Ik loop een beetje vast bij het opbouwen van een query om een overzicht te krijgen van alle projecten.
Om alle projecten uit de database te halen, met daarbij het totaal aantal activiteiten en het aantal afgeronde activiteiten, gebruik ik de volgende query:
Nu krijg ik de volgende foutmelding: Unknown column 'activiteiten_totaal' in 'where clause'
Ik ben inmiddels al de hele middag aan het Googlen en van alles aan het proberen maar ik kom er niet uit.
Waarom kan ik de uitkomst van een subquery niet gebruiken in combinatie met WHERE? Tips over hoe ik dit kan oplossen, of is er een nettere manier om tot hetzelfde resultaat te komen?
Alvast bedankt!
Om alle projecten uit de database te halen, met daarbij het totaal aantal activiteiten en het aantal afgeronde activiteiten, gebruik ik de volgende query:
MySQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
| SELECT p.*, k.klantnaam, (SELECT COUNT(project_id) FROM activiteiten AS a WHERE a.project_id = p.ID AND a.afgerond = 1) AS activiteiten_afgerond, (SELECT COUNT(project_id) FROM activiteiten AS a WHERE a.project_id = p.ID) AS activiteiten_totaal FROM projecten AS p LEFT JOIN klanten AS k ON k.ID = p.klant_id WHERE p.status != 'Afgerond & gesloten' AND activiteiten_totaal != 0 ORDER BY p.ID DESC LIMIT 1000 |
Nu krijg ik de volgende foutmelding: Unknown column 'activiteiten_totaal' in 'where clause'
Ik ben inmiddels al de hele middag aan het Googlen en van alles aan het proberen maar ik kom er niet uit.
Waarom kan ik de uitkomst van een subquery niet gebruiken in combinatie met WHERE? Tips over hoe ik dit kan oplossen, of is er een nettere manier om tot hetzelfde resultaat te komen?
Alvast bedankt!