Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem,

Ik heb een nieuwe netwerk kaart in mijn pc gedaan, Maar 8 van de 10 keer is de download snelheid zo laag.
Ik krijg vaak van de 50 MB internet die we thuis hebben maar 1 MB of minder. Mijn broertje in een kamer verder van de router heeft nergens last van. Ook de rest in huis heeft nergens last van. De driver van mijn Linksys Cisco N600 is correct geïnstalleerd (zelfs 3x) Ik heb ook al de laatste drivers geïnstalleerd. ik heb nog gecontroleerd of hij er goed in zit. En dat zit hij.

PS. Als ik weinig signaal sterkte heb is mijn download snelheid het best.... :F

Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En als je de oude kaart weer gebruikt, is dan de snelheid weer normaal? Zo ja, dan is de kaart hoogstwaarschijnlijk niet goed geconfigureerd.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt de WUSB600N ? http://homesupport.cisco.com/en-us/wireless/lbc/Wusb600n

Heeft de PC van je broertje ook een WUSB600N?

Zo niet, is het probleem hetzelfde als je de WUSB600N daar installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neej het is geen usb. Ik had er geen draadloze kaart in zitten ik had hem eerst Lan, maar omdat mijn ouders geen kabel over de vloer willen moest ik een draadloze netwerk kaart kopen. mijn broertje heeft een Asus laptop dus niet dezelfde kaart. Mijn ouders en zus hebben een mac book dus dat is ook anders.

Ik heb deze kaart gekocht :

http://homestore.cisco.nl...&utm_term=linksys-wmp600n

Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
draai eens met die antennes, van zowel de modem als die van je nieuwe kaart. de "stralen" van een antenne staan loodrecht op de antenne (alsof het een wiel is, met de antenne als as) en het kan best zijn dat ze in jouw geval de verkeerde kant op stralen.

RF straling kan in principe wel door muren van hout en steen, maar elke materiaalsoort heeft een dempende werking op de signaalsterkte. de X meter die op de doos staat is meestal de Line of Sight afstand, met niks ertussen. Jouw netwerkkaartje zit wsch achter je pc, helemaal verstop in een inbouwkast ofzo, of een dode hoek in je kamer. kan best zijn dat je daar gewoon weinig bereik hebt.

Ik heb op mn mobiel een tooltje om elke 5 seconden de signaalsterkte van alle te ontvangen wifisignalen te meten. Misschien moet je voor jouw mobiel ook zo'n tooltje downloaden en eens door je kamer lopen om te kijken hoe het met de RF verbinding zit.

een andere tip: je kunt dus ook die usb-variant kopen (omruilen dus) plus een usb-verlengkabel (een lange) .. en dan die usb-stick via de verlengkabel ergens in je kamer bevestigen waar hij wel signaal heeft. die usb-kabels kosten geen fluit..

[ Voor 12% gewijzigd door DrClaw op 18-03-2012 13:01 . Reden: extra tip. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@DrClaw

Bijde handige informatie, Idd mijn computer staat op mijn bureau met de antennes naar de muur.
Hoe heet die app? dan ga ik er idd mee rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
ik heb een n900, die draait maemo. denk niet dat je die hebt.

enfin, op android zou je 'wifianalyzer' kunnen proberen. op maemo dus 'wifieye', en misschien 'wifitrak' voor de iphone. gewoon ff googlen, en een soortgelijke app zoeken voor jouw mobiel.

enne .. kijk ook eens naar mn edit in mn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks DrClaw

Ik heb mijn pc nu op de grond staan ik krijg nu 40 mb van de 50! kan ik mee leven.
Ook een goeie van die usb-stick. ik moet alleen nog even die app vinden. lukt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

Het heeft wel even geholpen maar hij geeft nu weer erg weinig aan...
zou het opnieuw installeren van mijn pc helpen? miss installeert hij hem dan mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:01

lier

MikroTik nerd

Voordat je opnieuw installeert zou je met behulp van een liveCD kunnen testen of een nieuw/ander OS (elke willekeurige Linux distro kan je hiervoor gebruiken) wel goede resultaten oplevert.

Voordeel hiervan is dat je zonder te installeren kan testen of het software matig is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
het is geen driverprobleem. want .. je pc had afgelopen weekend gewoon goed signaal.

in mn vorige mail gaf ik al het voorbeeld van een wiel rond de as van de antenne, als model voor de radiostraling. Het is eigenlijk een donut, maar laten we voor het gemak even denken dat de antenne van je modem een lamp is. die staat ergens in de [hal] en jouw pc staat ergens in [jouw kamer]. Alle muren zijn van een halfdoorzichtig materiaal en alle deuren, dozen, wasrekken, kattenbakken, stoelen, tafels, computers en trappen ook. Metalen gaaswerk ( een cheapo metalen ikea kast, of het gaas waar de stucadoor een muurtje op gespateld heeft ) zijn funest voor signaalsterkte.

Je signaalsterkte kan dan gemodeleerd worden door de hoeveelheid licht die er van die lamp op jouw pctje valt. Waarchijnlijk niet veel, en waarschijnlijk minder dan wat je broertje zou ontvangen.

