private gsm netwerk thuis

Pagina: 1
Acties:

• alsditookniet
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10-2023
Dag iedereen.

Ik las laatst dat DECT is vrijgesteld en dat er de mogelijkheid bestaat om een eigen private gsm netwerk te maken.
Nu zie ik voornamelijk website's voor bedrijven maar niet echt voor particulier gebruik.

Nu is DECT volgens mij van een kpn netwerk, maar werkt het ook op een ziggo netwerk?
En is dit een oplossing voor thuis om niet meer een interne telefoon te gebruiken, maar gewoon iedereen zijn gsm kan gebruiken wat je altijd bij je hebt, ook voor intern bellen.

Iemand hier meer informatie over?

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

(jarig!)
DECT is een standaard voor digitale draadloze telefoons en heeft niets met GSM te maken. Het hoort wel in de 3G standaardgroep, maar heeft dus niets met GSM als standaard te maken.

Artikeltje op Wikipedia.

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je doelt hierop (2), neem ik aan?

Zoals uitgelegd zul je een picocel moeten installeren en configureren, en op diverse sites vind ik plekken waar je offertes kunt aanvragen. Al met al zal het, zeker voor een thuissituatie, meer kosten dan het oplevert.
adoy schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 13:34:
DECT is een standaard voor digitale draadloze telefoons en heeft niets met GSM te maken. Het hoort wel in de 3G standaardgroep, maar heeft dus niets met GSM als standaard te maken.

Artikeltje op Wikipedia.
Doordat bepaalde banden uit de vrijgegeven DECT-standaard ook in de GSM-standaard vallen, mag (sinds 2009 ergens al) iedereen een GSM-cel ophangen die op die band uitzendt. Je kunt vervolgens je eigen mobiele telefoons op dat netwerk aanmelden. Staat trouwens ook op het door jou gelinkte artikel vermeld en heet GSM Interworking Profile.

[ Voor 54% gewijzigd door CodeCaster op 17-03-2012 13:44 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
alsditookniet schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 13:30:
Dag iedereen.

Ik las laatst dat DECT is vrijgesteld en dat er de mogelijkheid bestaat om een eigen private gsm netwerk te maken.
Nu zie ik voornamelijk website's voor bedrijven maar niet echt voor particulier gebruik.

Nu is DECT volgens mij van een kpn netwerk, maar werkt het ook op een ziggo netwerk?
En is dit een oplossing voor thuis om niet meer een interne telefoon te gebruiken, maar gewoon iedereen zijn gsm kan gebruiken wat je altijd bij je hebt, ook voor intern bellen.

Iemand hier meer informatie over?
Wat wil je precies ermee gaan doen ? :)

Als het gaat om gratis onderling bellen, en je (Ziggo?) telefoonlijn te gebruiken op je mobiele telefoon, zou je wellicht beter een softclient op je telefoons zetten en een klein SIP servertje opzetten oid.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• alsditookniet
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10-2023
nou ik wil eigenlijk met mijn wp lumia en iphone telefoneren via ziggo telefonie.
Dus als iemand mijn ziggo nr belt dat mijn gsm afgaat en dat ik via mijn ziggo account bel, en zo ook intern kan bellen.

en als dan iemand mijn gsm belt ook die kan opnemen :) maar dat zal wel niet gaan.

ik doelde idd daarop

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Dat kan inderdaad heel goed met SIP. Dan moet je een SIP client op je Nokia installeren.
Pagina: 1