Problemen met de HTC Garantie.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:30
Hey,

Ik heb hier een raar geval met HTC.

Ik heb namelijk hier op tweakers een HD2 gekocht. Nouwja afijn hij werkte perfect tot januari.
Volgens HTC had ik tot 30 april garantie. (Dat werd trouwens 2 keer bevestigd. Vorig jaar en dit jaar.)
Dus ik heb me HD2 opgestuurd. Ik kreeg hem weer terug na ongeveer 1 week.
Helaas was hij gelijk defect. (Artifacts, niet willen opstarten etc)

Dus weer opgestuurd. Blijkt dat dynafix mijn telefoon kwijt is geraakt. Afijn, ik heb hem na 15 dagen toch weer terug gekregen. (Gemaakt dacht ik!)

Nu na een halve maand na de laatste repair is hij weer kapot. De menu toets en de home toets werken niet goed! (Drukken elkaar in)

Nu heb ik weer contact opgenomen met HTC om hem te maken, ik heb dit keer gevraagd naar een vervangend toestel. (aangezien ik niet weer het zelfde probleem wil hebben)
Dit werd opgestuurd naar het escalatie team. Raar genoeg kreeg ik na 1 werkdag dat het escalatie team mijn zaak heeft ingekeken een email dat ik de bon op moest sturen.

Dit vond ik raar aangezien ik nog nooit de bon heb moeten tonen. Ik ging dit dus na-vragen op de livechat van HTC. Blijkt dat mijn garantie was terug gedraaid naar 30 januari.

Na veel uitzoeken van mij en hulp van de vriendelijke operator op de livechat kreeg ik alle logs in handen.
Blijkt dat op 2 verschillende data's er werd gezegd dat ik tot 30 april garantie had(Zonder bon!). Dit vond de operator ook erg raar. Ik kreeg daarna dit als antwoord terug:
Operator: Recent is het process veranderd omtrend deze datum. De fabricagedatum van uw toestel is Januari 2010. De einddatum van de garantie volgens het serienummer werdt eerst berekend op deze datum + 3 maanden. Nu wordt er echter gewoon 2 jaar bijgerekend op de fabricagedatum.
Nu is mijn vraag of meer mensen problemen hebben hiermee. Kunnen we hier geen actie mee ondernemen?

Mvg,

KevinWalter

Logs:
Kevin Walter: [06:15:07] Operator: De garantietermijn loopt nog tot 2012/04/30 zonder aankoopbon.

Kevin Walter: En: [10:38:25] Operator: Zonder aankoopbon loopt uw garantie tot 2012/04/30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit topic is niet technisch van aard, dus ik verplaats het naar SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
RoD schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:08:
Dit topic is niet technisch van aard, dus ik verplaats het naar SF.
Sorry, ik wist niet exact waar dit topic heen moest!

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Belachelijk dat ze die periode veranderen.

Aangezien het een ander probleem betreft kun je geen aanspraak maken op de garantie van die reparatie (is meestal 6 maanden).

Ik zou zwaar aandringen op coulance; puur omdat er in eerste instantie een bepaalde data is gecommuniceerd. Probleem is echter dat jij je moet houden aan de fabricagedatum voor de garantie; aangezien jij geen aankoop datum "hebt" (je claimed garantie rechtstreeks bij HTC). Misschien als je een aankoopbon hebt je sterker in je schoenen staat.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Kun je niet aankaarten dat ze hem destijds gewoon niet goed gerepareerd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Flappiewappie schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:19:
Belachelijk dat ze die periode veranderen.

Aangezien het een ander probleem betreft kun je geen aanspraak maken op de garantie van die reparatie (is meestal 6 maanden).

Ik zou zwaar aandringen op coulance; puur omdat er in eerste instantie een bepaalde data is gecommuniceerd. Probleem is echter dat jij je moet houden aan de fabricagedatum voor de garantie; aangezien jij geen aankoop datum "hebt" (je claimed garantie rechtstreeks bij HTC). Misschien als je een aankoopbon hebt je sterker in je schoenen staat.
Ja, dat heb ik dus ook al geprobeerd. Dan wordt er gewoon stug volgehouden dat het niet mogelijk is. Ik heb idd de tweaker waarvan ik hem heb gekocht even gecontacteerd om een aankoop bon. En eigenlijk is het hetzelfde probleem als de eerste keer. Bij de eerste keer werkte de knopjes ook niet goed.
danielkraak schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:19:
Kun je niet aankaarten dat ze hem destijds gewoon niet goed gerepareerd hebben?
Ook al geprobeerd. Krijg ik te horen dat ik alsnog een bon nodig heb.

