Printer zonder draadloos netwerk optie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hoi Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe kleurenprinter, een all in one. Nu is dat met de pricewatch natuurlijk zo gebeurd, maar helaas is mijn moeder nog bio/eco/mileu/angstig ingesteld en daarom moet er koste wat het kost geen printer met de functie van een draadloos netwerk (wifi, infrarood of wat dan ook) komen. Persoonlijk vind ik dit echt enorme onzin, maar ik kan de discussie niet van haar winnen.

Er moet dus een printer aangeschaft worden. Even een de eisen op een rijtje:

- Geen Wifi
- All in one (printen, kopieren, scannen, je kent het wel)
- Moet in kleur printen
- Moet redelijk vlot kunnen printen
- Laser is absoluut niet uitgesloten aangezien hier veel geprint wordt
- Opties als dubbelzijdig en fotoprinten zijn geen vereiste, maar is wel mooi meegenomen
- Budget: €250

Ik weet dat ik nu reacties ga krijgen dat ik nog maar eens in discussie moet gaan omdat we voor ~€100-150 een printer hebben die aan alle eisen voldoet, maar dan zit er dus een draadloos netwerk functie bij, en dat komt dit huis niet in, punt. :(

Aangezien je met zulke eisen en zo'n budget al snel in het kleinbedrijf/thuiskantoor segment terechtkomt, weet ik niet echt waar ik moet zoeken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het uitzoeken van een printer die aan de eisen voldoet. :)

groetjes,

G4H

[ Voor 4% gewijzigd door G4H op 11-04-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
Ik weet dat ik nu reacties ga krijgen dat ik nog maar eens in discussie moet gaan omdat we voor ~€150 een printer hebben die aan alle eisen voldoet, maar dan zit er dus een draadloos netwerk functie bij, en dat komt dit huis niet in, punt.
Je kan wifi meestal toch gewoon uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Niet online
Het feit dat het er op zit is al genoeg voor een keiharde "NEE!", omdat "als het uitstaat zendt het ook straling uit".

Ik weet dat dit echt een van de meest onnozele dingen ooit is, maar goed. Het is niet anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Heeft je moeder zoveel verstand van printers dat je d'r niet wijs kunt maken dat een printer geen draadloze dingen heeft, ook al heeft 'ie dat wel? Ik ben normaal niet van de leugentjes voor bestwil, maar dit vind ik toch wel iets waar ik liever even zou liegen dan moeilijk zou gaan doen :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Aangezien je met de Pricewatch ook een filter kan zetten op wat je NIET wilt, zie ik het probleem niet zo?

Je moeder wil ook geen infrarood? Dus ook geen afstandsbediening bij de TV? Geen verwarming ook dan, denk ik? Geen zon?

In elk geval: met Multifunction, tot 240 euro en "Geen" draadloze opties hou ik 88 opties over in de PW.

[ Voor 32% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 16-03-2012 23:43 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Niet online
@Hahn
Ze weet dondersgoed waar het tabje "specs" zit en ik heb haar geleerd over de pricewatch, dus dat is een nogo helaas! :(

@Herko
Bedankt voor je hulp. Ik ben echter vergeten te melden dat ik dit al gedaan had en toen tot de conclusie kwam dat je dan in het mid-end segment terechtkomt met printers die niet snel printen en gewoon in het algemeen niet echt van goede kwaliteit zijn. Zeker als het budget tot €250 euro mag gaan zoek ik toch liever iets met wat meer "uittufpower", niet 7ppm, zoals de meeste van die printers in dat lijstje hebben, dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Ok, als ik Kleur er nog bij aan zet (was ik vergeten), hou ik er 45 over, schuif ik de ondergrens naar 180 euro nog 11. Die kan je zelf toch wel even checken? De Lexmark doet volgens de specs zowel zwart als kleur bijv. 20 ppm. De Epson Workforce Pro WP-4525 DNF is zelfs nog sneller (en krijgt goede reviews).

Dit zoek ik allemaal in paar minuten op, waarom lukte jou dat niet?

Ik wil je moeder overigens niet bang(er) maken, maar ik zou me meer zorgen maken over de ozon- en fijnstofuitstoot van een laserprinter als je zoveel print dat 7ppm te weinig is...

