eerste 2 af gekregen, heb er meer dan 4 uur over gedaan. Ik weet nu tenminste hoe het gaat
Wanneer krijg je nu eigenlijk de eerste credits?
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Zodra jij de unit uitgerekend én teruggestuurd heb én deze gevalideerd is op de server. Soms hoeft de server daar alleen wat magie voor te doen, soms moet de work unit daarvoor eerst nog eens uitgerekend worden door iemand anders gevolgd door server-side magie. Het eerste duurt minuten tot uren, het tweede uren tot dagen.
Verdorie... het valt me opeens op hoeveel cpu kracht uTorrent vreet. Dat beest vreet ook ongeveer continu een hele core op alstie bezig is
Verdorie... het valt me opeens op hoeveel cpu kracht uTorrent vreet. Dat beest vreet ook ongeveer continu een hele core op alstie bezig is
Zo en nu officieel!
Eerste credits zijn binnen
Eerste credits zijn binnen
[ Voor 47% gewijzigd door Achilles op 01-04-2012 00:03 ]
Hier ook, ben alleen nog steeds niet officieel toegevoegd aan de groep ^^
Wel toch?
Camulos in "[Stampede] Overdose Docking Team Topic"
Nog voor mij zelfs!
Camulos in "[Stampede] Overdose Docking Team Topic"
Nog voor mij zelfs!
[ Voor 10% gewijzigd door Achilles op 01-04-2012 00:21 ]
Ik heb ook credits binnen!!!
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
ja op deze, maar op de ander forum and stats website nog niet
Zo, net mij laptopje ook maar even BOINC op gezet. Het zal niet zoveel doen (Core2Duo T9300) , maar alle beetjes helpen.
Daarnaast mijn server (Xeon X3210, quad core) en mijn hoofd pc (i7 2600K) actief.
Hopelijk kan ik dus weer een redelijk steentje bijdragen
Daarnaast mijn server (Xeon X3210, quad core) en mijn hoofd pc (i7 2600K) actief.
Hopelijk kan ik dus weer een redelijk steentje bijdragen
Klopt het dat ik geen werk krijg op m'n Mac? Mijn pc staat al vanaf vanmiddag te draaien, werkt perfect. M'n mac krijgt echter maar geen tasks
Dat klopt. Alhoewel er wel een BOINC-client voor de Mac is heeft docking geen programma beschikbaar dat hun rekenwerk kan doen op een mac. Zolang zij dat niet schrijven, zul je geen werk ontvangen.
We zijn LOS!!! 
Zal in de loop van de dag / week langzaam aan meerdere systemen bij schakelen
Suc6 iedereen met het vinden van... meeeeeeeer powerzzzz
Zal in de loop van de dag / week langzaam aan meerdere systemen bij schakelen
Suc6 iedereen met het vinden van... meeeeeeeer powerzzzz
Not just an innocent bystander
@qaz, had stal No1. al voor je opgeruimd gister. Kun je lekker van de luxe stoel genieten daar en natuurlijk het goenste gras
. Verder gaat ie lekker team
Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren
Ik zit nog steeds niet in de stats
en me account is ook niet geactiveert.
Duurt wel lang zo
Duurt wel lang zo
je staat wel in de stats maar nog niet bij overdose docking zo te zien
post ff een bricht in het maken van teams topic, met je userid erbij van docking. Dan kan Dukebox je er eventueel nog bijzetten
post ff een bricht in het maken van teams topic, met je userid erbij van docking. Dan kan Dukebox je er eventueel nog bijzetten
[ Voor 48% gewijzigd door amberjr op 01-04-2012 10:39 ]
Ouch we lopen beetje achter, maar er zijn er nog wel een aantal die moeten gaan starten zo te zien.
Wie was ook al weer degene met die lading quadcores? Servowire toch?
Ja inderdaad, Stampen jongens, ik heb een core i7 920 op 3,6ghz. Ik ga nu de mediacenter lancerenArjant2 schreef op zondag 01 april 2012 @ 11:09:
Ouch we lopen beetje achter, maar er zijn er nog wel een aantal die moeten gaan starten zo te zien.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Ik denk dat iedereen achterloopt hoor als ik zie hoe schaars werk is.
Ik heb gisteren gelukkig al een voorraad werk kunnen krijgen. Door er voor te zorgen dat je vaak je project bij werkt heb je kans om een lading te pakken te krijgen. Om de zoveel tijd zijn er een heleboel WU's te krijgen.
Nu is het een kwestie van blijven aanvullen. Ook moet ik toe geven dat na dat ik 2 WU had ingeleverd ik ineens wel een hele lading kreeg.
-edit-
Moet wel zeggen dat hun website erg traag is, zou dat door de stampede komen?
