Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MVC / Windows hosting ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb een webshop gemaakt in ASP.NET MVC3 framework, omdat we hier op mijn werk alleen maar mee werken het perfect werkt icm SQLServer 2008.

Nu ben ik opzoek naar een host, maar blijkbaar is dat een stuk moeilijker dan gedacht. Het gaat maar om een kleine website dus ik kan niet een hele VPS huren met Windows (die er al bijna niet zijn).

Heeft iemand ervaring hiermee, ik heb er een aantal geprobeerd maar de ervaringen zijn niet goed, de meeste hosters komen niet verder dan plesk installeren. Mijn huidige hoster heeft bijvoorbeeld 2x per dag last van de application pool die uitvalt, maar er niks aan kan/wil doen.

Mijn eisen zijn niet bijzonder:
- Bandbreedte: ~1GB
- Ruimte: 100 MB
- SSL
- Geen mail, geen domeinen verhuizen etc.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het 'probleem' waar je tegenaan loopt is dat je bepaalde eisen hebt die minder standaard zijn op een shared platform.

Een voorbeeld hiervan is SSL, waar je een dedicated IP adres voor nodig hebt. In veel shared situaties (en zeker bij goedkopere hosters) is dit gewoon geen onderdeel van het pakket.

Het uitvallen van de application pool komt waarschijnlijk doordat er niet permanent geheugen voor je site gereserveerd wordt wanneer deze geen bezoekers heeft. Als ik shared hosting zou aanbieden zou ik ook geen geheugen reserveren voor sites die toch niet bezocht worden wat ook ingezet kan worden voor klanten met wel actieve sites. Dit zie je dan terug in dat als je een tijdje niet op de site geweest bent weer een stuk langer moet laden voor de eerste pageview.

Ik weet niet precies wat je budget is, maar het klinkt alsof je geholpen bent met een kleine (al dan niet managed) Windows VPS waar je de server zo kan instellen als jou bevalt.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Megamind
spone schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:13:
Het uitvallen van de application pool komt waarschijnlijk doordat er niet permanent geheugen voor je site gereserveerd wordt wanneer deze geen bezoekers heeft. Als ik shared hosting zou aanbieden zou ik ook geen geheugen reserveren voor sites die toch niet bezocht worden wat ook ingezet kan worden voor klanten met wel actieve sites. Dit zie je dan terug in dat als je een tijdje niet op de site geweest bent weer een stuk langer moet laden voor de eerste pageview.

Ik weet niet precies wat je budget is, maar het klinkt alsof je geholpen bent met een kleine (al dan niet managed) Windows VPS waar je de server zo kan instellen als jou bevalt.
Dat probleem ken ik dat de app pool recycled, maar dit was anders, bij mijn huidige hoster sluit de app pool zich helemaal af en krijg je alleen maar een error 500 op je site totdat deze weer gerestart wordt, niet echt handig natuurlijk.

Budget is eerlijk gezegd niet hoog, max 200 per jaar inc certificaat.

Ik ben nu aan het kijken naar http://www.hostforlife.eu/ of dit een geschikte partij is.

Ik heb geen extreem hoge verwachtingen/eisen aan de snelheid van de site, maar wel aan de beschikbaarheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Megamind op 16-03-2012 22:17 ]

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Met 200 EUR kom je nog wel in aanmerking voor een VPS, neem nou als voorbeeld tilaa.nl:

512 MB geheugen
10 GB RAID 10 HDD ruimte
2x 2.4 GHz cores
256 GB traffic

Windows 2008 R2 SP1 Web

EUR 13,60 p/m

Hou je nog zo'n kleine 40 EUR (p/j) over om een certificaat van te betalen. Dat moet zonder al te hoge eisen ook wel lukken. Daarbij heb je volledige controle over zo'n VPS, dus ook nog eens ideaal.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Megamind
RomeoJ schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:22:
Met 200 EUR kom je nog wel in aanmerking voor een VPS, neem nou als voorbeeld tilaa.nl:

512 MB geheugen
10 GB RAID 10 HDD ruimte
2x 2.4 GHz cores
256 GB traffic

Windows 2008 R2 SP1 Web

EUR 13,60 p/m

Hou je nog zo'n kleine 40 EUR (p/j) over om een certificaat van te betalen. Dat moet zonder al te hoge eisen ook wel lukken. Daarbij heb je volledige controle over zo'n VPS, dus ook nog eens ideaal.
Ik heb in het verleden ook een VPS bij Leaseweb gehad, deze zat dan op een goedkope server met 1GB geheugen, maar het was niet vooruit te branden, veel timeouts op de storage server, en ik verwacht bij goedkope VPSjes ook geen verbetering hierop. 512MB lijkt mij dan ook te weinig om IIS7 + SQL server te draaien.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor 200 euro per jaar gaat dedicated Windows hosting lastig worden. Zo uit mijn hoofd kost een Windows 2008 Web Edition licentie iets van rond de 10 euro per maand wanneer je deze afneemt bij een bekende hostingpartij. Dat is al de helft van je budget. Daarnaast nog een SSL certificaat vanaf een euro of 15 waarna er nog iets van 65 euro overblijft om een server een jaar van in de lucht te houden.

Maar ook met shared hosting zal het lastig worden. Wellicht biedt een partij als KPN een oplossing voor je, al ben ik daar persoonlijk niet zo van gecharmeerd. Bedenk wel goedkoop is duurkoop, en ik kan me bijna niet voorstellen dat je veel service of garanties gaat krijgen voor een dergelijke prijs.

@RomeoJ: 512MB is wel wat krap voor een 2008R2 server die .NET en tegelijkertijd SQL dingen moet gaan doen, dan zit je toch al snel aan de 1,5-2GB, waarmee de prijs ook behoorlijk omhoog schiet naar 28 euro per maand.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Pagina: 1