• jorikw
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-02 21:11
Mijn mediaspeler heb ik aangesloten op mijn oude TV. De 1e 10 seconden geeft hij kleur, daarna verspringt het naar zwart wit. De mediaspeler is aangesloten vanaf de CVBS output naar de scart van de TV.

Ooit heb ik op de TV ook eens mijn computer aangesloten, van svideo naar scart. Hier had ik nooit problemen.

Iemand een idee hoe ik de kleuren kan laten blijven? Andere kabels? Converter?
De TV, philips (21PT4454) beschikt alleen over 2x scart.

Jorik

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat hij heen en weer springt tussen zwart/wit en kleur lijkt op de kabel te duiden. Het zou al helpen als je het type mediaspeler zou noemen, dan kunnen we wat met de outputformaten die eruit komen, maar ik zet m'n geld voorlopig in op een brak kabeltje (kabelbreuk of slechte connector, zit hij er aan beide zijden goed ingedrukt?) :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• jorikw
Het is voor 100% zeker geen breuk, hij doet dit elke keer. En heb het al met een andere kabel geprobeerd, zelfde effect. Mij TV schakelt over van kleur naar zwart/wit om 1 of andere duistere reden.

Jorik

Verwijderd

Kan je de instelling veranderen op de media speler van RGB naar CVBS? Of deze keuze omkeren? En misschien output forceren naar PAL? indien deze NTSC of Automatisch als keuze heeft? Andere scart aansluiting proberen op TV?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2012 16:56 ]

• jorikw
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:55:
Kan je de instelling veranderen op de media speler van RGB naar CVBS? Of deze keuze omkeren? En misschien output forceren naar PAL? indien deze NTSC of Automatisch als keuze heeft? Andere scart aansluiting proberen op TV?
PAL of NTSC heb ik beide geprobeerd. Anders scartaansluiting ook. De keuze tussen RGB of CVBS heb ik niet.
Wel een YPbPr output, maar daar krijg ik een beeld uit.

Jorik