Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ADSL-modem slecht of ISP had onderhoud?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg gisterenavond een uitval van mijn ADSL-verbding. De (@) op de modem bleef maar urenlang knipperen en resets hielpen ook niet. Dit duurde van 21:00 'savonds tot in de ochtend toen het probleem automatisch werd verholpen.

Nu wilde ik weten of dit wellicht door onderhoudswerkzaamheden of storing kwam (buiten mijn woning om). Of dat mijn modem de schuldige was.

Ik heb net met mijn ISP gebeld en zij konden wel zien dat er even storing was op mijn verbdinding. Maar konden weer niet zeggen waar dit precies door kwam.

Hebben jullie tips hoe ik hierachter wel achter kan komen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2012 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op storingsoverzicht.nl staat mijn stad (Purmerend) er helaas niet bij.

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01:33
Dan heb je je antwoord toch?
Er was wel even een storing, dus lag het niet aan jou modem?

Enige manier om erachter te komen is om je ISP te bellen. Anders ook de netwerk provider (Bitstream, BabyXL etc. etc.)

• inochiyo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-11 11:34
brand je dsl-lampje (sychro)? zoja, dan moet je even in je modem gaan om te kijken of je login en wachtwoord van je internet nog zijn ingegeven.
als je een uitval heb van internet, dan luister je best even aan je telefoon of je nog kiestoon hebt. indien je nog kiestoon hebt dan is in de meeste gevallen de lijn in orde en ligt het probleem ergens anders

[ Voor 42% gewijzigd door inochiyo op 17-03-2012 20:53 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
De @ op de modem..... wat voor modem? Mijn eerste ingeving is een Speedtouch 510(i).

Niet-meer willen intrainen, traag worden enz zijn de symptonen van een stervend exemplaar. Als je goed luisterd hoor je 'm ook piepen/fluiten. (Als gevolg van lekke condensatoren)

Als het idd een 510 is dan gok ik op de modem. Dat kun je fixen, maar die modems zijn dermate oud (en ADSL1 nog) dat ik eerder een nieuwere modem op de kop zou tikken.

Maar goed, het kan natuurlijk ook onderhoud geweest zijn, of gewoon een storing ergens. Wat zijn je verdere waardes? Doet de modem het verder goed of heb je al vaker problemen (en wordt ie steeds trager bv in het geval van een 510)

[ Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 17-03-2012 21:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hai. het is een Sagem F@st3202 modem (livebox, online.nl dus). Die pieptoon hoor ik niet maar zal nog eens goed luisteren.

@ inochiyo: Het gekke was dat @ lampje wat betekent dat hij verbinding probeert te maken knipperde urenlang. En toen ik na een tijdje de kpn-lijn eruit trok bleef hij dit doen teriwjl er geen telefoonverbinding was. Ik snap er weinig van. Ik kon wel vanaf mijn pc naar de livebox en instellingen bekijken. Telefonie en adsl stonden op: niet actief. maar dat zegt nog niet of het door online komt buiten mijn woning om of mijn modem dat mischien kuren vertoont.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:18
Storingen verhelpen zichzelf over het algemeen niet.
Als je verbinding dus weer ging werken zonder dat er iemand aan je modem is geweest, lag het niet aan je modem.
Je ISP is de enige die je kan vertellen wat er aan de hand is. Maar als de storing al is opgelost dan gaan ze dat over het algemeen niet meer uitzoeken.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1