[ Voor 4% gewijzigd door kevinwalter op 17-03-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat je met een bon moet aantonen dat je nog garantie hebt is vrij logisch zeker wanneer je toestel langer dan twee jaar geleden gefabriceerd is, men kan dan namelijk niet meer aan het serienummer zien of je nog garantie hebt. Daarom moet je de bon van dit soort dingen ook altijd gewoon bewaren, desnoods inscannen als je hem anders kwijtraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
ik222 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:26:
Dat je met een bon moet aantonen dat je nog garantie hebt is vrij logisch zeker wanneer je toestel langer dan twee jaar geleden gefabriceerd is, men kan dan namelijk niet meer aan het serienummer zien of je nog garantie hebt. Daarom moet je de bon van dit soort dingen ook altijd gewoon bewaren, desnoods inscannen als je hem anders kwijtraakt.
Dat is juist het vreemde. De bon had ik de eerste 2 keer niet nodig en er werd gezegd in de livechat dat ik tot 30 april garantie heb zonder bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:24
kevinwalter schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:28:
[...]

Dat is juist het vreemde. De bon had ik de eerste 2 keer niet nodig en er werd gezegd in de livechat dat ik tot 30 april garantie heb zonder bon.
Ja inderdaad dat is wel vreemd, maar alsnog niet "ernstig dat ze dat melden"

Ik bedoel ik snap hun wel hun zeggen nu gewoon je hebt tot 2030 garantie, mits je een bon heb.
Heb je die niet doen we ook niks voor je.

Daar komt het nu op neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
kevinwalter schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:28:
[...]

Omdat men toen blijkbaar nog het beleid had dat ze binnen 2 jaar + 3 maanden na fabrikage genoeg hadden aan het serienummer terwijl men nu vanaf 2 jaar al meteen een bon wil zien. Ik snap dat deze wijziging voor jou nu niet goed uitkomt, maar op zich is het niet onredelijk dat je zelf met een bon de aankoopdatum moet aantonen. Vooral niet wanneer je toestel langer dan twee jaar geleden is geproduceerd en dus aan het serienummer niet meer te zien is dat je garantie hebt.

Add: Vergeet ook niet dat je juridisch helemaal geen garantie kunt claimen bij de fabrikant, dat moet je namelijk doen bij de winkel waar het toestel is gekocht. Alles wat een fabrikant doet is dus sowieso coulance.

[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 17-03-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
ik222 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:37:
[...]

Omdat men toen blijkbaar nog het beleid had dat ze binnen 2 jaar + 3 maanden na fabrikage genoeg hadden aan het serienummer terwijl men nu vanaf 2 jaar al meteen een bon wil zien. Ik snap dat deze wijziging voor jou nu niet goed uitkomt, maar op zich is het niet onredelijk dat je zelf met een bon de aankoopdatum moet aantonen. Vooral niet wanneer je toestel langer dan twee jaar geleden is geproduceerd en dus aan het serienummer niet meer te zien is dat je garantie hebt.

Add: Vergeet ook niet dat je juridisch helemaal geen garantie kunt claimen bij de fabrikant, dat moet je namelijk doen bij de winkel waar het toestel is gekocht. Alles wat een fabrikant doet is dus sowieso coulance.
Ja, dat begrijp ik. Maar ik heb nooit iets ondertekend of geaccepteerd voor een verandering in de voorwaarden.
De 2de reparatie was in februari. Dit was dus ook buiten de garantie periode om(wat volgens HTC zo is nu). Waarom accepteren ze deze wel dan? (ik kwam ongeveer 2 dagen later dat ik het toestel terug kreeg.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Je hoeft daarvoor ook niets te tekenen omdat je (nogmaals) juridisch helemaal geen recht hebt op garantie direct bij de fabrikant. Alles wat men doet is coulance dus ze zijn ook volledig vrij daarin hun eigen voorwaarden te bepalen en op elk moment te wijzigen.

Het enige wat je kunt doen is proberen te bon te bemachtigen of anders eventueel contact zoeken met de winkel waar het toestel gekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
ik222 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:47:
Je hoeft daarvoor ook niets te tekenen omdat je (nogmaals) juridisch helemaal geen recht hebt op garantie direct bij de fabrikant. Alles wat men doet is coulance dus ze zijn ook volledig vrij daarin hun eigen voorwaarden te bepalen en op elk moment te wijzigen.

Het enige wat je kunt doen is proberen te bon te bemachtigen of anders eventueel contact zoeken met de winkel waar het toestel gekocht is.
Is de verkoper nu achteraan aan het gaan.

