[Calibre] Hoe kan ik dubbele epubs verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:49

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Ik ben al opzoek gegaan in Calibre, maar ik geen geen optie vinden om dubbele boeken te verwijderen. Weet iemand of dat kan met Calibre of is er misschien andere software die dit goed kan?
Bijvoorbeeld:

Baantjer, A.C. - De Cock en de dode tempeliers.epub
en
A.C. Baantjer - De Cock en de dode tempeliers.epub

of

Berry, Steve - De Erfenis Van De Tempeliers.epub
en
Steve Berry - De Erfenis Van De Tempeliers.epub

Of zou je zoiets met bv. Total Commander kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
je kunt ze samenvoegen (Merge). Let er dan wel op dat je de geprefereerde versie als eerste selecteerd, en anderen daarna, en pas dan de merge.

Dit wel enkel als de boeken elk als unieke entry in de lijst staan. Als ze al samengevoegd zijn, dan kun je per entry selecte formaten / titles verwijderen door er op te klikken met rechtermuis knop en het menu te volgen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook kan je een deduplicate plugin downloaden om de dubbelen te vinden. Dan natuurlijk wel met de hand nog even alle hits checken. Loop ook de verschillende settings even langs voor het beste resultaat (wel/niet exacte match op auteur en titel, etc)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Top! Daar kan ik wat mee! Ik ga aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
De "Find Duplicates" plugin vindt inderdaad de dubbele epubs, maar ik heb helaas nog geen manier gevonden om ze allemaal in één keer te mergen (of degene met de minste metadata te verwijderen) . Ik betwijfel of dat ook kan met deze plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-04 20:13
ik heb hetzelfde probleem, heb jij al ene goede oplossing gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dat moet AFAIK per gevonden paar. Dat zou je toch moeten willen, aangezien de matches niet altijd kloppen.

Selecteer, kijk, druk op m, next. Da's toch niet erg veel meer werk dan enkel kijken?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Wel als het er een paar honderd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Det
  • Laatst online: 01:15

Det

Je bent er al een tijdje mee bezig ;) Echt automatisch kan het bij mijn weten niet. Zou je daar vertrouwen in hebben? Ik heb bij het handmatig uitsorteren (via Find Duplicates, erg goede plugin) ook wel meldingen gekregen van dubbele boeken die helemaal niet dubbel bleken. Maar dan had een boek b.v. een verkeerd ISBN nummer. Het is een klusje om het handmatig te doen maar wel zo veilig.

Als je klaar bent met dupicates kun je ook eens Find Metadata Variations draaien. Kom je nog meer smurrie tegen; b.v. A. F. Th. vs A.F.Th. van der Heijden. En na het corrigeren van dat soort fouten kwamen er weer een paar uit Find Duplicates... :'( echt netjes krijgen en houden van je Calibre database is veel werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Inderdaad. Paar per dag en je bent er al.

100% auto zonder false positives en zonder false negatives kan maar op een manier. Stap 1: zes jaar VWO, stap 2: vier jaar wiskunde WO, stap 3: even lang promoveren op kunstmatige intelligentie. Stap 4: aansluitend nog veertig jaar lang onderzoek. Misschien kom je dan een eind op weg ;)

Serieuzer, sneller is de restandjes handmatig doen. Nog sneller is ieder boek maar een keer kopen, met fatsoenlijke metadata.

Pagina: 1