Toon posts:

lengte van de slangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goeden dag allen

hier bij heb ik de vraag ik heb heb water koeling met 3 x een 360 rad
cpu blok en twee videokaart blokken

maar heb nu een apparte kast er voor gemaakt dus wil nu
de slangen via de achter kan naar de andere kast doen

ik heb namelijk twee van deze

http://www.aquatuning.nl/...s15d6ugtg5bl31u4ejmp9g16m

pompen in serie staan dus weet nog niet echt goed hoe het zit kwa lengte :) van de slangen die
ik na de andere kast kan laten gaan.ik hoop dat iemand mijn het ongeveer kan uit leggen hoe en wat 8)7

mvgr hans

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-01 12:41

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:57:
goeden dag allen

hier bij heb ik de vraag ik heb heb water koeling met 3 x een 360 rad
cpu blok en twee videokaart blokken

maar heb nu een apparte kast er voor gemaakt dus wil nu
de slangen via de achter kan naar de andere kast doen

ik heb namelijk twee van deze

http://www.aquatuning.nl/...s15d6ugtg5bl31u4ejmp9g16m

pompen in serie staan dus weet nog niet echt goed hoe het zit kwa lengte :) van de slangen die
ik na de andere kast kan laten gaan.ik hoop dat iemand mijn het ongeveer kan uit leggen hoe en wat 8)7

mvgr hans
kan hier niet echt een vraag uit halen

If water polo was easy, it would be called football

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:41
Volgens mij wilt hij weten of hij met twee seriële pompen een slang zo lang kan maken dat hij naar een andere computerkast kan waarin hij al zijn WC zooi in heeft gebouwd. Maar erg duidelijk is hij niet.

Verwijderd

Je hebt zomaar op de gok 2 pompen gekocht met het idee dat die wel in serie konden? Of is er nog iets van onderzoek aan vooraf gegaan

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
Lengte van de slang maakt vrij weinig uit. Het hoogte verschil wel.
Maar die pomp heeft een opvoerhoogte van 3,10m, dus dat zit wel goed.

Ik vraag me alleen af waarom je er in hemelsnaam 2 in serie wilt zetten?
Dat heeft echt totaal geen zin. Als de ene pomp namelijk een procentje harder draait als de ander heb je een groot probleem (en geen 2 pompen draaien precies even hard)
Je slang explodeert, implodeert, of 1 pomp gaat kapot.

De meest gebruikte opstelling is 2 pompen parallel. op die manier verdubbel je de capaciteit van je systeem (2x zoveel liter per minuut).

[ Voor 28% gewijzigd door RocketKoen op 20-03-2012 11:33 ]

TheS4ndm4n#1919

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:29
gebruik de 2 pompen parallel en niet in serie... serie schiet je namelijk niets mee op, en heeft alleen maar nadelen

oftwel de lengte van je slang.. is de lengte die je nodig hebt

ja, daag.

• Haunting_Spirit
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-12-2025
Als je nog wil kijken wat de voordelen van 2 pompen zijn kijk dan even in dit topic. Staan een viertal opties hoe je een loop met veel blocks (restrictie) het beste kan indelen.

Hierin wordt duidelijk de hierbovenstaande posts ontkracht dat twee pompen in serie niets zou uitmaken en nadelen zou hebben.

• y_boonstra
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-01 15:04
Men beweerd hier dat 2 pompen in serie slecht is en dat je het beter niet kan doen. dat het beter is om 2 pompen parallel te draaien. En dat de 2 pompen in serie precies dezelfde snelheid moeten draaien.

deze argumenten zijn ongefundeerd zonder feiten en worden zo uit de lucht geroepen zonder onderzoek !!

In de praktijk wordt pompen vaak in serie gezet en zullen nooit exact even snel draaien.

2 pompen in serie geven je een grotere opvoerhoogte maar het hetzelfde debiet (aantal l/h), dit is handig als je een grote loop hebt met veel koelblokken.

2 pompen parallel geven je een hoger debiet maar met hetzelfde opvoerhoogte.

je moet voor jezelf overwegen wat je liever hebt. als je enkel een cpu gaat koelen heeft het gebruik van 2 pompen niet zoveel zin.

• Haunting_Spirit
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-12-2025
Gelukkig een medestander :D
Pagina: 1