Abit BP6 en IRQ problemen

Pagina: 1
Acties:

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een bp6 met 2x C433 erop en ik heb wat irq problemen. Config is als volgt:

PCI 1 -> Matrox Mystique 220
PCI 2 -> NCR scsi-2 controller
PCI 3 -> vrij i.v.m. ATA66 controller.
PCI 4 -> Terratec XLerate Pro
PCI 5 -> Realtek 100MBit NIC

In win2000 geeft dit in eerste instantie geen problemen totdat ik het netwerk en mijn geluidskaart tegelijk gebruik. Dan slaat mijn pc compleet vast (kan ik alleen nog power-knop op kast gebruiken).

Ik heb ook nog wat andere combinaties geprobeerd, maar daarbij kreeg ik ook problemen. In PCI 4 en 5 had ik dan:

SCSI en NIC werkt niet
SCSI en Terratec werkt niet.
SCSI en mystique werkt niet.
Mystique en NIC werkt niet.

Iemand suggesties. Of kan ik beter een nieuw mobo kopen aangezien ik binnenkort een MPEG/DVD combo wil aanschaffen.

Verwijderd

Probeer de netwerkkaart is in het 3e PCI slot. Heb zelf een BE6 maar die heeft ook UDMA 66. Daar werkt mijn 3C595 TX 100Mb kaart gezellig samen met de UDMA 66 controller. Ook onder W2K werkt dat ook.

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 14:58
Inderdaad;

Probeer je NIC in PCI slot # 3 te zetten. Ik had soortgelijke troubles (ook onder win2k) maar de volgende configuratie werkt bij mij:

Matrox Mystique in PCI# 1
3Com905B in PCI# 3
(RealTek 100Mbit in PCI# 4)
YAMAHA nogwat in PCI# 5

Realtek is er nu uit maar zat er wel in...

Suc6,

Seven

• Evert
  • Niet online
Dus dan wordt het:

PCI 1 -> Mystique
PCI 2 -> SCSI
PCI 3 -> NIC
PCI 4 -> Terratec

Dat ga ik vanmiddag proberen.

Die 3com kaartjes, zijn die goed in irq-sharing? Hmmm, als het niet lukt misschien toch maar eens een goede NIC kopen.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

En in je bios PnP OS op yes zetten.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik heb momenteel 4 kaarten, waarbij het 4e slot vrij is. Ik heb geen problemen met het sharen van het derde slot met mijn SCSI kaart.
Bovendien zijn de AGP kaart, een TVkaart en een ISDN modem ook zonder problemen geshared.

Dit ging pas goed toen ik PNP OS aan had gezet.....

Voor de ISA geluidskaart heb ik een vast IRQ moeten reserveren.

• Evert
  • Niet online
Pnp OS staat op Yes en bios.

Volgens mij is een van de problemen dat die Realtek een budget-kaartje is. Dus gewoon van mindere kwaliteit. Dus niet alleen de snelheid van het kaartje is lager, maar ook de compabiliteit is minder.
Pagina: 1