Nu is het een kwestie van blijven aanvullen. Ook moet ik toe geven dat na dat ik 2 WU had ingeleverd ik ineens wel een hele lading kreeg.
-edit-
[ Voor 11% gewijzigd door Kaasbroodje op 01-04-2012 12:41 . Reden: Tekst toegevoegd ]
ik heb gelukkig nog een flinke lading op al mijn systemen, kan overal minimaal 2 dagen vooruit.
Denk het wel, want gister was het nog te doen maar nu moet ik 5 tot 10 minuten wachten voor elke pagina.Kaasbroodje schreef op zondag 01 april 2012 @ 12:27:
Ik heb gisteren gelukkig al een voorraad werk kunnen krijgen. Door er voor te zorgen dat je vaak je project bij werkt heb je kans om een lading te pakken te krijgen. Om de zoveel tijd zijn er een heleboel WU's te krijgen.
-edit-
vanmorgen bulk van de systemen werkloos
Hier ook weinig werk, niet eens alle cores van mijn simpele Q6600 bezet
hier werk zat, maar had ook al een buffertje opgebouwd gister
Raar, ik ben gister begonnen en heb nog geen seconden zonder werk gezeten. Alle 8 threads zijn bezig. Steel ik misschien jullie werk
?
Snap het ook niet, heb ong. 350 wuutjes per systeem met buffer op 10.
Net verlaagd naar 5.
@ XanderDrake : http://docking.cis.udel.e...p?subset=global&updated=1 op je account page.
@ Suicider : Gebruik boinc 6.10.60 welke veel vaker dan de laatste contact maakt.
Net verlaagd naar 5.
@ XanderDrake : http://docking.cis.udel.e...p?subset=global&updated=1 op je account page.
@ Suicider : Gebruik boinc 6.10.60 welke veel vaker dan de laatste contact maakt.
[ Voor 81% gewijzigd door MAB The Frisian op 01-04-2012 15:24 ]
Ik heb de buffer maar opgeschroeft, misschien na volgende connect beter
Aha! Dief, jij hebt al het werk gejatMAB The Frisian schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:13:
Snap het ook niet, heb ong. 350 wuutjes per systeem.
Maar serieus, hoe krijg je zoveel WU's ik vind de optie niet?
Misschien even een aantal settings delen?
Ik kan ook niet vinden waar ik in kan stellen hoe vaak BOINC moet checken voor werk.... iemand tips?
Ik kan ook niet vinden waar ik in kan stellen hoe vaak BOINC moet checken voor werk.... iemand tips?
Dank voor de tip!@ Suicider : Gebruik boinc 6.10.60 welke veel vaker dan de laatste contact maakt.
[ Voor 29% gewijzigd door Suicyder op 01-04-2012 15:25 ]
Verwijderd
Boinc Manager -> preferences -> network usage tab -> 'connect about every'. Daar kun je instellen hoe vaak ie moet connecten. Als dat 0 is doet ie het volgens mij op zijn eigen schema. Je kunt daar 0.1 of zo zetten.
Verder heb ik zelf gewoon een buffer van 2 dagen (zelfde scherm, 'additional work buffer'). Raad ik anderen ook aan. Dan loopt de buffer vanzelf een keer vol, en als je 'm op een gegeven moment vol is dan duurt de buffer lang genoeg om hem ondertussen weer eens een keer vol te gooien. Werkt bij mij in ieder geval prima. Soms duurt het een paar uur voordat er weer wat binnenkomt, maar dan wel meteen voor 2 dagen.
Ik gebruik trouwens de Engelse versie zoals je ziet. Zelf even de nl versie uitvogelen als die er is.
Verder heb ik zelf gewoon een buffer van 2 dagen (zelfde scherm, 'additional work buffer'). Raad ik anderen ook aan. Dan loopt de buffer vanzelf een keer vol, en als je 'm op een gegeven moment vol is dan duurt de buffer lang genoeg om hem ondertussen weer eens een keer vol te gooien. Werkt bij mij in ieder geval prima. Soms duurt het een paar uur voordat er weer wat binnenkomt, maar dan wel meteen voor 2 dagen.
Ik gebruik trouwens de Engelse versie zoals je ziet. Zelf even de nl versie uitvogelen als die er is.
Dank je, gevonden. Had niet verwacht dat het zon vakje met een komma getal was
Toch ff je buffer wat verhogen dan
lijkt erop dat m'n 2600k eindelijk stabiel op 5ghz draait
als ik mijn processor niet opblaas deze maand scheelt het t.o.v. 4.6 ongeveer 70k.(118 minuten per wu ipv 133)
Dan draait ie gemiddeld in totaal ongeveer 14k per dag als ie op 5 blijft draaien
leuk sommetjes
de 980 staat op uiteindelijk bijna 15k gem per dag
als ik mijn processor niet opblaas deze maand scheelt het t.o.v. 4.6 ongeveer 70k.(118 minuten per wu ipv 133)
Dan draait ie gemiddeld in totaal ongeveer 14k per dag als ie op 5 blijft draaien
leuk sommetjes
[ Voor 83% gewijzigd door amberjr op 01-04-2012 22:46 ]
Mooie waardes hoor.
