Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stof laptopscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers,

Ik heb 2 weken geleden een laptop gekocht het gaat om een dell latitude e5520 advanced.
Nu merk ik dat de laptop behoorlijk veel stof aantrekt waaronder ook het scherm.
Ik heb gelezen dat er stof achter het scherm kan komen.
Is dit waar? Is er geen beschermlaag die dat tegenhoud ofzo?
Het gaat om een full hd scherm als dat nog wat uitmaakt.

Verwijderd

Het stof kan achter het scherm komen..

...Tijdens de assemblage of als je een constructie hebt met een aparte glasplaat, zoals de imac, studio XPS 16 en macbooks. Met een gesloten constructie zoals in jouw laptop komt dat volgens mij niet voor. Er kunnen wel beestjes achter kruipen, maar dat is wat anders dan stof.

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:12
Dacht dat zit alleen bij touchscreens zo was, dat stof tussen de touch laag en beeldscherm komt te zitten.

Verwijderd

Reken maar van niet. Tussen de lagen van mijn laptopscherm zit wat stof, vermoedelijk omdat er tijdens de assemblage geen fatsoenlijke cleanroom is gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
ok zoiets las ik ook dat het vaak voorkomt bij touchscreens en imacs. Trouwens weten jullie waarom de zakelijke laptops zoals de latitude lijn in verhouding duurder zijn dan de niet-zakelijke lijn? Heb deze overkocht van een vriend voor een mooi prijsje anders had ik een xps ofzo gekocht.

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:12
Dat kan natuurlijk ook nog, maar als het echt hinderlijk is neem ik aan dat je garantie het gewoon dekt.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:52
Je hebt waarschijnlijk een mat scherm. Daar komt dus geen stof tussen.

Houd je laptop eens op de kop en schud alle stof uit je toetsenbord.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de info, vroeg het me al af. :P
jeroen3 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 14:02:

Houd je laptop eens op de kop en schud alle stof uit je toetsenbord.
Klopt het is een mat scherm. Zal niet veel uitkomen als ik hem op de kop hou heb de laptop maar pas geleden gekocht.

Verwijderd

jeroen3 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 14:02:
Of het een mat scherm is maakt niet uit, alleen of de fysieke constructie bestaat uit een scherm plus een demonteerbare glasplaat.
Pagina: 1