Linksys SRW224 voeding kapot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 19:27
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs van stage een kapotte Linksys SRW224 switch meegenomen in de hoop deze te kunnen gebruiken nadat hij weer gerepareerd is.

Op stage even met een multimeter de voeding doorgemeten, maar deze pulseerde rond de 1V leek het.
Misschien is er iets van een pulse generator in de voeding stuk, en dat deze makkelijk te vervangen is, dit weet ik niet.

Foto's van de voeding:
Afbeeldingslocatie: http://img638.imageshack.us/img638/2931/imag0015p.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/5950/imag0014ab.th.jpg

Weten jullie misschien hoe ik deze switch weer aan de praat krijg, een nieuwe voeding is ook een optie mits het niet te duur word (ik weet de benodigde voltages niet :()

Chris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Tenzij je de voeding zelf wilt / kunt repareren kun je ook eens Googlen op bijvoorbeeld 'SRW224 power supply' oid. Als dat niks oplevert, vaak staat er op de power supply zelf ook nog wel een part number of iets van dien aard, daar kun je ook nog op zoeken. Daarnaast kun je ook de fabrikant zelf benaderen. Als het een ouder product is vind je ook nog wel eens onderdelen op ebay.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Ik kan niet zo heel goed een oordeel geven adhv deze foto's maar staan er misschien een aantal elco's een klein beetje bol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:09
Sphere- schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 00:15:
Ik kan niet zo heel goed een oordeel geven adhv deze foto's maar staan er misschien een aantal elco's een klein beetje bol?
Dat zou maar zo eens kunnen. Als de topicstarter aangeeft dat de voeding lijkt te pulseren dan denk ik dat hij niet wil opstarten, en dat kan heel goed komen door brakke elco's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
Op het oog zie ik zo geen bolle kapotte elco's of andere onderdelen, als jullie willen kan ik ook scherpe close-up foto's van de print maken.

Ondertussen heb ik op de grootste elco (?) gezien dat de input 100-240V, 0,8A, 50/60Hz is
de output is +3,3V/5A en +5V/1A

Het betreft een Seasonic SSF-0252-1 voeding.

EDIT:
Ik heb een soortgelijk probleem gevonden met dezelfde psu:
http://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=5837

Hier hebben ze het over slechte elco's,
een KA78R05 Low Dropout Voltage Regulator
en een KA431A Programmable Shunt Regulator.

de vraag was of je de UVLO kon meten met een scope (die ik niet heb, kenissen ook niet)

misschien helpt dit jullie wat, want mijn kennis op dit gebied is helaas ook maar beperkt :(

[ Voor 41% gewijzigd door Chrisiesmit93 op 17-03-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
De elco's vervangen is sowieso een goede start.
Elco's hoeven niet perse bol te staan om kapot te zijn.
Elco's zijn erg vaak de reden dat oudere apparatuur niet meer werkt omdat deze veel sneller slijten (en er ook nog wel eens een slechte serie tussen zit :p) dan bijvoorbeeld IC's.

[ Voor 4% gewijzigd door Sphere- op 17-03-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
als ik tijd heb zal ik ze eens proberen te vervangen :)

EDIT:
Kan ik ook een nieuwe voeding gebruiken voor de switch die 2 uitgangen heeft, of 2 losse voedingen gebruiken die +3,3V/5A en +5V/1A kunnen leveren?
en als dit mogelijk is, hebben jullie dan een linkje voor mij ?

[ Voor 66% gewijzigd door Chrisiesmit93 op 18-03-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Oude computer voeding o.i.d? Eventueel een "pico psu"?

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
Hier zat ik zelf ook aan te denken inderdaad, maar kan het niet kwaad dat de 12V zijn stroom niet kwijt kan?
of moet hier dan iets van een load tussen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickstarter
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-11-2024
Hier is een goeie tip: vooraleerst de grote elko ontladen !!

Daarna de bruine kit die hier en daar donkerbruin begint te worden wegbikken (weghalen) !
Vooral die onder C5 en R4 als ik het plaatje goed bekijk.
Die kit kan namelijk gaan geleiden als ze bruin worden .
En anders kan het C4 elko defect zijn of alle elko's aan de secundaire kant uitgedroogd ( onder de L vormig koelplaat )
succes
Pagina: 1