Ik hou het voorlopig ff bij stock, er staat ook nog een GFN world record unit te stampen op mijn videokaart en dat geeft al genoeg hitte in mijn kast.
Ik hou het voorlopig ff bij stock, er staat ook nog een GFN world record unit te stampen op mijn videokaart en dat geeft al genoeg hitte in mijn kast.
ik heb de amd control center opzoek laten gaan naar de max van me cpu op computer. hopelijk maakt hij hem niet stuk en vind ik een goede snelheid
Ok, we zijn nu daily plek 3 kwijt ivm overschakeling van Vipeax naar FOK!schaap. Maakt de competitie wel interessanter
Ja ik hoop alleen niet dat DelftinhetHuis nog volle bak gaat draaien want dan is FOK wel megasterk...
Iemand Servowire al gezien ergens? Die meldde zich aan met 32 quadcores maar tot op heden nul output...
Iemand Servowire al gezien ergens? Die meldde zich aan met 32 quadcores maar tot op heden nul output...
Nee ik heb hem (hopelijk) nog niet mogen zien ook.zelfs niet al heeft hij maar beschikking over 1 quadcore maakt mij dat niet uit, de punten zouden wel eerg welkom zijn
Computer stuk -.- denk dat me moederbord doorgebrand is of wat dan ook. Er gebeurd totaal niks als ik hem probeer opstarten...
Als ik weet wat een moederbord is, waarom deze vraag?..
al geprobeerd om ff tijdje geen grap, zonder stekker daarna nog een proberen te booten. En eventueel je bios resetten
Ik heb de stekker eruit gehaald, aan knop gedrukt, stekker erin, niks. Heb de batterij er 2 minuten eruit gehaald: niks. Heb er een ander voeding aan gedaan zonder video kaarten (minder krachtige voeding): niks.
Mijn mama weet dankzij mij ook wat een moederbord is, toch is het eerste wat ik vraag als ze problemen met een apparaat heeft of de stekker insteekt. Heb zelf al meerdere malen gehad dat er ergens een stekkertje toch niet (helemaal) vast zat.Justberry schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:18:
Als ik weet wat een moederbord is, waarom deze vraag?..
Van de andere kant weet ik ook wat een distributieriem in een auto doet, maar ik zou een kapotte auto niet kunnen repareren.
En er staat niet voor niets een
Slim.... had mijn eigen PC uitgezet gisteravond, normale gang van zaken, maar deze maand mag hij juist wel draaien
Minder puntjes dus
Minder puntjes dus
Hmmm... alles heeft uiteindelijk wel werk gekregen, maar m'n punten zijn niet echt zoals ik ze verwacht had
Laten we maar hopen dat dat komt omdat gisteren amper wat gedaan is dat de puntenstroom nog op gang moet komen.
Laten we maar hopen dat dat komt omdat gisteren amper wat gedaan is dat de puntenstroom nog op gang moet komen.
Had ook wel verwacht dat ik je niet bij zou kunnen houden, maar het viel mij ook op dat de punten per dag al behoorlijk kunnen schelen maar ik weet niet waar hem dat inzit. Ik denk dat als je morgen kijkt als alles goed draait dat het wel goed komt 
Ach en ik ben al blij dat ik ERBrouwer in iedergeval voor ben (nu
Ach en ik ben al blij dat ik ERBrouwer in iedergeval voor ben (nu
[ Voor 12% gewijzigd door amberjr op 02-04-2012 19:16 ]
Is dat deze pc die het nu niet meer doet?Justberry schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:57:
Ben op 2.9Ghz uit gekomen in plaats van de 2.6Ghz standaard clocktoch weer ietsje meer, all heeft hij nog steed minder GFLOP's dan me laptop xD
Heb je wel op de temperatuur gelet toen je ging overklokken?
Doet hij trouwens helemaal niets meer? geen piepjes, geen fans die gaan draaien?
Dan is het eerder de voeding die kapot is dan het moederbord.
Hallo, ik kom jullie helpen tijdens deze stampede ,
sta al in het team bij het team-maak topic en ben druk bezig met WU's verwerken
Raven (53278)
Raven (53278)
[ Voor 8% gewijzigd door Rave283 op 02-04-2012 20:04 ]
Help! We moeten op het podium komen, vanavond ns wat xtra's inzettenamberjr schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:39:
Ok, we zijn nu daily plek 3 kwijt ivm overschakeling van Vipeax naar FOK!schaap. Maakt de competitie wel interessanter
Rave283 schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:04:
Hallo, ik kom jullie helpen tijdens deze stampede ,
Raven (53278)

Hi Raven!
