennis van mij heeft het nagevraagd: voor zo'n abbonnement betaal je iets van $6.- per kanaal per maand... :(
Kan je me een paar namen geven 8-) zoals pakketnaam, kanaalnaam, zendernaam etc..

iOS N3rd

• Bigfoot
Op vrijdag 03 augustus 2001 10:25 schreef davar het volgende:

[..]

Kan je me een paar namen geven 8-) zoals pakketnaam, kanaalnaam, zendernaam etc..
Ik denk dat dit pakket bedoelt wordt: http://www.lyngsat.com/dig/skyuk.shtml

Echt jammer dat dit systeem nog niet gekraakt is :(

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 08:43 schreef Bigfoot72 het volgende:
Je kunt ipv twee LNB's met een aparte switch ook een monoblock kopen, daar zit alles al ingebouwd ;)
Klopt nadeel is alleen als je er een derde LNB (voor bijvoorbeeld een draaibare schotel erbij) die niet meer kwijt kunt op je Diseqc switch. Maar het kan zeker ja :)

• Bigfoot
Kan toch ook met een 12V switch?

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 00:50 schreef mindset het volgende:

[..]

Koop een Humax 5400, 88cm Triax schotel, blok waar twee LNB's (met zes graden verschil voor Astra1 en Hotbird) in kunnen en twee Alps LNB's, je hebt dan nog een diseqc kastje nodig om die twee koppen op je ontvanger aan te sluiten, verder een muurbeugel of tegelvoet als je een plat dak hebt, rol kabel erbij en gaan.

Als je Astra1 en Hotbird bij elkaar hebt heb je meteen zo'n 1000 zenders, veel is gecrypt maar om uberhaupt overzicht te krijgen van wat er ongeveer is en hoe je ontvanger precies werkt kost je zeker wel weekje spelen. Ga daarna pas kijken naar smartcards, patchen van je ontvanger en dat soort fratsen. Als je alles in een keer wil doen gaat het je snel duizelen denk ik.

Wil je het zelf gaan installeren of laten doen? Zelf doen is opzich goed te doen, schotelhandelaar kan je vast wel een goede uitleg over het hoe en wat geven, simpele meter voor het uitrichten kost je iets van 50 piek en is erg handig om te hebben.

Zijn zat mensen hier om je met dingen te helpen en naar andere schotelsites te verwijzen (waar dit meer thuishoort opzich).
Bedankt voor de informatie.
Maar mag een grotere schotel niet, van bv 1 meter ? Is het signaal dan niet sterker of word het dan TE sterk ?

Over dat patchen he, zijn daar duidelijke websites van te krijgen? Want dat wil ik eigenlijk toch wel dag 2 gaan doen :)

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 13:33 schreef Tuinlaafje het volgende:

[..]

Bedankt voor de informatie.
Maar mag een grotere schotel niet, van bv 1 meter ? Is het signaal dan niet sterker of word het dan TE sterk ?

Over dat patchen he, zijn daar duidelijke websites van te krijgen? Want dat wil ik eigenlijk toch wel dag 2 gaan doen :)
Groter mag altijd :) Als je een vaste schotel neemt voor Astra1+Hotbird heeft groter alleen erg weinig nut, 88cm is groot genoeg. Is best al een lel van een ding hoor zo'n 88cm schotel. "TE sterk" is iets waar sommige Canal+ ontvangers last van schijnen te hebben maar met een Humax 5400 heb je dat probleem niet.

Een 88cm Triax met twee LNB's of duoblock en als je het luxe wil doen een Visiosat Bisatellite (is rechthoekige schotel speciaal voor ontvangst van twee satellieten) (http://www.visiosat.com/home/products/catalogue/fiches/bisatellite.html) met twee LNB's is om te beginnen zat. Als je later de smaak echt te pakken krijgt en een draaibare schotel erbij wilt kun je daar beter een losse schotel voor bijzetten en dan heeft het wel nut om naar 1m of zelfs 1.2m te kijken. Heb zelf een 88cm draaibaar en zo'n Visiosat Bisatellite ding op het dak staan en het werkt perfect, alleen Amos (http://www.lyngsat.com/amos1.shtml) kan ik niet goed ontvangen op m'n draaibare schotel maar daar zit niet echt veel spannends op.

