Toon posts:

Windows 7 installatie lukt niet op harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal,

Ik probeer windows 7 te installeren ipv vista (wat het op zich deed).

De windows dvd wilde niet booten tijdens het opstarten dus ik wilde eerst boot primary veranderen. De BIOS had een password. Ik heb de batt van het mobo eruit gehaald en jumper omgezet (en weer terug) zodat ik het in de BIOS kon veranderen. (alles is dus gereset).

Nu kon ik windows dvd wel starten. Tijdens de installatie krijg ik deze melding: "Windows cannot be installed to disk 0 partition 1" extra info: "Windows cannot be installed to this disk. This computer's hardware may not support booting to this disk. Ensure that the disk's controller is enabled in the computer's BIOS menu."

Komt dit nu omdat ik de BIOS gereset heb? Ik had namelijk nooit problemen en hoe zou ik het weer kunnen veranderen?

Ik had trouwens 2 dezelfde HDD's van 320gb, 1 lege en 1 met wat simpele bestanden als foto's en mail backups. Nu heb ik alleen de lege aangesloten, maar dat maakt niks uit

Oude config:
Windows vista 32b
2x320gb HDD
6gb ram
mobo: M2N-SLI Deluxe

wil graag nieuwe config:
windows 7 64b
2x320gb HDD
6gb ram
mobo: M2N-SLI Deluxe

Alvast bedankt. Ik kijk uit naar antwoord.

Bart

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 13:01
Als je in het BIOS kijkt, zie je daar dan wel de harde schijven keurig vermeld staan?
Had je die 2 hdd in RAID staan? Als dit wel zo is, dan klopt het wel dat deze niet geinstalleerd kunnen worden omdat je maar 1 van de 2 hdd's hebt aangesloten.

En verder kijk eens in het BIOS op hoe de Interface voor de hdd staat. Staat deze op AHCI, IDE of iets anders?
Probeer deze eens aan te passen naar IDE en probeer het nog eens

Tevens voor de mod, graag verplaatsen naar topic Problemen

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Verwijderd

Er zit een extra JMicron controller op jouw moederbord. Schakel deze uit in je BIOS en bevestig dat je je HDDs op de goede sloten hebt aangesloten. Stel je BIOS in op AHCI mode en je JMicron controller disabled indien mogelijk. Probeer dan nog eens Windows te booten vanaf de DVD?

Oh en je twee schijven waren gewoon losse schijven zonder RAID? Je kunt ook met SMART kijken of er iets mis is met de hardeschijf zelf. Als laatste zou ik de schijf dan zero-writen.

Maar als je kabels ruk zijn kun je dat gelijk zien in je UDMA CRC Error Count in je SMART output. Dus even alles goed controleren dan kom je er wel achter.