Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VB.NET MySQL software builden

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Net heb ik met RobIII via PM contact gehad over een probleem waar ik niet uit kan komen.
ik ben nieuw met VB.NET en heb er totaal geen verstand van, ik probeer op spelende wijs kennis te maken met VB.NET wat aardig is gelukt alleen het uiteindelijk builden wil niet lukken.

Ik heb met VB2010 een programma gemaakt die werkt met een mysql database, werkt allemaal tip top tenminste in de F5 (debug modes). Ik wou vandaag een .exe maken om te installeren maar wanneer ik het programma na installatie wil openen gebeurd er niets.

Zolang ik de exe op mijn computer hou kan ik hem openen welke lokatie dan ook. Als ik hem ga verplaatsen naar een andere computer start die niet meer op. :'( Bij de andere computers heb ik ook al geprobeerd om de DLL in de installatie map te plaatsen, dit maakt alleen geen verschil.

Wie wil en kan mij uitleggen hoe ik de DLL van MySQL kan koppelen aan mijn software en/of uitleggen waarom het nu niet werkt zonder al te veel moeilijke termen?

^ Post is hierboven!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Heb je in release gebuild? (in de dropdown boven in je toolbar)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Devil_Inside
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:48
Gewoon om het uit te sluiten, maar de mysql database staat toch ergens bereikbaar, dus niet gewoon lokaal op jouw computer?

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
Devil_Inside schreef op zondag 18 maart 2012 @ 08:06:
Gewoon om het uit te sluiten, maar de mysql database staat toch ergens bereikbaar, dus niet gewoon lokaal op jouw computer?
de mysql db staat bij mijn thuis lokaal gehost.
Als die die niet zou vinden zou die wel een alert geven.

Hoe ik het nu heb:
reference menu:
http://i40.tinypic.com/242vfop.png

builden:
http://i41.tinypic.com/29li92p.png

build resultaat:
http://i39.tinypic.com/2cwwsjt.png

Ik heb 3 exe's als ik eentje open krijg ik de melding dat die het opgegeven pad niet kan vinden.
Ik heb mysql connector al geinstalleerd maar hij zegt niet waar die het bestand verwacht :(.

In c:\windows\assembly staat mysql.data hij wel.
In c:\windows\microsoft.NET staat mysql.data.dll ook.
Ik snap er niks meer van.

Edit: Het lijkt opgelost, hoe?:
Ik heb mysql.data.dll gekopieerd naar mijn debug map, alle mysql references verwijderd en opnieuw toegevoegd, alleen dit keer natuurlijk uit mijn debug map en dit werkt wel :).

In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor hun input!

[ Voor 71% gewijzigd door Strunkie op 18-03-2012 12:11 ]

^ Post is hierboven!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Strunkie schreef op zondag 18 maart 2012 @ 02:05:
Net heb ik met RobIII via PM contact gehad over een probleem waar ik niet uit kan komen.
En diezelfde RobIII is er nu ook klaar mee :(
Ik vertel je in die DM een topic te openen omdat ik geen persoonlijke helpdesk ben. Daarna geef ik je een vinger waarna je vervolgens toch nog een hele hand weet te ontfutselen. Waarna ik aangeef dat het daarmee wel welletjes is geweest en je alsnog maar een topic moet openen en druk je daarbij meermaals op 't hart onze Quickstart te hanteren.

Wat je even "vergeet" te vermelden in dit topic is, o.a., dat ik je heb verteld:
* Hoe de CLR je assemblies resolved en in welke paden gezocht wordt, wat de GAC is etc.
* Hoe je assembly loading problemen kunt troubleshooten met fuslogvw.exe
* ...en je een heel eind op weg geholpen heb bij 't troubleshooten / uitsluiten van zaken

Wat ik dan ronduit onbeschoft vind is dat ik over m'n hart strijk om je op weg te helpen in die DM zonder dat anderen mee kunnen lezen om er (eventueel) ook iets van te kunnen leren / oppikken (waarmee ik in essentie alsnog je persoonlijke helpdesk word) en dat je vervolgens al deze informatie niet eens vermeldt in dit topic, laat staan dat je laat zien dat je er wat mee gedaan hebt. Ik hoef de erkenning niet (hell, daar spreken de andere 30+k posts wel voor), maar 't feit dat je niets met mijn informatie gedaan hebt (want oeh, je zult zelf moeten nadenken/lezen) bewijst maar weer eens dat 't zonde is m'n tijd te steken in 't 1:1 helpen van mensen in DM's.

Als je een simpel antwoord wil "doe X en Y en dan is het opgelost" dan zeg het maar, want dan zit je hier aan 't verkeerde adres. Dat je niet te horen krijgt wat je wil horen is dus jammer voor je, maar zo werken we hier niet:
Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man how to fish and feed him for a lifetime.
Of ben je je eigen DM van een paar dagen terug getiteld Held! alweer vergeten? Laat ik je geheugen even opfrissen:
Je weet vast en zeker wel dat je een held bent _O_
Het is me gelukt met: [VB.NET] meerdere panels selecteren

Hartelijk bedankt ontzettend veel wijzer geworden!

Thanks! _O_
Ik ben erg blij hoe de meeste Tweakers problemen proberen op te lossen: niet het antwoord neergooien maar ook waarom en hoe! Jij stuur mensen door naar pagina's waarop functies worden uitgelegd en geeft ze een steuntje in de rug hier leer je van.

Ik wil je hartelijk danken :)

ps. ik ga het antwoord even dr in droppen :)
En dat was dus nog naar aanleiding van een vorig topic waarin ik je ook al aardig aan 't handje heb gehouden.

Nee, bij mij heb je je krediet verschoten :N
YakuzA schreef op zondag 18 maart 2012 @ 07:01:
Heb je in release gebuild? (in de dropdown boven in je toolbar)
Hoe is dat relevant voor 't probleem?

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 18-03-2012 12:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.