Downloaders op PC behalen bij maximale snelheid niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik had een vraagje omtrent mijn download snelheid in downloaders (denk daarbij aan de downloads van blizzard, aion, swtor, et cetera). Mijn PC haalt daarbij gemiddeld zo'n 200-500 kb/s per seconde (bedraad) maar in nieuwsgroepen behaal ik stabiel 14,2 Mb per seconde. Zodra ik mijn laptop gebruik (wireless) haal ik met die zelfde downloaders op de zelfde tijdstippen zo'n 7/8 Mb per seconde down.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Het is sowieso geen firewall/anti-virus, dat heb ik gecontroleerd en uitgesloten.
De laptop staat niet in DMZ en de poorten staan niet open voor die specifieke downloaders naar mijn laptop (ook dat maakt geen verschil voor de PC).

Het lijkt dus iets in de P2P omgeving te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

WiFi is altijd trager als bedraad, probeer de laptop eens vlak naast de router te zetten, en kijk of het dan verbetert..

Je kan ook proberen een bestand van 1GB te downloaden via http://speedtest.bbned.nl/. Kijk hoe snel de laptop dit doet (wireless maar ook met de kabel erin), en vergelijk dit met de desktop.

[ Voor 44% gewijzigd door Silasje op 17-03-2012 19:51 ]

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel te zeggen dat ik met de downloaders op mijn PC 300-400 KBS haal en met die zelfde downloaders op de LAPTOP 7 tot 8 MBS haal. Dus het WIFI presteert beter in dit geval. Er is dus iets waarom mijn PC niet de volle snelheid krijgt via die downloaders maar wel via de nieuwsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Even voor de duidelijkheid, praten we hier over Mb of MB? Da is namelijk een achtvoudig verschil, en als je overhead meerekent zelfs tienvoudig in de meeste gevallen.

Heb je het dus over Megabits per seconde, of over MegaBytes per seconde?

Ik vermoed dat je het over MB/s hebt en dan vind ik dat je een hele nette snelheid haalt over je WiFi verbinding. WiFi is nou eenmaal trager dan Ethernet.

Zelf zie ik WiFi als een handig medium om websites over te bezoeken, maar als ongeschikt om grotere hoeveelheden data over te pompen. Zodra je wilt gaan downloaden ben je veel beter af met even inprikken van een kabeltje.

Maar ik lees nu ook dat het juist ook mis gaat met de PC?
Wat heb je al geprobeerd om het probleem op te lossen? Heb je bijvoorbeeld de instellingen van diverse downloadtools bekeken en teruggezet naar defaults? Staat er bijvoorbeeld nergens een limitatie op de snelheid ingesteld?
Welk OS staat er op PC en op laptop?
Welk type netwerkkaart spreken we hier over? Welke driver(&versie) is in gebruik?
Wat zijn de specificaties van de PC?

Een groot verschil tussen beide vormen van downloaden:
Nieuwsgroep, waar je hoge snelheid haalt, maakt één tot een paar verbindingen om de file binnen te halen.
BitTorrent, even een voorbeeld, maakt juist heel veel connecties waarmee elk een deel van de file wordt binnengehaald.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:55:
Dus het WIFI presteert beter in dit geval.
Sorry, dit had ik verkeerd begrepen...

Je kan ook nog even kijken of je niet toevallig meerdere virusscanners erop hebt staan, laatst een probleem gehad op een systeem waar standaard norton op stond, die had ik verwijderd en microsoft security essentials erop gezet. Later bleek dat norton nog een apart programmatje voor het backuppen had. Dit zat microsoft Security essentials in de weg, waardoor bepaalde soorten dataverkeer heel traag werd.. (o.a. verbinding met een NAS)

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

@TS: test eens met laptop zowel bedraad als draadloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Ultraman: Ik heb het hier over MB, ik snap de verschillen in snelheid tussen nieuwsgroepen en torrent/p2p netwerken. Maar het is zo dat er met elke torrent applicatie op de Desktop PC gewoon bijna geen snelheden gehaald worden, er is duidelijk iets aan de hand.

@Silasje: zoals ik al aangaf: "Het is sowieso geen firewall/anti-virus, dat heb ik gecontroleerd en uitgesloten", ik heb al deze dergelijke programma's afgesloten op het moment van downloaden en testen.

@edeboeck: de laptop gaat alleen maar nog hogere snelheden halen op 't moment dat ik hem bekabeld maak (via de kabel van de PC welliswaar).

Het probleem is dus zo: alleen met de nieuwsgroep applicatie haal ik mijn 'normale' snelheid, met alle anderen applicaties zoals downloaders van microsoft/blizzard maakt niet uit (voornamelijk p2p/web) dan heb ik gewoon een bagger snelheid. Het is voor mij alleen nog een raadsel waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
De laptop al eens aangesloten op de kabel van de pc om te kijken of het in de kabel of de pc zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zit gegarandeerd in de PC en misschien wel gewoon in de lan kaart (onboard)?
Ik heb hier nu een anderen pc en daar behaal ik met de zelfde kabel gewoon de volledige snelheid mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zou kunnen testen met verschillende wifi settings zoals onbeveiligd, wep. maar hoe download je? met torrent ? probeer eens een vaste (de zelfde ip als voor lan) kan zijn dat er toch ergens QOS ingesteld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:09
Een andere invalshoek. Laat clean up tools draaien van alle beveiligingsprogramma's die je ooit hebt geïnstalleerd hebt gehad en kijk op dat helpt.

Soms blijven er drivers of services achter na deinstallatie en die kunnen in de weg gaan zitten. Eset heeft een flinke lijst met download locaties van clean up tools: http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=SOLN146 .
Pagina: 1