Over dat patchen zijn zat sites te vinden, da's het probleem niet, duidelijke info genoeg.

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:37

Mist

Een gevaar op de weg

"TE sterk" is iets waar sommige Canal+ ontvangers last van schijnen te hebben (...)
Dat verschijnsel is mij onbekend. Wij hebben thuis onder andere een 140 cm schotel en daar zijn verschillende merken Canal+ goedgekeurde ( :r ) ontvangers op aangesloten (geweest), maar wij hebben nooit problemen gehad waarbij een te sterk signaal een oorzaak kan zijn geweest hoor.

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 16:45 schreef Mist het volgende:

[..]

Dat verschijnsel is mij onbekend. Wij hebben thuis onder andere een 140 cm schotel en daar zijn verschillende merken Canal+ goedgekeurde ( :r ) ontvangers op aangesloten (geweest), maar wij hebben nooit problemen gehad waarbij een te sterk signaal een oorzaak kan zijn geweest hoor.
Ah, beter ... Heb er wel eens wat dingen over gelezen op sat forums van mensen die er problemen mee hadden. Maar goed ik probeer uberhaupt zo ver mogelijk van die Canal+ dozen vandaan te blijven :) M'n Sky Digital ontvanger is juist wel blij met de 88cm schotel, zowel signaal en quality staan vol op de 100% :)

Verwijderd

Hmmmm ...

Lijkt me in totaal een dure grap ...

Met die smartcards/goldcards ensow?! |:(

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 02:34 schreef Ventieldopje het volgende:
Hmmmm ...

Lijkt me in totaal een dure grap ...

Met die smartcards/goldcards ensow?! |:(
Op de lange termijn valt het best mee mits je geen kabel TV abbenoment meer hoeft te hebben.

Verwijderd

Jaw inderdaad ...

Als ik zo hoor wat je allemaal kunt ontvangen ... :)

Maahja ... De meeste zenders die je ontvang zal wel niet veel boeiends wezen i.v.m. de taal ... Maarja daar is het ook een hobby voor :) Zoveel mogelijk zenders ontvangen! :Y)

• Wildfire
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

Op zaterdag 04 augustus 2001 04:47 schreef TweakerJager het volgende:

[..]

Op de lange termijn valt het best mee mits je geen kabel TV abbenoment meer hoeft te hebben.
Wij zijn aan het overwegen een digitale satelliet aan te schaffen, ook lekker prijzig ja. Maar het kabelabonnement kunnen we niet afsluiten, ten eerste omdat ik dan geen kabelinternet meer zou hebben (arghh!!!) en ten tweede omdat je dan toch nog enkele zenders mist die wel op de kabel zitten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Bigfoot
Op zaterdag 04 augustus 2001 18:05 schreef Brian Dickens het volgende:

[..]

Wij zijn aan het overwegen een digitale satelliet aan te schaffen, ook lekker prijzig ja. Maar het kabelabonnement kunnen we niet afsluiten, ten eerste omdat ik dan geen kabelinternet meer zou hebben (arghh!!!) en ten tweede omdat je dan toch nog enkele zenders mist die wel op de kabel zitten.
Ach, Belgie 1&2 en de BBC? Krijg je wel BBC world, BBC Prime, en evt VT4 voor terug....

• Bigfoot
Op zaterdag 04 augustus 2001 12:44 schreef Ventieldopje het volgende:
Jaw inderdaad ...

Als ik zo hoor wat je allemaal kunt ontvangen ... :)

Maahja ... De meeste zenders die je ontvang zal wel niet veel boeiends wezen i.v.m. de taal ... Maarja daar is het ook een hobby voor :) Zoveel mogelijk zenders ontvangen! :Y)
Er zijn >100 zenders te vinden met films in de originele (meestal engelse) taal, op de pay-per-view en Canal+ kanalen bijv.

