Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 01:08
Beste Tweakers,

Ik heb een situatie waarbij ik wel wat hulp van jullie kan gebruiken. Het gaat om het volgende; ik wil graag mijn android telefoon (HTC Sensation) met mijn pc bedienen, zonder eerst te hoeven rooten. Het gaat me eigenlijk maar om één klein punt, ik wil muziek af kunnen spelen op mijn telefoon door dit op mijn pc aan te zetten. Zeg maar het idee van een mediaserver zoals er daar zoveel van zijn, maar dan andersom.

Het maakt mij niet uit of dit via een app is, of via de browser, maar het zou ideaal zijn als het kan. Ik zit hier nl. met een prima audiosysteem, maar dat systeem heeft geen wifi / bluetooth / lan. Ik heb geen zin om extra hardware aan te schaffen, zoals een Apple TV, om er tussen te zetten, want naar mijn idee is het veel makkelijker is dit gewoon met je telefoon kan. Ik hang mijn telfoon dmv 3.5mm > tulp aan mijn audioinstallatie, waarbij ik dan vanaf mijn laptop de muziek aan wil kunnen zetten!

Alvast bedankt

Verwijderd

WinAMP remote bijvoorbeeld?

Wat heb je zelf al gezocht?

• MuFFIN 007
WinAMP is toch voor het overzetten van je muziek (iTunes) naar je telefoon? Dat is toch niet wat ik wil? Mijn bedoeling is dat ik vanaf mn pc de muziek aan kan zetten en nummers kan kiezen, zonder dat ik daarvoor naar mn telefoon hoef te lopen... De beschrijving van WinAMP in de Play Store heeft het daar niet over...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er zijn diverse remote controllers beschikbaar, ook voor WMP en WMC. XMBC heeft er dacht ik zelf ook 1 ingebouw, via app en via de website.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11 20:51
teamviewer? dan heb je alles. misschien iets te veel van het goede. maar kan wel wat jij wilt :P

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:01
Spotify misschien een oplossing? Alleen moet je wel per maand klein beetje betalen

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

tumtum100 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 15:06:
Spotify misschien een oplossing? Alleen moet je wel per maand klein beetje betalen
Dat is niet wat hij wil.... Hij wil zijn telefoon kunnen bedienen vanaf de PC.. dat kan niet met spotify

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 13:43
Luukje01 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:57:
teamviewer? dan heb je alles. misschien iets te veel van het goede. maar kan wel wat jij wilt :P
Teamviewer kan toch alleen vanaf Android pc's bedienen, niet andersom?

Edit:
Airdroid kan dit volgens mij, ook zonder root.

[ Voor 26% gewijzigd door ovigo op 18-03-2012 15:12 ]

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:13

kraats

Ik rol

De meeste apps gaan inderdaad uit van de werking andersom; je pc met je telefoon bedienen. Ik heb er geen terug kunnen vinden die precies doet wat je wilt. Misschien dat je aan de slag kunt gaan met DLNA? Dan wordt je telefoon het output-device. Ik denk dat je de bediening dan wel beperkt tot je pc en je niet meer tegelijkertijd van je telefoon kunt bedienen

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wifi File xplorer pro kan dat

Je maakt van je telefoon een server, op je pc kan je deze bereiken via een url als je dan bijvoorbeeld naar music dir gaat en dan media playlist in klikt download hij een playlist en die kan je afspelen op je pc

airdroid ook trouwens

[ Voor 4% gewijzigd door WeAreLegion op 18-03-2012 15:16 ]

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Wellicht kun je hier iets mee? http://code.google.com/p/androidscreencast/

Daarmee krijg je de interface van je telefoon te zien op je pc, via USB. Je kunt dan je telefoon bedienen vanaf je pc.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Is het niet makkelijker je laptop direct aan te sluiten op je stereo?

• MuFFIN 007
Natuurlijk kan dat, maar dat wil ik dus niet. Ik heb nl. geen zin op een krukje naast de subwoofer te gaan zitten, terwijl ik ook gewoon relaxt op de bank kan liggen.

Sommigen onder jullie snappen nog steeds niet wat ik wil,
@LordHades, dat wil ik dus niet! Ik wil de muziek gewoon laten afspelen op mn telefoon omdat die aan de audioinstallatie gekoppeld is! Ik wil mn pc alleen gebruiken om de muziek aan te klikken.
Het is toch simpel?! Gewoon hetzelfde als wanneer je je telefoon als remote gebruikt, wil ik mn laptop als remote gebruiken!

Airdroid nagekeken, maar daarmee kan je wel een aantal functies bedienen en door je bestanden heen gaan, maar ik zie daar niets over het over-the-air aanzetten van je music player.