Maar volgens mij is dit niet hoe je met je klanten omgaat. Ik ga hier in ieder geval naar laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Hoe lang is hij in herstelling geweest?

Als dit enkele weken is verschuift volgens mij de garantie periode. Echter zoals iemand anders het hier al zei heb je 2 jaar garantie bij de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Luke-san schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:11:
Hoe lang is hij in herstelling geweest?

Als dit enkele weken is verschuift volgens mij de garantie periode. Echter zoals iemand anders het hier al zei heb je 2 jaar garantie bij de winkel.
In totaal iets van 2 weken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
kevinwalter schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:21:
[...]

Ja, dat heb ik dus ook al geprobeerd. Dan wordt er gewoon stug volgehouden dat het niet mogelijk is. Ik heb idd de tweaker waarvan ik hem heb gekocht even gecontacteerd om een aankoop bon. En eigenlijk is het hetzelfde probleem als de eerste keer. Bij de eerste keer werkte de knopjes ook niet goed.

[...]

Ook al geprobeerd. Krijg ik te horen dat ik alsnog een bon nodig heb.
Heb je ook expliciet vermeld dat zij hem min of meer gesloopt hebben? Ik weet niet of dat het geval is, maar het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
danielkraak schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:58:
[...]

Heb je ook expliciet vermeld dat zij hem min of meer gesloopt hebben? Ik weet niet of dat het geval is, maar het is het proberen waard.
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Is dat alleen niet een beetje laat? (halve maand na reparatie)

Edit ik heb dit gedaan:

Operator: Dit wordt niet 'expres' gedaan, u heeft 3 maanden garantie op een reparatie en 2 jaar garantie op het toestel.

Edit: Die 3 maanden garantie heeft alleen weer betrekking op de problemen voor de reparatie. Als dit andere problemen krijg ik dus niks. Belachelijk hoe zei met mij omgaan! Ik heb gewoon een kapotte telefoon terug gekregen en daar doet HTC dus niks aan.

[ Voor 41% gewijzigd door kevinwalter op 20-03-2012 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hey,

Ik heb hier een raar geval met HTC.

Ik heb namelijk hier op tweakers een HD2 gekocht. Nouwja afijn hij werkte perfect tot januari.
Volgens HTC had ik tot 30 april garantie. (Dat werd trouwens 2 keer bevestigd. Vorig jaar en dit jaar.)
Dus ik heb me HD2 opgestuurd. Ik kreeg hem weer terug na ongeveer 1 week.
Helaas was hij gelijk defect. (Artifacts, niet willen opstarten etc)
[...]
Nu heb ik weer contact opgenomen met HTC om hem te maken, ik heb dit keer gevraagd naar een vervangend toestel. (aangezien ik niet weer het zelfde probleem wil hebben)
Dit werd opgestuurd naar het escalatie team. Raar genoeg kreeg ik na 1 werkdag dat het escalatie team mijn zaak heeft ingekeken een email dat ik de bon op moest sturen.

Dit vond ik raar aangezien ik nog nooit de bon heb moeten tonen. Ik ging dit dus na-vragen op de livechat van HTC. Blijkt dat mijn garantie was terug gedraaid naar 30 januari.
Garantie teruggedraaid? Welke garantie heb je het over? Er zit verschil tussen fabrieksgarantie en garantie bij de winkel. Aangezien je hem op tweakers zonder factuur gekocht hebt, heb je geen poot om op te staan.
kevinwalter schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:16:
[...]
Edit: Die 3 maanden garantie heeft alleen weer betrekking op de problemen voor de reparatie. Als dit andere problemen krijg ik dus niks. Belachelijk hoe zei met mij omgaan! Ik heb gewoon een kapotte telefoon terug gekregen en daar doet HTC dus niks aan.
Logisch toch? Je krijgt dan garantie op de reparatie en het vervangen onderdeel. Zo werkt dat met laptops ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

tweaker2010 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:20:
[...]

Garantie teruggedraaid? Welke garantie heb je het over? Er zit verschil tussen fabrieksgarantie en garantie bij de winkel. Aangezien je hem op tweakers zonder factuur gekocht hebt, heb je geen poot om op te staan.
Je haalt het juiste naar boven, tussen fabrieksgarantie en winkelgarantie zit een verschil. Voor zover ik weet heb je geen bon nodig om fabrieksgarantie te claimen, bij de winkel juist weer wel.

Over het euvel met de bon, check http://www.consuwijzer.nl...r_rechten_zonder_kassabon

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:47
Outerspace schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:24:
[...]

Je haalt het juiste naar boven, tussen fabrieksgarantie en winkelgarantie zit een verschil. Voor zover ik weet heb je geen bon nodig om fabrieksgarantie te claimen, bij de winkel juist weer wel.