Welkom bij onze mooie weide!
Ja het is die computer, ik heb na de overclock een test laten draaien of hij stabiel was en vervolgens zelfs nog terug naar 2.8 gezet. Maar ik heb het al geprobeerd met een andere voeding en dat haalde niks uit. Ik denk dat het mis is gegaan nadat ik eindelijk de driver voor mijn video kaarten heb geinstalleert zodat die eens een keer goede gingen werken.Arjant2 schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:02:
[...]
Is dat deze pc die het nu niet meer doet?
Heb je wel op de temperatuur gelet toen je ging overklokken?
Doet hij trouwens helemaal niets meer? geen piepjes, geen fans die gaan draaien?
Dan is het eerder de voeding die kapot is dan het moederbord.
@Justberry: Je geeft ons geen informatie -.- enkel suggesties
Standaard procedures, geef antwoord op de volgende vragen (anders kunnen wij enkel gissen met stroomkabels enzo
) :
- Check ALLE kabeltjes (dus SATA/ PCIE / ATX etc etc) of ze goed erin zitten
- Bij aanzetten: Gaan er fans draaien / lichtjes op moederbord(if any) branden?
- Bij Aanzetten: Kun je nog in de bios? (aka zie je bootscherm?)
- Doorloopt hij start-up? Blijft ie hangen bij Windows?
- Krijg je een error en/of issue en/of BSOD ?? zo ja: laat eens weten
- Indien hang bij windows: Start in veilige modus (F8 intoetsen tijdens boot-up (voordat je windowscherm ziet))
- Wat is het laatste dat WEL goed ging bij je PC?
Volgende zaken zijn handig bij hardware defect:
- Haal alles uit de PC dat je niet nodig hebt (slechts RAM + 1 HDD (die van je OS).. en als je onboard-GPU hebt dan haal je ook je videokaart eruit).
- Kan doorgebrand DDR zijn, probeer het met 1 reepje ram (en allebei, in verschillende bankjes)
Verdere input is pas nuttig als je bovenstaande vragen hebt beantwoord ^^
Hopelijk kunnen we je helpen, en is het iets onschuldigs!
Cheers
Standaard procedures, geef antwoord op de volgende vragen (anders kunnen wij enkel gissen met stroomkabels enzo
- Check ALLE kabeltjes (dus SATA/ PCIE / ATX etc etc) of ze goed erin zitten
- Bij aanzetten: Gaan er fans draaien / lichtjes op moederbord(if any) branden?
- Bij Aanzetten: Kun je nog in de bios? (aka zie je bootscherm?)
- Doorloopt hij start-up? Blijft ie hangen bij Windows?
- Krijg je een error en/of issue en/of BSOD ?? zo ja: laat eens weten
- Indien hang bij windows: Start in veilige modus (F8 intoetsen tijdens boot-up (voordat je windowscherm ziet))
- Wat is het laatste dat WEL goed ging bij je PC?
Volgende zaken zijn handig bij hardware defect:
- Haal alles uit de PC dat je niet nodig hebt (slechts RAM + 1 HDD (die van je OS).. en als je onboard-GPU hebt dan haal je ook je videokaart eruit).
- Kan doorgebrand DDR zijn, probeer het met 1 reepje ram (en allebei, in verschillende bankjes)
Verdere input is pas nuttig als je bovenstaande vragen hebt beantwoord ^^
Hopelijk kunnen we je helpen, en is het iets onschuldigs!
Cheers
Stabiel draaien zegt weinig, je zal bij OC'en altijd de temperatuur ook in de gaten moeten houden.
Maar inderdaad zoals camulos zegt, misschien kan je wat meer informatie geven want nu kunnen we alleen maar raden.
Maar inderdaad zoals camulos zegt, misschien kan je wat meer informatie geven want nu kunnen we alleen maar raden.
