Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:52
Beste lezers,

Ik heb eigenlijk al best veel gelezen, maar hoe meer ik hoe lees hoe minder ik weet en hoe sneller de abbonnementen wijzigen...

Mijn eisen:
- minimaal 1GB internet bij voorkeur 14k mbps (maar minimaal 7k)
- minimaal 150 minuten (bij voorkeur 200+)
- 10+ smsjes
- minimaal 7" tablet met wifi en 3g voor het internetten (galaxy tab 7.7?)
- simpele mobiel voor bellen en smsen (kan ik evt los kopen) (galaxy mini / ace, etc)
- bij voorkeur android, maar geen vereiste
- bij voorkeur ook (goedkoop) in het buitenland, ook geen harde eis.

Ik was eigenlijk op zoek naar een abbonnement met bellen/sms/internet en een tablet én 2 simkaarten, om er dan los zelf een telefoon bij te kopen.
Hierin ben ik niet echt geslaagd, dus misschien moet ik het anders zoeken.
Bijvoorbeeld een tablet met internet abbo, en een los abbo voor bellen/smsen.

Echter kom ik niet echt veel tablet + internet abbonnementen tegen, en dan zeker niet voordelig.
Daarnaast kan ik vrij goedkoop aan een tablet komen, dus sim only zou helemaal top zijn.

Het enige wat in de buurt komt is dit: https://www.studentmobiel...al=#product-provider-tabs
En dan een los abbo voor bellen/smsen.

De nieuwe asus padfone lijkt me ook interessant, maar wanneer komt die?

Wie o wie weet toevallig een optie/combinatie om aan mijn eisen te voldoen?
(voornamelijk kwa abbonnement, de hardware kan ik er dan evt zelf bij zoeken)

[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 18-03-2012 13:36 ]

Verwijderd

http://www.tabletstunts.nl je kan zelf ook je abonnement samenstellen..
(tablet met telefoonabonnement bijvoorbeeld via vodafone en tele2, dat laatste voldoet echter niet aan jouw wens van 7,2mbps omdat ze alleen 3,6 bieden)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2012 18:45 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:52
Bedankt voor je reactie, maar ik kom niet echt interessante dingen tegen op die website.

Wat ik echter nu zit te denken:
Als ik nu het internet abbo van mijn telefoon deel via wifi, hoef ik geen 3g tablet te hebben zolang ik de telefoon in de buurt heb.
Dan komt het dus neer op een simpel abbo met bellen+smsen+internet en een telefoon welke de verbinding kan delen.

Is/kan dit delen van de verbinding wel veilig?
En mag het überhaupt van de aanbieder? Ik neem aan van wel, ik betaal voor de data en hoe ik die binnenhaal doet er niet toe...

Hoe weet ik of een telefoon zijn internet verbinding kan delen over wifi en/of bluetooth?
Operating system afhankelijk?

Ik heb de bluetooth verbinding ook nodig voor de handsfree set in de auto, geeft dit conflicten?

Sorry voor al de vragen, ik kom er via google echt niet uit en hier op het forum werkt het zoeken eigenlijk alleen als je het toestel al weet.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
mitsumark schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:38:
Als ik nu het internet abbo van mijn telefoon deel via wifi, hoef ik geen 3g tablet te hebben zolang ik de telefoon in de buurt heb.
Dan komt het dus neer op een simpel abbo met bellen+smsen+internet en een telefoon welke de verbinding kan delen.
Let er wel op dat de meeste telefoons niet ingericht zijn voor full-speed delen van het internet, het werkt maar het heeft bij de meeste telefoons wel enigszins een snelheidspenalty (maakt mij persoonlijk niet uit, maar als min 7mbps wilt dan kan ik me voorstellen dat menig telefoon zich verslikt in die tethering snelheid)
Is/kan dit delen van de verbinding wel veilig?
En mag het überhaupt van de aanbieder? Ik neem aan van wel, ik betaal voor de data en hoe ik die binnenhaal doet er niet toe...
A : Het is zo veilig als je het zelf instelt. Mijn HTC Desire kan wpa2 aan, ik ga er dus vanuit dat elke nieuwere minimaal hetzelfde aankan
B : Meeste aanbieders zeggen dat het niet mag, zeggen dat ze het kunnen meten. Praktisch gezien bij sporadisch gebruik valt wmb de gok te nemen (zolang je maar een tablet met sim-card slot neemt zodat als het toch niet mag je altijd nog een 2e abbo kan nemen)
Hoe weet ik of een telefoon zijn internet verbinding kan delen over wifi en/of bluetooth?
Operating system afhankelijk?
Navragen...

Verwijderd

op dit moment moet je bij vodafone daarvoor een aparte bundel nemen, bij tele2 tmobile en kpn mag het voor zover ik het weet wel.. Je kan wachten tot 8 april (voor zover ik me niet vergis), dan is namelijk de stemming in de eerste kamer over de telecomwet.. Als deze wordt aangenomen mag vanaf dat moment tethering (het delen van internet), voip, smsoip en dergelijke noch verboden noch gefactureerd worden.

p.s. een abonnement met wat jij erin wil, kan je tegenwoordig niet voor minder dan 40 euro per maand krijgen. En voor 40 euro moet je al blij zijn..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2012 23:11 ]