Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers!

Ik ben van plan om een full HD-beamer te kopen, maar ik twijfel tussen twee modellen. (andere suggesties zijn echter ook welkom)

Mijn doel: gamen en zo nu en dan een film, flinke helderheid, onder 800€

Optoma HD230X vs Acer H6500
Price: 690€. vs 800€
CR: 4.000:1 vs 10.000:1
Lamp: 4000h vs 5000h
Lumen: 2300. vs 2100

Voornaamste punt is: net als vele heeft de optoma een contrast van 4.000:1, is dit genoeg? Gaat dit mij irriteren in een volledig donkere kamer? Worden de kleuren doffer? Vooral vergeleken met de 10,000:1 van de acer, vraag ik me dit af.

Dus, in het kort: is 110€ besparen op de korte termijn het waard, vergeleken met 200 lumen meer, 1000 uur lamp leven minder, en een beduidend lagere contrastratio. (4.000 vs 10.000)

Ze zijn overigens allebei splinternieuw en er zijn nog maar weinig reviews.

Hopelijk kunnen jullie helpen met mijn keuze;)

Thanks!, Mark

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 14:52
De meeste beamers hebben een eco stand. De lamp gaat dan minder fel branden. Omgekeerd is dit natuurlijk niet mogelijk. Maw, hier zou ik voor de Optoma gaan.

Je wilt met de beamer gamen en af en toe een filmpje kijken. Mijn ervaring is dat je allang een nieuwe TV of beamer wilt op het moment dat de lamp aan het eind van zijn Latijn is, je koopt een betere tv of beamer en de oude mag naar de slaapkamer. Hier zou ik dus ook voor de Optoma kiezen ipv de Acer.

Ik zou ook even kijken naar aftersales. Zijn Optoma en Acer makkelijk te bereiken?
Zo weet ik dat Acer voor verkoop vragen (nieuwe klanten) op een gratis nummer te bereiken is.
Voor aftersales binnen de garantie betaal je 10 cent per minuut, voor aftersales buiten de garantieperiode betaal je 50 cent per minuut. Mailen kan alleen via een ingewikkeld webformulier, een "open" mailtje sturen is niet mogelijk.
Op het moment dat je problemen hebt met je beamer wil je natuurlijk geholpen worden door de klantenservice. Ik zou dit ook meenemen in je keuze.

Je kan ook nog even doorsparen voor bijvoorbeeld een Epson beamer. Het grote voordeel is dat deze beamers meer mogelijkheden hebben voor het afstellen van de lens. (lensshift) ipv een zoom- en focusring op de Optoma en Acer.
Ook maken ze gebruik van LCD schermpjes, geen last van het zogenaamde rainbow effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor de Acer gegaan, contrastratio leek me toch van belang, de lamp gaat bijna 1.5 zo lang mee (omgerekend zal het prijsverschil met de lamp ook maar 40€ zijn ipv 110€), verder heeft de Acer 2 jaar garantie ipv 1.

Nu maar hopen dat hij me niet teleursteld, maar ik denk t niet:) word fucking vet! Bedankt voor je reactie. Verder zal ik m heel veel gebruiken dus is de lamp zeer van belang! (ook hoorde ik dat de Optoma meer rainbow had dan de Acer.)

Maar goed, uiteindelijk zal het wel niet zo heel veel verschil zijn, maar het zal wel goed zijn:)

En wat betreft het willen van een nieuwe beamer binnen de komende jaren: ik heb expres een 1080p beamer gekozen, als vervangen van mijn... Beeldbuis:P en ik denk dat hij me lang mee zal gaan, allicht met vervanging van de lamp;) het enige wat te wensen zal laten in de toekomst is misschien 3D, maar dat lijkt me niet zeer nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2012 15:45 ]