- Check ALLE kabeltjes (dus SATA/ PCIE / ATX etc etc) of ze goed erin zitten = gechecked en niet aangekomen voor de crash
- Bij aanzetten: Gaan er fans draaien / lichtjes op moederbord(if any) branden? = er gebeurd helemaal niks (af en toe een poging van 1 seconden om de fans te laten draaien)
- Bij Aanzetten: Kun je nog in de bios? (aka zie je bootscherm?) = zie boven
- Doorloopt hij start-up? Blijft ie hangen bij Windows? = zie boven
- Krijg je een error en/of issue en/of BSOD ?? zo ja: laat eens weten = zie boeven
- Indien hang bij windows: Start in veilige modus (F8 intoetsen tijdens boot-up (voordat je windowscherm ziet)) = zie boven
- Wat is het laatste dat WEL goed ging bij je PC? = De cpu overclock ging goed, daarna runde een test om te kijken of mijn video kaarten nog iets extra konden. na deze test waren ze iets sneller (onder de maximale wat de test aan gaf met meer dan 40Mhz) De temps haalde onder volle stress( runnen van boinc bv. max 90 en bleef daar stabiel). na 1 keer crashen had ik de video kaarten verder terug geclocked met het idee dat het misschien daar aan lag( een stress test had bewezen dat het goed was maar toch checken). Vervolgens kreeg ik een zwart scherm en bleven alleen me case fans draaien. Uit en aan knop werkte niet meer. ik heb de computer zo laten staan om zeker te zijn dat bij de volgende opstart de temps weer laag beginnen. Maar die volgende opstarten kwam niet..
Voor de cpu overclock had hij kleine foutjes zoals gevoeligheid voor stoten(BSOD) of heel soms vast lopen, meer niet. Eigenlijk een beetje standaard.
Ik heb de pc geprobeerd op te starten zonder video kaarten met een andere voeding. Dit had geen enkel effect op iets. Ik heb de bios gepoogt te reseten (geen idee hoe te checken off het gelukt is) door de batterij er uit te halen voor een paar min. Ik heb alles extra gechecked. Ik heb een back-up van de harde schijf kunnen maken met me andere computer.
Het opstarten met 1 ram heb ik nog niet geprobeerd.
cpu: amd x4 9950 + grote koeler
video kaart: 4870 crossfire (2)
Ram: 3Gb ocz (1 Gb sticks)
moederbord: MSI MSI K9A2 CF-F Socket AM2+
Ik hoop dat dit genoeg informatie is en jullie er eventueel iets mee kunnen.
Met vriendelijke Groeten
Justberry
- Bij aanzetten: Gaan er fans draaien / lichtjes op moederbord(if any) branden? = er gebeurd helemaal niks (af en toe een poging van 1 seconden om de fans te laten draaien)
- Bij Aanzetten: Kun je nog in de bios? (aka zie je bootscherm?) = zie boven
- Doorloopt hij start-up? Blijft ie hangen bij Windows? = zie boven
- Krijg je een error en/of issue en/of BSOD ?? zo ja: laat eens weten = zie boeven
- Indien hang bij windows: Start in veilige modus (F8 intoetsen tijdens boot-up (voordat je windowscherm ziet)) = zie boven
- Wat is het laatste dat WEL goed ging bij je PC? = De cpu overclock ging goed, daarna runde een test om te kijken of mijn video kaarten nog iets extra konden. na deze test waren ze iets sneller (onder de maximale wat de test aan gaf met meer dan 40Mhz) De temps haalde onder volle stress( runnen van boinc bv. max 90 en bleef daar stabiel). na 1 keer crashen had ik de video kaarten verder terug geclocked met het idee dat het misschien daar aan lag( een stress test had bewezen dat het goed was maar toch checken). Vervolgens kreeg ik een zwart scherm en bleven alleen me case fans draaien. Uit en aan knop werkte niet meer. ik heb de computer zo laten staan om zeker te zijn dat bij de volgende opstart de temps weer laag beginnen. Maar die volgende opstarten kwam niet..
Voor de cpu overclock had hij kleine foutjes zoals gevoeligheid voor stoten(BSOD) of heel soms vast lopen, meer niet. Eigenlijk een beetje standaard.
Ik heb de pc geprobeerd op te starten zonder video kaarten met een andere voeding. Dit had geen enkel effect op iets. Ik heb de bios gepoogt te reseten (geen idee hoe te checken off het gelukt is) door de batterij er uit te halen voor een paar min. Ik heb alles extra gechecked. Ik heb een back-up van de harde schijf kunnen maken met me andere computer.
Het opstarten met 1 ram heb ik nog niet geprobeerd.
cpu: amd x4 9950 + grote koeler
video kaart: 4870 crossfire (2)
Ram: 3Gb ocz (1 Gb sticks)
moederbord: MSI MSI K9A2 CF-F Socket AM2+
Ik hoop dat dit genoeg informatie is en jullie er eventueel iets mee kunnen.
Met vriendelijke Groeten
Justberry
Dat is wel echt risico territorium. Persoonlijk zorg ik al voor extra/betere koeling als ik de 80 graden aanraak. Heb je al eens je neus in je kast gestopt om te ruiken of het naar verbrande elektronica ruikt?Justberry schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:28:
... max 90 en bleef daar stabiel...