[ Voor 53% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 17-03-2012 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Alle elektronica zendt in meer of mindere mate electromagnetische velden (jouw moeder noemt dat "straling"), dus je zult op zoek moeten naar een puur mechanisch apparaat dat afbeeldingen en teksten op papier kan overbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Een drukpers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zakelijke inktjets kunnen ook snel zijn en zijn vaak voordelig in de prijs-per-pagina.

Deze lijkt niet verkeerd. pricewatch: Epson Workforce Pro WP-4525 DNF

Heeft je moeder overigens een mobiele telefoon? Straling!

Zo niet jij vast wel. Mag je dan wel bij haar in de buurt komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:52
Iets wat jij uiteraard wel weet, maar wanneer WiFi uit geschakeld is, zal het ook niks uitzenden.

Overigens als mijn moeder zo panisch zou zijn, zou ik haar zelf wat uit laten zoeken. Wellicht dat ze dan anders gaat reageren of een verkoper tegen haar laten praten. Heb je er zelf ook nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Met een app als dit en een smartphone of InSSIDer op een laptop kun je ook heel makkelijk zichtbaar maken wanneer de WiFi aan staat en wanneer die uit staat.

Zal ze zich daar ook niet door laten overtuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik vind je moeder hip. Hier in huis komt ook geen wifi printer. Printer is gewoon met utp aangesloten aan het netwerk. Dat is beter voor het milieu dan zo'n wifi kreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Trommelrem schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 00:18:
Ik vind je moeder hip. Hier in huis komt ook geen wifi printer. Printer is gewoon met utp aangesloten aan het netwerk. Dat is beter voor het milieu dan zo'n wifi kreng.
I call bullshit.

Het printen zelf is zo ontzettend veel slechter voor het milieu dan het aanwezig zijn van een wifi zender ooit zal kunnen zijn, dat het niet eens de moeite waard is om het over te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

Geweldig, jij mag nog wel je SGSII houden? of moet die ook buiten slapen? [/offtopic]

In elk WiFi apparaat zitten antennes, kun je de toekomstige printer niet los trekken, en ff de antenne los maken? teminste, laat je moeder dat geloven :)

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Niet online
@Herko
Vreemd, bij mij liet hij slechts afdankmodelletjes uit 2009 zien. Bedankt. En inderdaad, zo kun je je over zoveel dingen zorgen maken. Helaas is dit een van de grote hoeveelheid aluhoedjes-dingen (zo noem ik het maar even) waar mijn moeder gewoon niet vanaf zal wijken.

@Henk
Correct, maar zo is ze ook. Dat gaat van het feit dat ik binnenkort kabels mag gaan leggen om de draadloze verbinding hier in huis te vervangen tot het willen vervangen van de deurposten omdat ze van metaal zijn. Het is vreemd ja...

@JackSparrow
Die printer ziet er ook goed uit. Ik neem hem in overweging, bedankt. :)

@Arunia
Heb het daarnet nog tegen haar gezegd, dat er dan niet eens stroom naar toe zal gaan en dat het dus niets kan uitzenden, maar het is onmogelijk. Zelf laten uitzoeken lijkt me geen strak plan, dan zitten we hier straks met een tweedehands typemachine. :')

@Trommelrem
Hip... dat is wellicht het juiste woord ja.

@Silasje
Och, regelmatige opmerkingen over het feit hoe gevaarlijk zo'n telefoon in de broekzak wel niet is krijg ik regelmatig, maar die negeer ik gewoon. Antennes losmaken is een idee, maar dan moet ik wel een printer vinden met antenne.

Verder zou ik 't tof vinden als we de discussie over m'n moeder nu kunnen staken. Ik weet dat het echt heel erg lachwekkend en vreemd is, maar zo is het nu eenmaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Printers voor de zakelijke markt zullen eigenlijk altijd bedraad gebruikt worden omdat dat nu eenmaal veel robuuster/betrouwbaarder is dan draadloos. Juist in dat segment zal men de draadloze optie dus sneller achterwege laten.

En dit...
Zuinig en milieuvriendelijk: Vergeleken met concurrerende laserprinters verbruikt het apparaat 80% minder energie, met als resultaat flinke besparingen op kosten en het milieu.
zal toch goed moeten vallen. ;)

Oh en kijk... tijdelijk met gratis 3 jaar uitgebreide (toe maar :p) garantie.

[ Voor 13% gewijzigd door CaptJackSparrow op 17-03-2012 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadviesforum (bèta) is voor dit moment alleen ngo voor de apparatuur die in CE staat. Dus apparaten als TV's, Audio en Hifi en Mediaspelers. Printers mogen nog in Overige Hardware. Daar verhuis ik dit topic dan ook even heen,

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 00:40:
[...]

