[GT520M] FXAA krijg ik niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 22:22
Ik probeer hier op m'n laptop met een GT520M FXAA aan de praat te krijgen voor GTA4 (of een andere game), maar het wil nog niet zo vlotten.
Ik heb de een na nieuwste WHQL drivers (295.73) en gebruik NVIDIA Inspector. Daar zet ik in het hoofdprofiel het volgende:

NVIDIA Predefined FXAA Usage: FX_ALLOW_DEFAULT (0x00000001)
Toggle FXAA Indicator on or off: FXAA_INDICATOR_ENABLE_ON (Ik zie ingame niets)
Toggle FXAA on or off: FXAA_ENALBE_ON

En druk op Apply.

Ingame heb ik nu niet het idee dat er ergens AA wordt toegepast en ik zie dus ook niet een indicator. Ook bij het GTA4 profiel in NVIDIA Inspector heb ik dezelfde settings toegepast.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Ik las ergens dat oudere drivers (295.18) de FSAA optie ook in het NVIDIA control panel heeft? Terwijl mijn nieuwe versie dat niet laat zien. Of hebben andere AA settings in het control panel ook nog invloed op de FSAA settings? Zoals het wel of niet overriden van ingame settings.

• MailMan
Ok, met de geleakte 295.18 drivers waarbij in het config scherm de optie FXAA komt werk het wel, maar dan krijg ik een FPS hit van -25%. Ik had gedacht dat je FXAA juist relatief weinig kostte doordat het via de shaders werd berekend?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dat klopt maar omdat je al een trage kaart hebt kost het nog relatief veel.

• MailMan
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:35:
Dat klopt maar omdat je al een trage kaart hebt kost het nog relatief veel.
Hmm ok, helaas dan maar geen AA. Nu nog de irritante slowdowns om de paar minuten uit de game krijgen.