Het rook naar warme elektronica maar verbrand zou ik niet weten hoe dat ruikt, ik zit de hele dag in elektronica (mechatronica opleiding) dus die geur verlaat me een beetje.Pyrus schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:42:
[...]
Dat is wel echt risico territorium. Persoonlijk zorg ik al voor extra/betere koeling als ik de 80 graden aanraak. Heb je al eens je neus in je kast gestopt om te ruiken of het naar verbrande elektronica ruikt?
AMD kan toch maar tot 65 graden?Pyrus schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:42:
[...]
Dat is wel echt risico territorium. Persoonlijk zorg ik al voor extra/betere koeling als ik de 80 graden aanraak. Heb je al eens je neus in je kast gestopt om te ruiken of het naar verbrande elektronica ruikt?
uh-oh... shit might hit the fan!!
Eerste result bij je moederbord :: http://msi.com/product/mb/K9A2-CF.html
TDP van je proc = 125 watt ( zie ook http://products.amd.com/pages/desktopcpudetail.aspx?id=447)
Het zou maar zo kunnen zijn dat je een te zware CPU op je bord hebt geprikt.. en dat je overclock uitje net iets te veel is geweest
Edit: Je max temp van de 9550 == 61 graden volgens AMD.. 90 == VEEL te hoog
Related link (om te zien welke je hebt) in hun forum :: http://forum-en.msi.com/index.php?topic=154883.0Please note that if your board begins with this serial number, 601-7388-010, your board will only support cpu’s of 95 Watt and lower. You cannot connect a CPU of 125 Watt since this will damage your board.
TDP van je proc = 125 watt ( zie ook http://products.amd.com/pages/desktopcpudetail.aspx?id=447)
Het zou maar zo kunnen zijn dat je een te zware CPU op je bord hebt geprikt.. en dat je overclock uitje net iets te veel is geweest

[ Voor 5% gewijzigd door Camulos op 02-04-2012 22:51 ]
voor de overclock kwam hij all snel bij de 80 en misschien zelfs 90, ik zag geen duidelijk verschill in temps na de overclock.
Camulos heeft het niet over de temperatuur maar over de hoeveelheid elektriciteit die er door gaat. Hogere klok = meer elektriciteit.
Hier zeg je me wat ik heb V1.0 (staats zo op de moederbord kan nog wel ff kijken naar de serial. Maarja de cpu heeft vrolijk gedraaid op de board voor een stabiele 4 jaar (daarvoor andere eigenaar).Camulos schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:50:
uh-oh... shit might hit the fan!!
[...]
Related link (om te zien welke je hebt) in hun forum :: http://forum-en.msi.com/index.php?topic=154883.0
Maarja die overclock heeft het te ver kunnen pushen.
upload een foto van me moederbord:
http://img36.imageshack.us/img36/5300/img0282um.jpg
http://img36.imageshack.us/img36/5300/img0282um.jpg
[ Voor 43% gewijzigd door Justberry op 02-04-2012 23:03 ]
@Justberry: Jups dat lijkt me idd een versie 1.0 (serial matched.. en V1.0 is natuurlijk ook een kleine hint
).
Je zult er na 4 jaar helaas geen garantie meer op hebben
dus RMA sturen zal je niet verder helpen.
Met grote waarschijnlijkheid kun je stellen dat je moederbord doorgebrand is.. te zware CPU (125 watt ipv van de 90watt die het bord aankan).. met een overklok (nog meer watts) is te veel geweest, waarbij de CPU ook nog eens veel te warm is geworden.
Hopelijk is de andere hardware niet beschadigd (CPU/mem/HDD/voeding/GPU).. en zou je relatief eenvoudig een bordje kunnen kopen (AM2+ socket) en alles overzetten. Helaas is er geen garantie dat alles dan weer doet! (dus pin me er niet op vast).
Wellicht hebben de andere jongens nog nuttige tips wat je kunt doen!
Je zult er na 4 jaar helaas geen garantie meer op hebben
Met grote waarschijnlijkheid kun je stellen dat je moederbord doorgebrand is.. te zware CPU (125 watt ipv van de 90watt die het bord aankan).. met een overklok (nog meer watts) is te veel geweest, waarbij de CPU ook nog eens veel te warm is geworden.
Hopelijk is de andere hardware niet beschadigd (CPU/mem/HDD/voeding/GPU).. en zou je relatief eenvoudig een bordje kunnen kopen (AM2+ socket) en alles overzetten. Helaas is er geen garantie dat alles dan weer doet! (dus pin me er niet op vast).
Wellicht hebben de andere jongens nog nuttige tips wat je kunt doen!
