toevoegen zoekmachines aan explorer 9

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Als je zoekmachines wil toevoegen aan explorer 9 in Nederland dan kom je een beetje bedrogen uit. In het verleden - explorer 8, 7 etc.. kon je om het even welke zoekmachine toevoegen aan explorer, in explorer 9 kun je in feite alleen Google en Bing toevoegen.

Het voordeel van meerdere zoekmachines op explorer 9; stel je zoekt iets en tikt een zoekterm in, je hoeft dan alleen maar op het embleem van Google onder de zoekbalk te klikken en je hebt alle resultaten van zoekmachine Google op een rijtje. Als je nu op het embleem van Bing onder de zoekbalk klikt krijg je alle resultaten van zoekmachine Bing voor deze zoekterm op een rijtje. Heel handig als je meerdere zoekmachines hebt!

Stel, ik wil op Yahoo zoeken dan moet ik in explorer 9 de Yahoo homepage/search zoeken en de zoekterm daar opnieuw intikken, heel omslachtig allemaal.

Gelukkig kun je terecht in het buitenland; druk in de adresbalk van explorer 9 op ZOEKEN (Ctrl+E) en vervolgens op TOEVOEGEN. Ga in de Internet Explorer Galerie met de muis rechtsboven op NEDERLAND (DUTCH) staan en verander dat in United States of UK & Ireland. Als je nu rechtsboven in de Internet Explorer Galerie een zoekterm invult krijg je een hoop resultaten/opties waaronder Yahoo. HAd ik in de Internet Explorer Galerie gezocht onder NEDERLAND (DUTCH) dan zouden er geen of zeer beperkte resultaten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:29

BeyondThunder

Lost Lightning

Hmm, ik heb dit uitgezocht voor mijn werk. Volgens mij kan je met Group Policy (of local policy, GPedit.msc) behoorlijk wat kanten op.

http://blogofanitadmin.bl...nging-default-search.html

Maar, behoorlijk omslachtig. Dat wel ;-).
En slecht geregeld door MS in IE9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Oke.

Ik vind zoeken met meer zoekmachines tegelijk belangrijk. Toen ik explorer 9 pas geinstalleerd had en zag dat het niet ging ben ik meteen teruggegaan naar explorer 8 maar de microsoft pagina waarop je zoekmachines kon toevoegen/creeren hadden ze erafgehaald
http://www.starfighters.nl/forum/index.php?topic=246.0

Als je nu zoekmachines wil toevoegen op explorer 8 kom je waarschijnlijk op de Internet Explorer Galerie van explorer 9 terecht.