Toon posts:

Muziek weghalen 1 audiospoor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Er is echt iets vreselijks gebeurt, ik had vandaag een opnamedag en wat blijkt.. de microfoon zat niet goed en heeft dus niks opgenomen. Alleen de voicerecorder en de camera, helaas was dit allemaal opgenomen op een locatie waar de muziek erg hard stond en nu hoor je de stemmen maar zacht.. Is er een mogelijkheid om die muziek te dempen/filteren en alleen het praten over te houden?

Aub help me :(

Gr

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-01 16:56
Ik ben bang voor je dat hier niet zo veel aan te doen is. Er zijn wel directe noise- en omgevingsgeluid filters in de meeste audioprogramma's, maar ik denk dat in jou geval de (zachte) stemmen gewoon mee eruit gefilterd worden, al is het misschien het proberen waard. Je kan het achtergrondgeluid wat zachter proberen te krijgen door een aantal frequenties via een equalizer zachter te zetten. En dan de frequenties van de stemmen iets opschroeven. Maar de kans is erg groot dat dat niet gaat werken: het geluid wordt er erg lelijk door. Als de stemmen echt worden overstemt door de achtergrond geluiden is het waarschijnlijk een verloren zaak.