[ Voor 3% gewijzigd door Camulos op 02-04-2012 23:11 ]
@Allemaal, iedereen heel erg bedankt voor jullie help. ik heb het probleem kunnen lokaliseren : de moederbord + cpu. Ik zal denk ik de FX 8120 upgrade kit van alternate kopen, nieuwe cpu,ram,moederbord. Die wel bij elkaar passen. Wel raar dat ik een cpu op een verkeerde moederbord heb gekregen van een overklokker/gamer(over gekocht tweede hands) maarja jammer.
Tenzij jullie gaan schreeuwen NEE niet dat kopen, kan ik weer verder leven met het idee dat het weer goed gaat komen. (Btw mijn budget is niet groot genoeg voor een goede intel of wat dan ook, blijf een student)
Allemaal bedankt
en op naar boinc dan maar weer.
Groeten
Justberry
Tenzij jullie gaan schreeuwen NEE niet dat kopen, kan ik weer verder leven met het idee dat het weer goed gaat komen. (Btw mijn budget is niet groot genoeg voor een goede intel of wat dan ook, blijf een student)
Allemaal bedankt
Groeten
Justberry
Het lijkt erop dat ik alleen maar op een i3 kom te draaien deze week.
Ik moet nu eerst een nieuwe GPU halen voor mijn Q6600 machine, de oude kaart weigert dienst meer, zat er aan te komen, maar had liever gehad dat mijn nieuwe onderdelen binnen waren alvorens hij ermee stopte.
Na deze week hopelijk mijn X79 set om het weer bij te halen
Ik moet nu eerst een nieuwe GPU halen voor mijn Q6600 machine, de oude kaart weigert dienst meer, zat er aan te komen, maar had liever gehad dat mijn nieuwe onderdelen binnen waren alvorens hij ermee stopte.
Na deze week hopelijk mijn X79 set om het weer bij te halen
Als je het geld er voor hebt, neem dan een sandy/ivy bridge i5. Voor hetzelfde geld heb je beter spul en is nog te upgraden naar bv de 2600k/3770k. Bij AMD gaat die klasse nooit lukken, helaas. Ik zeg, lekker socket 1155 gaan, krachtiger en te upgraden als nodig.Justberry schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:15:
@Allemaal, iedereen heel erg bedankt voor jullie help. ik heb het probleem kunnen lokaliseren : de moederbord + cpu. Ik zal denk ik de FX 8120 upgrade kit van alternate kopen, nieuwe cpu,ram,moederbord. Die wel bij elkaar passen. Wel raar dat ik een cpu op een verkeerde moederbord heb gekregen van een overklokker/gamer(over gekocht tweede hands) maarja jammer.
Allemaal bedankten op naar boinc dan maar weer.
Groeten
Justberry
Ik ben met een intel veel sneller duurder uit, als ik dan bv. een i5 2500k koop ben ik ongeveer €195 kwijt plus de eerst volgende moederbord die ik vind van met crossfire €75 dat is bij elkaar al duurder dan de amd en ik heb nog geen ram.
Dus ik denk dat ik voor de amd ga aangezien die 8 cores heeft (i5 heeft er 4 plus hyperthreading ook 8 ) en met turbo gaat hij naar 4Ghz wat ik opzich geen slecht getal vind tegen over wat ik had. Plus ik ben een beetje een amd fan boy.
Groeten Justberry
Dus ik denk dat ik voor de amd ga aangezien die 8 cores heeft (i5 heeft er 4 plus hyperthreading ook 8 ) en met turbo gaat hij naar 4Ghz wat ik opzich geen slecht getal vind tegen over wat ik had. Plus ik ben een beetje een amd fan boy.
Groeten Justberry
[ Voor 35% gewijzigd door Justberry op 03-04-2012 12:33 ]
Ik zie dat bijna het volledige team nu werk inlevert DennisM6 is er nu ook bij. Toppie mensen een tweede plek in de daily moet eigenlijk bijna kunnen we missen nu nog 2k zou toch mooi zijn als servowire iets zou aanzetten.
Die 2k die lever ik nog wel extra, mijn i7 heeft vannacht stil gestaan, dus dat moet goedkomen, maar een beetje extra kan natuurlijk geen kwaad.
^^ Stil gestaan?????? Tijdens een Stampede foei foei................. dat kan toch niet!!
Jaja eventjes wat geholpen bij de PG challenge, solly... 
Kon het niet aanzien dat DPC op de 44e plaats stond.
Kon het niet aanzien dat DPC op de 44e plaats stond.
[ Voor 92% gewijzigd door Arjant2 op 03-04-2012 16:52 ]
oef p 44
da's nie best
amberjr schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:47:
^^ Stil gestaan?????? Tijdens een Stampede foei foei................. dat kan toch niet!!

