Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Loop vast met een site ontwerp

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijdje stoeien met html/css/tables moet ik toch concluderen dat ik iets over het hoofd zie of niet goed begrijp. Laat ik voorop stellen dat ik geen pro ben in website design en dat mijn kennis toch alweer wat jaartjes is gedateerd. Ik ben bezig om deze site te bouwen voor de vereniging waar ik lid van ben.

Aangezien we geen groot budget hebben voor dit soort dingen en toch representatief eruit willen komen heb ik dit project opgepakt mede ook omdat ik de site voor een onderdeel van de vereniging ook al had gebouwd.
De nieuwe site voor de vereniging wordt om de asfalt rockers site heen gebouwd zodat er 1 beheer systeem achter zit.

Het probleem:
-De afbeelding is in een div opgebouwd waar een table overheen valt.
Echter gaat nu de buiten kant van het ontwerp niet mee met het aantal berichten die er zijn en zien we dus maar een paar regels.

-Als ik de div meteen afsluit dan komt de tekst: onderwerpen , auteur, laatste bericht. onder de gele afbeelding te staan.

Ik loop dus te knoeien met combinatie van css en tables.
De site/pagina met het probleem is hier te zien:
http://www.asfaltrockers.nl/news.php?f=25

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen verwoorden

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-11 12:47

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

je tabel met onderwerpen zou je in een div kunnen steken met een midden background image

zo krijg je

div met top background met tabel van titels "onderwerp,..."
div met je tabel van onderwerpen en je midden background
div met bottom background

div met onderwerpen moet je dan repeat background zetten en zorgen dat die mooi mee groot word met de tabel bv "display: table;"
zorg er ook voor dat de width van de verschillende kolommen correct is met de top titel tabel

dus best eens al je div's herbekijken en bovenstaande manier gebruiken.

wss zijn er nog manieren om dit mooi te krijgen maar dit is het eerste wat in me op komt

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sorry, maar zo werkt het hier niet. Als je een link plaatst dan zien we graag een uitgeklede (a.k.a "bare bones") testcase, geen 242 regels HTML, 615 regels CSS en een stuk of 5 jQuery plugins waarin elk van deze onderdelen (een deel van) het probleem kan liggen. Dit werkt voor jezelf ook niet makkelijk; als je het terugbrengt naar enkel een paar regels HTML en CSS om je probleem te reproduceren heb je een "sandbox" om lekker in te stoeien tot je 't werkend hebt (of om ons dus naar mee te laten kijken).

Verder mis ik (op 't "als ik de div meteen..." regeltje na) een concrete omschrijving wat je al geprobeerd hebt, gezocht/gevonden hebt op Google etc. Je topic is nog aardig wollig maar laten we wel wezen, de eerste twee alinea's verbloemen eigenlijk alleen maar dat je hier in de overige paar regels een probleem voorlegt en 't door ons probeert op te laten lossen; ze voegen (voor 't probleem) weinig toe.

Ik nodig je van harte uit een nieuw topic te openen, maar dan wel te verwijzen naar een uitgeklede testcase (bijvoorbeeld op jsfiddle.net of je eigen hosting (in een subdirectory ofzo)) en daarbij ook meteen onze Quickstart te hanteren.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.