• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-02 15:01
Beste Tweakers,

Ik ben een leek op het gebied van beamers maar ben toch van plan een simpel eigen kamer te maken met beamer voor het kijken van voornamelijk films. Nu stel ik niet super hoge eissen maar moet hij zeker voldoende licht geven dat ook wanneer het niet helemaal donker is hij voldoende licht produceert.

Nu heb ik een PLC-XU74 van Sanyo. Ik heb wat zitten kijken op het internet maar kan er niet heel veel wijs uit worden.

Hij heeft 2500 lumen wat volgens mij een goeie lichtopbrengst is maar volgens mij maar een contrast van 400:1.

Daarnaast heb ik het idee dat de huidige lichtopbrengst niet zo goed meer is. Kan dit komen omdat de lamp al zo'n 1000 uur gebruikt is dat het minder word?

Of weet iemand een betere en goed betaalbare beamer.

Alvast bedankt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja dat kan lampen worden nou eenmaal slechter, het kan natuurlijk ook nog aan een instelling liggen. zowel op je beamer als van je beeldbron

Iperf

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Een beamerlamp wordt vaak zwakker na enige tijd. 1000 uur is trouwens wel vrij kort, tenzij hij veel korte diensten heeft gedraaid, want die zijn namelijk een aanslag op de lamp. Verkeerd afkoelen kan ook nog een invloed hebben.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A