Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44
Nou de titel zegt al een hele hoop maar natuurlijk nog niet alles.
Want is heb natuurlijk wel eerst zelf zitten zoeken en dingen vergeleken voordat ik dit topic opende ;)
Eerst even de situatie die ik nu heb en waarom ik dit anders wil ..
Huidig:
Laptop met docking station zodat ik niet kabel hoef te wisselen bij het afspelen van me media en aan dit dock zit een slim-line USB blu-ray speler. Nou speel me laptop prima me media af vanaf me WHS 2011 (via shares) maar wanneer ik met blu-ray films speel dan vind ik het geluid van me laptop (fan) en de Blu-ray drive te storend. Daarnaast blijft een .iso met AVCHD/blu-ray indeling iets waar me laptop niet zoveel zin in heeft. :P (stukje missende software waar ik nooit naar heb gezocht ;) )

Nou wat zou ik willen:
Een media streamer (eventueel met ingebouwde hdd maar geen vereiste) die dus oa blu-ray iso kan afspelen en waar me huidige blu-ray drive ingebouwd kan worden. Ondersteuning voor DTS-MA/ Dolby True-HD passtrough. Daarnaast vind ik heb ook wel belangrijk dat er een goede community support is en zover ik weet kom je dan eigenlijk alleen maar uit bij de PopCornHour C-300.
Maar ik hoop dmv dit topic misschien nog meer alternatieve tegen te komen zodat ik deze kan vergelijken met de PCH c-300.
Want de markt van stand-alone blu-ray spelers met netwerkondersteuning is nog niet zo duidelijk wat deze nou wel/ niet kan afspelen. (mkv / blu-ray iso etc)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk eens naar een Denon DBP-1611UD. Moet volgens mij alles kunnen wat jij wilt. Speelt ook AVCHD iig. hoe ie met ISO's omgaat weet ik niet, maar het is natuurlijk een native BR speler. DLNA doet ie iig, dus als je toch aan het streamen bent kun je op je WHS natuurlijk ook iets als DaemonTools installeren en dan ben je er voor die ISO's ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
Kijk ook even bij Dune. Dat is DE tegenhanger van PCH. Ikzelf heb de PCH C200, en die bevalt mij prima. De firmware is behoorlijk stabiel (de C300 heeft nog wat tijd nodig volgens mij) en hij heeft geen problemen met blu rays. De huidige modellen hebben een bay voor slimline blu ray spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44
De Denon blu-ray had wel heel erg leuk gestaan bij me Denon AVR-3808 maar helaas blijkt de ondersteuning van mkv niet aanwezig te zijn.
Maar moet wel zeggen dat ik over de specs van de Dune mediaplayers wel te spreken ben.
Hier ga ik me in ieder geval eens goed in verdiepen. (reviews lezen etc)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt de importeur natuurlijk ook een mailtje sturen en vragen of dat in een firmware update gefixt gaat worden :Y)
Zie www.denon.nl

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
DLNA kan voor jouw voldoende zijn. Vergeet niet dat DLNA nogal wat beperkingen heeft t.o.v gewoon streamen van je WHS computer.

Persoonlijk zou ik het hele DLNA vergeten.

C-300 is een leuke speler maar de meerprijs t.o.v. van de A-300 voor het schermpje en in bouwen DVD-ROM drive (waar nog al wat haken en ogen aan zitten) is erg fors (ongeveer 150 euro).

De Dune Smart B1 heeft al een ingebouwde BD-drive en is een degelijke en betrouwbare speler.
De interface is duidelijk en vlot maar een stuk spartaanse dan de A-300/C-300. Net als de Popcorn Hour heeft de Dune geen moeite met streamen van AVCHD, Blu-Ray en ISO's vanaf het netwerk.

Je zou natuurlijk ook je Blu-Ray's/DVD's kunnen rippen en op je netwerk zetten. De noodzaak voor een optische drive in je mediaspeler is dan ook verdwenen. Ik heb dit in het verleden ook gedaan en nooit spijt van gehad. Streamen is toch een heel stuk prettiger dan een losse disc in de speler leggen, vind ik. Ik heb wel van iedere schijf de menu's en extra's weg gelaten omdat ik deze toch niet gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:44

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit is eigenlijk nog steeds een "Ik zoek...."-topic en valt dus onder aankoopadvies inwinnen.

Ik verplaats `m even voor je.

[MSH] --> [AAF]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:22
Asrock ION ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 13:12
Misschien een beetje off-topic, maar eh...
klaasbram schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:50:
Nou de titel zegt al een hele hoop maar natuurlijk nog niet alles.
Want is heb natuurlijk wel eerst zelf zitten zoeken en dingen vergeleken voordat ik dit topic opende ;)
Eerst even de situatie die ik nu heb en waarom ik dit anders wil ..
Huidig:
Laptop met docking station zodat ik niet kabel hoef te wisselen bij het afspelen van me media en aan dit dock zit een slim-line USB blu-ray speler. Nou speel me laptop prima me media af vanaf me WHS 2011 (via shares) maar wanneer ik met blu-ray films speel dan vind ik het geluid van me laptop (fan) en de Blu-ray drive te storend. Daarnaast blijft een .iso met AVCHD/blu-ray indeling iets waar me laptop niet zoveel zin in heeft. :P (stukje missende software waar ik nooit naar heb gezocht ;) )

Nou wat zou ik willen:
Een media streamer (eventueel met ingebouwde hdd maar geen vereiste) die dus oa blu-ray iso kan afspelen en waar me huidige blu-ray drive ingebouwd kan worden. Ondersteuning voor DTS-MA/ Dolby True-HD passtrough. Daarnaast vind ik heb ook wel belangrijk dat er een goede community support is en zover ik weet kom je dan eigenlijk alleen maar uit bij de PopCornHour C-300.
Maar ik hoop dmv dit topic misschien nog meer alternatieve tegen te komen zodat ik deze kan vergelijken met de PCH c-300.
Want de markt van stand-alone blu-ray spelers met netwerkondersteuning is nog niet zo duidelijk wat deze nou wel/ niet kan afspelen. (mkv / blu-ray iso etc)
'mijn'.

Ik kon het niet laten.
Pagina: 1