Verwijderd

aaaaah, wat fijn om te horen dat hier ook sat4all mensjes zitten :)

en wat bigfoot zegt klopt helemaal, al die amerikaanse films worden en in het origineel en nasync. uitgezonden, op taquilla bv (een spaanse zender) kun je dus spaans / engelse versie kijken, best wel gaaf. en wat betreft de ontvangst, die is gewoon GOED, alleen een mega orkaan zorgt ervoor dat het beeld zwart wordt mits je `m goed afgesteld hebt natuurlijk.

Verwijderd

ik werk trouwens met w*llb*nger + season1 +hummie 5400(heerlijk die autoswitch tegenwoordig), hoe is jullie setup eigenlijk ?

• Bigfoot
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:50 schreef kchong999 het volgende:
ik werk trouwens met w*llb*nger + season1 +hummie 5400(heerlijk die autoswitch tegenwoordig), hoe is jullie setup eigenlijk ?
Ik haal de files (nog) gewoon van het net af.... Verder een F1-VACI met een Aston erin.

Verwijderd

ivm met het beeldkwaliteit... ik vind dat het heel sterk in de buurt komt van dvd beeld kwaliteit. En die artefacten, die zie ik op dvd'tjes ook hoor.
En het geluid is ook zeeer goed! met een een dolby setje kunje zelfs dolby geluid krijgen op sommige kanalen (o.a. cinedom deluxe)
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:50 schreef kchong999 het volgende:
zelf heb ik een humax5400(+cam 3.2) funcard met fun3in1 en verder dubbele lnb met triax 88cm schotel, dan nog 2 andere schotels voor te prutsen.

nog een tip voor de mensen die nieuwe set gaan kopen, koop geen diseqc rotor! die dingen zijn veel te duur, te traag,moeilijk af te stellen! voor dat geld kan je een schotel +monobloc lnb en nog een 2de schotel+lnb kopen
dan heb je al astra+hotbird, en kan je die andere richten op een andere interessante sat.(echt andere interessante zijn er niet echt..)

• Bigfoot
Op zaterdag 08 september 2001 16:37 schreef iman het volgende:

nog een tip voor de mensen die nieuwe set gaan kopen, koop geen diseqc rotor! die dingen zijn veel te duur, te traag,moeilijk af te stellen! voor dat geld kan je een schotel +monobloc lnb en nog een 2de schotel+lnb kopen
dan heb je al astra+hotbird, en kan je die andere richten op een andere interessante sat.(echt andere interessante zijn er niet echt..)
Of andere zenders niet interessant zijn hangt maar net van je interesse en vaak ook je ethnische afkomst. Ik zit nu ook met alleen Hotbird/Astra, maar zou er ook best wel Sirius, Thor, en Panamsat bij willen hebben.

Verwijderd

Hier staat een klein clipje (16 sec.) van een TMF video (Madonna) gerippped via digitale sateliet, de kwaliteit is erg goed imho :9~

• Bigfoot
Op maandag 10 september 2001 12:16 schreef Flippo-dealer het volgende:
Hier staat een klein clipje (16 sec.) van een TMF video (Madonna) gerippped via digitale sateliet, de kwaliteit is erg goed imho :9~
Tuurlijk is de kwaliteit goed, wat zou je anders verwachten?

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

kwaliteit voorzover ik gezien heb.. is erg goed..

(dat was in canada) nou werken ze daar uberhaupt met een brak tv systeem.. maar alles wat op digitalen sataliet zat was erg goed... en 1000 kanalen is ook wel erg leuk :)

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• Bigfoot
Op maandag 10 september 2001 13:51 schreef digitaldead het volgende:
kwaliteit voorzover ik gezien heb.. is erg goed..

(dat was in canada) nou werken ze daar uberhaupt met een brak tv systeem.. maar alles wat op digitalen sataliet zat was erg goed... en 1000 kanalen is ook wel erg leuk :)
Aantal kanalen is afhankelijk van wat voor setup je precies hebt, maar is zeker haalbaar in Europa.
Pagina: 1