Apple en cisco problemen

Pagina: 1
Acties:

• Delichon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-02 11:31
Na nu al enkele keren hetzelfde probleem steeds zien voor te komen leek het me handig om hier even een topic over te maken en ervaringen te delen.

Ik heb nu al bij enkele mensen nadat ze van Ziggo een nieuw modem te hebben ontvangen van het merk cisco problemen geconstateerd met betrekking tot het draadloos internet in combinatie met apple producten.

Na het installeren van het modem werkt alles bij windows pc's en laptops en ook bij bedrade apple producten.
Echter draadloos wil geen enkel apple product (iphone/ipad/ipod/macbook)verbinding maken met het internet. als ik via de router bekijk welke apparaten verbinding hebben met het router kan ik het apple apparaat wel zien en ook verbinding maken. echter ze krijgen geen internet.

de volgende dingen heb ik al aangepast in het modem:

-nieuw wachtwoord /SSID
-wachtwoord verwijderen
-wpa2 veranderen naar wpa., wpa(2) enterprice en zelfs naar wep
-het bovenstaande geprobeers zowel met AES als TKIP
-static IP, en handmatig toekennen
-DHCP uitschakelen
-handmatig MAC adressen toelaten
-handmatig de bandbreedte aanpassen
en alles wat aan/uit kon in alle mogelijke combinaties geprobeerd

Ook al enkele malen fabrieksinstellingen hersteld en geflashed naar de nieuwste firmware.
Bij elke instelling heeft een windows laptop geen enkel probleem verbinding te krijgen met internet. alleen de apple producten blijven maar zonder draadloos internet te zitten.

Uiteindelijk het probleem maar "verholpen"door er een extra draadloze router tussen te zetten, danwel een macbook een extra draadloze adapter geven.Hierdoor werkt het draadloos internet zoals het zou moeten zonder enig probleem.

Omdat ik wil weten wat er precies aan de hand is, heb ik eerst contact gezocht met ziggo.
Nadat ze eerst stellig beweren dat ze de apple apparaten gewoon kunnen zien, en dus gewoon internet zouden moeten hebben, alle instellingen die hierboven staan ook hadden veranderd, en zelfs een nieuw modem stuurden. Kwamen ze met de tip contact op te nemen met cisco/apple.

Cisco erkent het probleem, maar kan geen oplossing bieden. En tot op het heden heb ik geen bericht gehad van Apple. Echter op internet fora's zie ik meerdere mensen met dit probleem en niemand die een oplossing heeft, behalve er een extra router/adapter tussen te zetten.

Enig andere ervaringen hiermee, en eventuele oplossingen?

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 20:07

amx

een nieuw modem dus... werkt het wel met de nieuwe?

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
"Krijgen geen internet"

- Kan je de gateway pingen?
- Ze krijgen juiste IP?
- Kan je 8.8.8.8 pingen (Google DNS server)?
- Wat geeft een traceroute aan naar 8.8.8.8?

Welk probleem erkent Cisco?

[ Voor 8% gewijzigd door Exhar op 18-03-2012 22:07 ]

• Delichon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-02 11:31
amx schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:40:
een nieuw modem dus... werkt het wel met de nieuwe?
nee, dit probleem heb ik nog steeds.
Exhar schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:07:
"Krijgen geen internet"

- Kan je de gateway pingen?
- Ze krijgen juiste IP?
- Kan je 8.8.8.8 pingen (Google DNS server)?
- Wat geeft een traceroute aan naar 8.8.8.8?

Welk probleem erkent Cisco?
traceroute loopt steeds vast bij met modem, van alle andere pcs loopt het wel gewoon door.
Het maakt wel verbinding met het modem, thuisnetwerk werkt ook gewoon slechts internet werkt niet.
Ik heb automatisch, handmatig ip instellingen laten veranderen, niets helpt

Cisco erkent dat er problemen zijn met draadloos internet in combinatie met apple, maar legt het probleem bij apple. Indien ik een andere draadloze adapter gebruik ipv de ingebouwde bij een mac maakt hij normaal verbinding. Drivers herinstalleren/ updaten, allemaal gedaan helpt niets. Elk willekeurige router die ik verder aanleg maakt keurig wel verbinding met de macs.

googlen op "macbook cisco modem" levert heel wat discussies op, allemaal met hetzelfde probleem. zonder oplossing.