Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart-junior
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-02 15:43
Hallo,

Ik zit hier even voor me opa te kijken hoe hij zijn vhs videobanden op de computer kan zetten, naar de hema is niet echt een optie aangezien hij 50 banden wil en dat 1500 euro zou gaan kostenXD
Daarom dachten we eraan om de vhs banden gewoon zelf op de computer gaan zetten, er mogen een paar uren in gaan zitten maar het liefst niet meer dan 200 in totaal.
Dus we wouden een Hauppauge PCTV Hybrid Pro PCI 310i in de Z400 (computer) bouwen en onze videorecorder dmv een scart to S-video kabel naar onze tv-kaart te laten lopen en dat dan opnemen.
Is dit gedoemd om te mislukken of zou het kunnen lukken?
Kan het mischien ook goedkopen of is dit gewoon het perfecte ideeXD

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 19:13
bart-junior schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:32:
Hallo,

Ik zit hier even voor me opa te kijken hoe hij zijn vhs videobanden op de computer kan zetten, naar de hema is niet echt een optie aangezien hij 50 banden wil en dat 1500 euro zou gaan kostenXD
Daarom dachten we eraan om de vhs banden gewoon zelf op de computer gaan zetten, er mogen een paar uren in gaan zitten maar het liefst niet meer dan 200 in totaal.
Dus we wouden een Hauppauge PCTV Hybrid Pro PCI 310i in de Z400 (computer) bouwen en onze videorecorder dmv een scart to S-video kabel naar onze tv-kaart te laten lopen en dat dan opnemen.
Kan het mischien ook goedkopen of is dit gewoon het perfecte ideeXD

Bart
Je kunt ook gewoon een DVD recorder kopen, hier de VHS speler op aansluiten en klaar is kees (eventueel rip je ze nog 1:1 naar de computer).

DVD recorder kost iets van 100 euro als je een beetje goed zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart-junior
Dat klinkt stukken beter aangezien we dan niets hoeven inbouwen.
bedoel je dan zoiets als deze: Sony VRDP1
http://www.koopikonline.n...m_campaign=prijsvergelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 20:40
Nee gewoon een losse dvd recorder waar je normaal bv van de tv kan opnemen. Zo heb ik het destijds ook gedaan. Dvd recorder even lenen van iemand en dan de vhs speler er aanhangen. Gewoon een kwestie van elke keer een leeg dvdtje erin stoppen en een nieuwe band laten afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dat advies wil ik aanmoedigen. TV-kaarten zijn doorgaans veel te gevoelig voor het overzetten van (hele) oude videotapes. Ik heb er zelf veel ervaring (en ellende) mee gehad.

De VRDP1 is bestemd voor het rechtstreeks aansluiten op een camera.

Annihilism doelt op een echte DVD-recorder zoals je die aansluit op je televisie en welke opnames kan maken van kabel/mediabox.

Zie bijvoorbeeld http://www.kieskeurig.nl/...fault=538&min=194&max=538

Als je een beetje goed rondkijkt en speelt met laagste prijs garantie`s (waardoor je extra geld terug kirjgt) bij ketens als BCC/Kijkshop/Mediamarkt moet je al een nette recorder kunnen krijgen voor rond de 140/150 euro.

Dan is het simpel de scartstekker van de videorecorder inpluggen op de recorder, recorder instellen op een nette bitrate (MPEG2 8000MBit bijvoorbeeld) en vervolgens krijg je nette schijfjes. Koop dan ook kwalitatief goede schijfjes van bijvoorbeeld Verbatim, zodat je er enigszins van verzekerd bent dat ze het over 10 jaar nog doen.

Extra advies; maak een tweede exemplaar van zo`n dvd en bewaar die op een donkere/afgeschermde en koele plek. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Of zet de schijfjes daarna alsnog ook naar de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb ook een keer geprobeerd (originele) films van vhs met een dvd recorder te branden, maar de vhs cassette speler zond een signaal uit waar apparaten aan kunnen weten of de videostroom beschermd is of niet. in mijn geval weigerden ze de video op te nemen :-(
het zal niet al te moeilijk zijn om een apparaat te vinden die zich niets van originele video stomen aantrekt en gewoon opneemt.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart-junior
Ik vertel net tegen mijn opa dat we beter een dvd recorder kunnen gaan zoeken, blijkt er 1 in een doos, op de kamer waar we de hele tijd zaten te denken, te zitten.
Maar voordat we te blij worden: het is een dvdr3355. kunnen we het daarmee doen?

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:38
Michael Knight schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:52:
Als je een beetje goed rondkijkt en speelt met laagste prijs garantie`s (waardoor je extra geld terug kirjgt) bij ketens als BCC/Kijkshop/Mediamarkt moet je al een nette recorder kunnen krijgen voor rond de 140/150 euro.
Tja, nieuw kopen kan natuurlijk, maar in deze tijd van DTV/PVR's wordt er momenteel heel veel apparatuur 2e hands aangeboden.
Zelf heb ik afgelopen weken 2 Panasonic DMR-ES10 recorders van marktplaats. (30~40 Euro)
Goede TBC functie aan boord en lekker opnemen op DVD-RAM en naderhand op de PC editten/authoren. :)

[ Voor 5% gewijzigd door The_Doman op 17-03-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:38
bart-junior schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:18:
Maar voordat we te blij worden: het is een dvdr3355. kunnen we het daarmee doen?
Het is weliswaar een Philips model >:) , maar het zou inderdaad gewoon moeten kunnen.
Gewoon proberen en zien of je tevreden bent met de resultaten.
Probeer in ieder geval niet meer dan 2 uur op een DVD te zetten, dan wordt de kwaliteit (vooral met een VHS signaal) al snel heel erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:07
mrc4nl schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:57:
ik heb ook een keer geprobeerd (originele) films van vhs met een dvd recorder te branden, maar de vhs cassette speler zond een signaal uit waar apparaten aan kunnen weten of de videostroom beschermd is of niet. in mijn geval weigerden ze de video op te nemen :-(
het zal niet al te moeilijk zijn om een apparaat te vinden die zich niets van originele video stomen aantrekt en gewoon opneemt.
Macrovision heet dat. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42
bart-junior schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:32:
.. en onze videorecorder dmv een scart to S-video kabel naar onze tv-kaart te laten lopen en dat dan opnemen.
Dan moet je vcr wel s-video kunnen uitsturen wat vaak niet het geval is (behalve bij s-vhs), anders zit je vast aan composiet wat niet echt denderend beeld oplevert.
Pagina: 1