Over het euvel met de bon, check http://www.consuwijzer.nl...r_rechten_zonder_kassabon
Je haalt ze precies door elkaar, bij de verkopende winkel heb je geen kassabon nodig voor een garantie kwestie (in je link staat dat een afschrift als bewijs ook kan). Een winkel heeft ook gewoon een historie van verkochte producten, hier kan ook in gezocht worden om jou product te achterhalen.

Een fabriek mag jou gewoon vragen om de bon voor fabrieksgarantie, zij hebben geen verantwoording naar jou/consument toe t.o.v. het geleverde product hier zitten dan ook niet echt restricties aan (De winkel heeft naar de consument wel verantwoordelijkheid voor een deugdelijk product conform verwachting).

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Update: Na ongeveer 2 maanden nog steeds GEEN werkende HD2 terug.

Hij staat nu al 1 week in de verzendings afdeling maar nog steeds niet verstuurd.

Iemand enig idee wat dit toch de hele tijd is?
En wat ik misschien kan doen?

[ Voor 7% gewijzigd door kevinwalter op 07-04-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N3oC schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:52:
[...]

Je haalt ze precies door elkaar, bij de verkopende winkel heb je geen kassabon nodig voor een garantie kwestie (in je link staat dat een afschrift als bewijs ook kan). Een winkel heeft ook gewoon een historie van verkochte producten, hier kan ook in gezocht worden om jou product te achterhalen.

Een fabriek mag jou gewoon vragen om de bon voor fabrieksgarantie, zij hebben geen verantwoording naar jou/consument toe t.o.v. het geleverde product hier zitten dan ook niet echt restricties aan (De winkel heeft naar de consument wel verantwoordelijkheid voor een deugdelijk product conform verwachting).
Je snapt hopelijk dat een fabriek precies weet waar jouw toestel is gekocht aan de hand van barcode en IMEI nummer? Het vragen van de bons is juist om klanten een hak te zetten die geen bon meer hebben (scheelt reparaties). Ook ZONDER bon kunnen ze je gewoon helpen alleen zul je wel ver moeten gaan wil je dit afdwingen. Ieder toestel wat HTC verkoopt staat geregistreerd, zo weet HTC precies hoeveel er verkocht wordt etc. Het is dus flauwekul van de bovenste plank wat HTC hier eist en roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 06:03:
[...]

Je snapt hopelijk dat een fabriek precies weet waar jouw toestel is gekocht aan de hand van barcode en IMEI nummer? Het vragen van de bons is juist om klanten een hak te zetten die geen bon meer hebben (scheelt reparaties). Ook ZONDER bon kunnen ze je gewoon helpen alleen zul je wel ver moeten gaan wil je dit afdwingen. Ieder toestel wat HTC verkoopt staat geregistreerd, zo weet HTC precies hoeveel er verkocht wordt etc. Het is dus flauwekul van de bovenste plank wat HTC hier eist en roept.
Ook jij gaat volledig voorbij aan het feit dat HTC wettelijk geen enkele verplichting heeft aan een consument. In Nederland is namelijk de winkel waar je het product koopt verantwoordelijk voor de garantie. Alles wat een fabrikant doet is coulance en de invulling van die coulance kunnen ze helemaal vrij bepalen en op elk moment wijzigen.

Los van het wettelijke aspect kun je aan een serienummer of IMEI als fabrikant enkel zien waar het toestel is geproduceerd. In dit geval gaat het er nu juist om dat die datum langer dan twee jaar geleden is en dus buiten garantie ligt. Dan is het ook inhoudelijk vrij logisch dat een fabrikant een bon wil hebben om te zien dat jij het toestel wel korter dan twee jaar geleden hebt gekocht en je dus nog wel garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat is het niet. Een fabrikant kan alleen zeggen wanneer een telefoon naar een importeur/distri is verstuurt, maar heeft geen idee wanneer een klant hem heeft gekocht in de winkel. Daarnaast levert een fabrikant een extra dienst naar de klant toe en het zou een beetje vreemd zijn als men daar zelf geen voorwaarden aan mag verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
hmhmnhmhm Na veel gezeik is me telefoon vandaag eindelijk weer terug gestuurd.(Geen bon nodig gehad!) Ik hoop dat hij nou eindelijk wel goed is! Volgens Dynafix hebben ze hem extern verstuurd. (ik hoop naar belgië ofzo) Dus nu maar even wachten nog. :) Morgen komt hij als het goed is binnen.

[ Voor 4% gewijzigd door kevinwalter op 10-04-2012 15:15 ]

Pagina: 1