@kraats, kan je dat verder uitleggen? Dat ik dan mn telefoon zelf even niet kan gebruiken maakt natuurlijk niet uit...

@SinergyX, voor XBMC heb je dacht ik root-acces nodig...

@Nvidiot, daar kan ik volgens mij alleen wat mee als ik root-acces heb, staat zelfs op de pagina zelf dat je anders niks met je muis en toetsenbord kan.

Ga door, elke suggestie bekijk ik serieus.

Als dit gewoon niet blijkt te bestaan, knutsel ik zelf een app in elkaar, kan ik er nog geld aan verdienen ook! Als er toch geen alternatief is....

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 13:43
Ah, wat stom. Met Airdroid kan je inderdaad alleen maar de muziek bestanden van je telefoon afspelen op je pc. Dat was de bedoeling niet.
Android webcontrol lijkt er ook op, maar kan nog minder dan Airdroid. Ik zoek nog even verder. Wil dit namelijk zelf ook wel kunnen, hoewel binnenkort hopelijk een raspberry Pi deze taak op zich gaat nemen...

Edit:
Remote web desktop Kan muziek afspelen aan de telefoon kant. Nadelen: Afschuwelijke interface en geen pauze en geen playlist mogelijkheden.

[ Voor 29% gewijzigd door ovigo op 18-03-2012 15:50 ]

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:13

kraats

Ik rol

Als je in de market kijkt naar een DLNA client, dan zou je vanuit (bijvoorbeeld) Windows Media Player naar die applicatie moeten kunnen streamen. Moet zeggen dat ik wat voor je getest heb, maar het nog niet zo snel voor elkaar heb gekregen. Volgens mij zou een applicatie als BubbleUPNP wel moeten kunnen wat je vraagt. Maar mijn laptop wil 'm nog niet zien.
Ik hoopte dat de ingebouwde DLNA-software van HTC (Connected Madia) het ook zou kunnen, maar die lijkt alleen te kunnen versturen en niet ontvangen

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11 16:31
Kun je niet gewoon een bluetooth headsetje evt. van dealextreme halen. je kan dan eentje nemen met 3.5mm aansluiting zodat hij aan de stereo kan, of zelf een 3.5mm jack er aan solderen.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmm verkeerd gelezen dan maar goed ik zal eens even op onderzoek gaan, want ik geen app die dat kan volgens mij en ken er toch behoorlijk veel.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:06

MsG

Forumzwerver

Met mijn HD2 met android kan ik gewoon native met bluetooth mijn telefoon bedienen qua muziek. Helaas niet volledig nummers kiezen, maar wel vorige, volgende en pauze/play enzo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• MuFFIN 007
@Kraats, ik zal BubbleUPNP ook eens proberen, de ingebouwde HTC functie (afspelen op...) kan inderdaad alleen verzenden, bijvoorbeeld naar een wifi internetradio of via bluetooth naar een autoradio. Weet jij btw wat het verschil is tussen UPNP en DLNA? Ik weet ongeveer waar het voor staat maar weet jij het precies?

@erik23, ik snap niet wat je bedoelt? Hoe moet ik dan alles aansluiten?

@MsG, je bedoelt dat je op de pc via bluetooth muziekcommando's door kan geven? Welke app gebruik je daar op je telefoon voor, en welke tool op je pc?

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11 16:31
MuFFIN 007 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:34:
@Kraats, ik zal BubbleUPNP ook eens proberen, de ingebouwde HTC functie (afspelen op...) kan inderdaad alleen verzenden, bijvoorbeeld naar een wifi internetradio of via bluetooth naar een autoradio. Weet jij btw wat het verschil is tussen UPNP en DLNA? Ik weet ongeveer waar het voor staat maar weet jij het precies?

@erik23, ik snap niet wat je bedoelt? Hoe moet ik dan alles aansluiten?

@MsG, je bedoelt dat je op de pc via bluetooth muziekcommando's door kan geven? Welke app gebruik je daar op je telefoon voor, en welke tool op je pc?
Je hangt het bluetooth oortje via de 3.5mm poort aan je stereo als die er aan zit, anders kun je het luidsprekertje er uit halen en vervangen door een 3.5mm jack. Je computer ziet dit als bluetooth headset en speelt de muziek door.

edit: dit kwam ik net tegen en ik denk dat dit de oplossing zou kunnen zijn

[ Voor 7% gewijzigd door erik23 op 19-03-2012 18:59 ]

Verwijderd

Google ff op "VLC Direct PRO".
Misschien niet helemaal wat je bedoeld, maar hiermee kun je al je media rechtstreeks streamen van je pc/laptop naar je smartphone, en vice versa.

Kijk anders ook ff naar VLC Remote.
Pagina: 1