Wist niet de we op tweakers ook nog twee smileys hadden voor slapen... Al die slaapkoppen hier
En deze:

[ Voor 15% gewijzigd door Achilles op 03-04-2012 17:15 ]
Inmiddels rond p35, nog niet best maar ja... volgende challenge gaan we er weer knallen!
Met de PG challenge meedoen tijdens de stampede, wat een stiekemerds!
hehe nou dat scheelt echt mega veel outputVictordeHolland schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:59:
Daarbij komt niet alleen uit ons team....
Ik heb nog een reservermachinientje bijgeschakeld maar die gaat vast geen 500 credits verschil maken.
en ik ben zo ondeugend om nog ff een uurtje te PG'en
tsskk.. en dat zijn nou mijn teamledenVictordeHolland schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:59:

aaah Qaz... nog 1 uurtje! *pizza promise*
Hmm.. dan heb ik eigenlijk liever de pizza
[ Voor 12% gewijzigd door Qazwaplol op 03-04-2012 19:04 ]
Zojuist nog een "It's alive!" momentje gehad.
2 antieke dual Opteron 285 tot leven weten te wekken, zou weer 8K moeten opleveren.
Morgen weer verder zoeken naar meer meuk.
2 antieke dual Opteron 285 tot leven weten te wekken, zou weer 8K moeten opleveren.
Morgen weer verder zoeken naar meer meuk.
dan kan ik je zeker niet meer bijhouden, op de pg na sta ik volle bak te draaien
Zie ik het nou goed dat de rekentijd van de units verdubbeld is maar de punten niet?
Wut de kruk?? * Camulos heeft zelfde vraag als BiBi
Ding gaat gewoon paar uur langer crunchen ??
hopelijk toch wel meer puntjes?
edit: kan ook aan liggen dat dit laptopje is
Ding gaat gewoon paar uur langer crunchen ??
edit: kan ook aan liggen dat dit laptopje is
[ Voor 26% gewijzigd door Camulos op 03-04-2012 22:57 ]
heb er hier (nog) geen last van
.. ziet er niet goed uit.. EekTheMan schreeft:
CPU time (sec) - claimed credit - granted credit
31,363.35 - 109.63 - 144.41
15,389.33 - 53.79 - 146.56
Leuk hoor die nieuwste batch, dubbele rekentijd, zelfde punten.
ze maken duidelijk wel gebruik van de rekenkracht die ze nu geboden krijgen, zou fijn zijn als we daar iets xtra's voor terug kregen
is wel de meest simpele/efficiente manier om serverside met meer clients om te kunnen gaan. alle clients met grotere taken het bos in sturen. zo halveren ze het aantal requests dat ze krijgen dus dat was wel een slimme zet van ze.
maar met taken 2x zo groot zou de puntentelling mee moeten gaan.
bij de 2500k ook van 1,2 uur naar 2,6 uur.
maar met taken 2x zo groot zou de puntentelling mee moeten gaan.
bij de 2500k ook van 1,2 uur naar 2,6 uur.
[ Voor 5% gewijzigd door Qazwaplol op 03-04-2012 23:57 ]
Uhm we staan inmiddels laatste... Waar is Amberjr gebleven?
1. () 16.278 Qazwaplol 189.912 (1)
2. (2) 5.786 Arjant2 55.226 (3)
3. (6) 5.478 Wouter 39.203 (6)
4. (1) 4.461 TheFly 47.987 (4)
5. (1) 4.172 MAB The Frisian 35.728 (
6. (6) 4.140 DukeBox 26.675 (10)
7. (2) 3.717 Bubbles 36.679 (7)
8. (1) 3.598 SpaceDok 42.651 (5)
9. (2) 2.235 Schaduwtje 26.473 (11)
10. (7) 1.817 BiBi 11.375 (15)
1. () 16.278 Qazwaplol 189.912 (1)
2. (2) 5.786 Arjant2 55.226 (3)
3. (6) 5.478 Wouter 39.203 (6)
4. (1) 4.461 TheFly 47.987 (4)
5. (1) 4.172 MAB The Frisian 35.728 (
6. (6) 4.140 DukeBox 26.675 (10)
7. (2) 3.717 Bubbles 36.679 (7)
8. (1) 3.598 SpaceDok 42.651 (5)
9. (2) 2.235 Schaduwtje 26.473 (11)
10. (7) 1.817 BiBi 11.375 (15)
pc's hebben geen update gedaan, komen nog 13k aan punten binnen ik zat ook al te kijken
meer nog zelf digik-oz zegt 547k totaal docking site zeg 575k totaal dat zou 28k moeten zijn
meer nog zelf digik-oz zegt 547k totaal docking site zeg 575k totaal dat zou 28k moeten zijn
[ Voor 35% gewijzigd door amberjr op 04-04-2012 08:38 ]