Extra stoorzenders in het verhaal zijn electriciteitskabels, maar ook andere wifi-gebruikers die op dezelfde channel zitten.

IP over wifi is namelijk een half-duplex protocol: er kan er maar eentje tegelijk zenden, want als er meerdere tegelijkertijd zenden, en de ontvanger kan er niks van maken, dan worden die packets getrashed en moet er opnieuw verzonden worden. Dat doen de netwerkkaarten automagisch, maar het gebeurt dus wel.

Jij en je familie zitten sowieso op dezelfde channel, maar als jullie bijvoorbeeld internet van upc hebben, en jullie buren ook, dan zitten jullie met zn allen geheid ook op dezelfde channel te zenden. En da's niet best, vooral als blijkt dat jouw kamer direct naast de modem van de buren zit.

Ga nou eens meten met die app. Krijg je meteen te zien welke channel jullie gebruiken, en wie er allemaal nog meer op die channel zitten te zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47

D4NG3R

kiwi

:)

Even een vraagje richting de TS: Als jij kopieerd over je LAN (naar bijvoorbeeld de PC/laptop van je broertje/ouders) vervalt je snelheid dan ook naar 1MB (Mbit?) of haal je dan wel een stuk hoger?

Edit: En zit je op het 2.4 of 5Ghz netwerk? 5Ghz is welistwaar sneller en minder gebruikt, maar heeft ook een stuk kortere reikwijdte. Zie hieronder.
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:30:
Neej het is geen usb. Ik had er geen draadloze kaart in zitten ik had hem eerst Lan, maar omdat mijn ouders geen kabel over de vloer willen moest ik een draadloze netwerk kaart kopen.
Gaatje(s) in de muur (Ergens in een hoekje) en/of in het plafond (Ergens in een hoekje) is geen optie? Zo heb ik dit ooit met mijn ouders opgelost. Als ik je andere topic (iPhone wifi probleem) zo lees staat je Router/AP in de kelder. En op de gok genomen zit jouw kamer op de 1e verdieping. Zeker dan moet je niet al te veel van een WiFi netwerk verwachten 8)7.

[ Voor 67% gewijzigd door D4NG3R op 19-03-2012 09:15 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:08:
Even een vraagje richting de TS: Als jij kopieerd over je LAN (naar bijvoorbeeld de PC/laptop van je broertje/ouders) vervalt je snelheid dan ook naar 1MB (Mbit?) of haal je dan wel een stuk hoger?

Edit: En zit je op het 2.4 of 5Ghz netwerk? 5Ghz is welistwaar sneller en minder gebruikt, maar heeft ook een stuk kortere reikwijdte. Zie hieronder.

[...]

Gaatje(s) in de muur (Ergens in een hoekje) en/of in het plafond (Ergens in een hoekje) is geen optie? Zo heb ik dit ooit met mijn ouders opgelost. Als ik je andere topic (iPhone wifi probleem) zo lees staat je Router/AP in de kelder. En op de gok genomen zit jouw kamer op de 1e verdieping. Zeker dan moet je niet al te veel van een WiFi netwerk verwachten 8)7.
Nouja t zit zo mijn vader heeft een macbook en mijn zus ook. als mijn zus op zolder (dus nog 1 verdieping hoger) test dan krijgt ze 47 ik krijg dat bij lange na nog niet. en klopt mijn andere post zit t m vooral in de iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:06:
[...]

Nouja t zit zo mijn vader heeft een macbook en mijn zus ook. als mijn zus op zolder (dus nog 1 verdieping hoger) test dan krijgt ze 47 ik krijg dat bij lange na nog niet. en klopt mijn andere post zit t m vooral in de iphone
Vandaar dat ik ook vraag:
D4NG3R schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:08:
(En ook de andere antwoorden zou ik proberen te beantwoorden ;) ).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:06:
[...]

WiFi is een complex geheel van factoren en werkt om de meest vreemde redenen soms ineens erg slecht. Het feit dat je vader en zus een verdieping hoger beter signaal hebben dan jij, heeft een oorzaak in de structuur van het gebouw, externe bronnen en de plaatsing van de antennes.

Wat ik zou proberen (sommige dingen zijn al eerder genoemd), is het verplaatsen van je PC totdat je een redelijk signaal hebt. Ook zou je kunnen kijken naar storingsbronnen zoals DECT telefoons en andere elektronische apparatuur. Een DECT telefoon (draadloze huistelefoon) zendt op dezelfde frequenties uit als WiFi. Misschien als je het basisstation van zo'n telefoon verplaatst, is het signaal op jouw kamer wel beter.
Ook zou je kunnen overwegen om een USB WiFi adapter te kopen en deze met een USB verlengkabel ergens weg te leggen waar het signaal het beste is.
Tot slot: WiFi troubleshooten is altijd erg lastig en je zult merken dat het nooit zo goed wordt als je wilt. Misschien is overleg met je ouders om netjes een kabel langs een plint te mogen trekken ook een optie...
Pagina: 1