I call bullshit.

Het printen zelf is zo ontzettend veel slechter voor het milieu dan het aanwezig zijn van een wifi zender ooit zal kunnen zijn, dat het niet eens de moeite waard is om het over te hebben.
Ben ik het niet mee eens. Die wifi printers zijn vaak van die slechte inktjetprinters, die je elke twee maanden vervangt. Niet omdat de inkt op is, maar omdat het zulke onbetrouwbare apparaten zijn dat je er niets aan hebt.

Ik begrijp sowieso niet waarom wifi printers uberhaupt bestaan. Een printer met utp aangesloten aan een alles-in-een-router+modem+NAT+wifi doos is toch ook wireless? En is nog eens betrouwbaar ook. Gaat vaak veel langer mee omdat het apparaat niet frustreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:50
Je moet d'r eens vertellen hoeveel straling er op d'r komt als ze naast d'r PC zit, of hoe sterk het elektromagnetische veld is van een simpele stroomkabel... WiFi niet willen omdat de straling gevaarlijk kan zijn is wel het meest onzinnige. Je wordt buiten toch ook doorboort door duizenden radiofrequenties? daar heb je minder last van dan geluid, want dan botsen er serieus moleculen en ionen tegen je lichaam. Om nog maar te zwijgen over UV-b straling op een zonnige dag...

Je kunt ook één PC hebben en printerdeling aanzetten. Dan moet die PC waaraan de printer hangt wel aan staan wil je kunnen printen, maar er is vast een computer die vrijwel altijd aanstaat.

Kijk anders eens naar deze:
pricewatch: HP Officejet 4500 (CB867A) (C510g)

Multifunctional, 22ppm kleur/28ppm zwartwit. Wordt aangesloten via USB en een gewone internetKABEL. 60 euro. Een laser vind je niet zonder WiFi onder de 400 euro. als je aan de laser wilt heb je een paar opties:

http://tweakers.net/price...wB7JG-nqJlaEG5P8BvhOUWNcf

[ Voor 18% gewijzigd door naarden 4ever op 17-03-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
naarden 4ever schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:07:
Je moet d'r eens vertellen hoeveel straling er op d'r komt als ze naast d'r PC zit, of hoe sterk het elektromagnetische veld is van een simpele stroomkabel... WiFi niet willen omdat de straling gevaarlijk kan zijn is wel het meest onzinnige. Je wordt buiten toch ook doorboort door duizenden radiofrequenties? daar heb je minder last van dan geluid, want dan botsen er serieus moleculen en ionen tegen je lichaam. Om nog maar te zwijgen over UV-b straling op een zonnige dag...
Volgens mij is het een kwestie van alle beetjes bij elkaar.

Mij boeit het niet. Ik zou nog het liefst een kleine kerncentrale in mijn achtertuin willen voor efficiente en milieuvriendelijke energie. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat sommige mensen geen overbodige straling willen. Waarom zou er bijvoorbeeld WiFi zijn als er al UTRAN is? En waarom staan uberhaupt de GSM netwerken nog? Bellen kan toch ook over UTRAN? Of het schadelijk is, is nog niet bewezen en zal ook nooit worden bewezen, maar het kan geen kwaad om sommige netwerken uit de lucht te halen omdat die dubbel zijn, zoals GSM en WiFi.

Ik woon ergens waar helaas geen GSM of UTRAN is, dus ik straal wel lekker met 4 access points WiFi uit :P
Ik zou alleen nooit mijn printer draadloos aansluiten, simpelweg omdat dat gewoon niet betrouwbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 17-03-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 00:01:
Ik wil je moeder overigens niet bang(er) maken, maar ik zou me meer zorgen maken over de ozon- en fijnstofuitstoot van een laserprinter als je zoveel print dat 7ppm te weinig is...
Volgens mij is het volgens de arbo wetgeving toegestaan om een laserprinter naast je te hebben staan, mits er minder dan een x aantal pagina's geprint wordt. De meningen lijken wat verdeeld te zijn over het exacte aantal, maar we hebben het over aantallen in de orde van grootte van 500 per dag of 5000 per maand en daar komt TS sowieso niet aan.

Dus tenzij TS of zijn moeder een gruwelijke hekel hebben aan de geur van ozon lijkt een laserprinter me geen probleem.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Pagina: 1