Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31
Ik wil een goed HT setje samenstellen en heb er voor gekozen om speakers uit de kef r serie te gaan gebruiken (r100).

Nu wil ik daar een receiver bij hebben en heb deze geshortlist omdat ze allemaal ongeveer even duur zijn.
Marantz sr5006 (Of sr6006)
Denon AVR-3312CI
Yamaha RX-A810 zwart
Onkyo TX-NR709 zwart (Of NR-809).

Andere modellen/typen?

Ik heb de specs vergeleken en ik kom er niet echt uit.
De marantz werd mij door de winkel aangeraden maar qua specs zijn de andere iets beter (meer in en uitgangen, etc.).

Ook wil ik weten of het loont een ouder model te pakken. Of dat er binnenkort nieuwe modellen uitkomen (zodat deze veel goedkoper worden). Want ik ben niet echt thuis in de cyclus van dit soort producten.

Verder, wil ik als front kleine goede speakers (vandaar de r100's). Maar ik denk dat ik dan in films wat bass ga missen.
Is het dan mogelijk om dit te compenseren met de centre en de rears?
(Ik wil liever geen subwoofer.)

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58
Die Denon is wel flink in prijs gedaald :X De huidige prijs laat wel zien dat de AVR-3312 niet het niveau haalt van de vorige modellen/series. Al zal het voor het geld wel een leuke receiver zijn. Maar welke van allen de beste is kan alleen jij beoordelen. Qua klank zal je sowieso moeten gaan luisteren. Qua in- en uitgangen zullen ze allen wel voldoen aangezien ze anders niet in je short-list stonden. Qua vermogen zal het allemaal wel lukken, want voor een gemiddelde woonkamer is een paar Watt per kanaal al voldoende.

Laag kan je niet makkelijk compenseren door andere speakers in de set. Je kan namelijk niet aangegeven dat het laag naar de center en rears moet en niet naar de fronts. Als je in de receiver aan geeft dat er geen subwoofer is dan zal deze het verdelen over de twee fronts. Dus als je pertinent geen subwoofer wilt dan is investeren in goede fronts wel handig. Overigens mis je met films zonder subwoofer wel het LFE-kanaal (de .1).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
FeaR schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:27:
Die Denon is wel flink in prijs gedaald :X De huidige prijs laat wel zien dat de AVR-3312 niet het niveau haalt van de vorige modellen/series. Al zal het voor het geld wel een leuke receiver zijn. Maar welke van allen de beste is kan alleen jij beoordelen. Qua klank zal je sowieso moeten gaan luisteren. Qua in- en uitgangen zullen ze allen wel voldoen aangezien ze anders niet in je short-list stonden. Qua vermogen zal het allemaal wel lukken, want voor een gemiddelde woonkamer is een paar Watt per kanaal al voldoende.

Laag kan je niet makkelijk compenseren door andere speakers in de set. Je kan namelijk niet aangegeven dat het laag naar de center en rears moet en niet naar de fronts. Als je in de receiver aan geeft dat er geen subwoofer is dan zal deze het verdelen over de twee fronts. Dus als je pertinent geen subwoofer wilt dan is investeren in goede fronts wel handig. Overigens mis je met films zonder subwoofer wel het LFE-kanaal (de .1).
Ik heb ze meer geshortlist op prijs.
Het probleem si dat er in de buurt geen winkel is waar ze alle merken hebben. Maar sommkige van bovenstaande versterkers zijn bv thx gecertificeerd en anderen niet of ze hebben dolby 2z. Ik zou graag willen weten of dat heel erg belangrijk is of niet.

Jammer dat dat niet kan. Bij mijn ouders onkyo zie ik wel dat ik de satellieten en de centre ook op large kan instellen. Zou hij dan wel het laag versturen naar achter?

Verder, kan ik verwachten dat er binnen een half jaar een sloot nieuwe modellen aankomen?
En niet onbelangrijk, ik zie vooral ondersteuning voor apple, is er iets bekend dat ze ook apps voor android hebben?

Edit: Ikz ie net dat zowel onkyo als pioneer nieuwe modellen hebben aangekondigd. Is er iets bekend over marantz en yamaha?

[ Voor 8% gewijzigd door icecreamfarmer op 17-03-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Ik heb toevallig via yamaha europe gehoord dat op 26 maart nieuwe receivers gepresenteerd worden.

overigens zijn de nieuwe modellen van pioneer en onkyo volgens mij alleen de lagere prijsklasse receivers...

[ Voor 36% gewijzigd door Sua op 19-03-2012 22:03 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvinstr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06-2023
Ben je al verder gekomen in je keuze? ik zit ook met hetzelfde probleem, marantz, denon en onkyo staan op mijn lijst. Ga vooral naar films kijken en luisteren naar muziek.
Welke produceert het beste kwaliteit geluid. En zijn ze ook stabiel bij hoger volume...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Ik ben wat verder maar ook weer niet 8) .
Ik heb beslotren de aankoop uit te stellen totdat ik echt een eigen appartement heb.
Maar qua keuze zou ik nu gaan voor de marantz of de yamaha.
Vooral de marantz is aantrekkelijk geworden doordat de prijzen nogal gedaald zijn de afgelopen weken.
Verder denk ik met een 4.1 setje te beginnen ipv een 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noizeaj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-07-2024
Zelf ben ik ook op onderzoek uit, ik had ook dezelfde onkyo en marantz in mijn lijst staan.
Nu heb ik die twee vergeleken (ook de 717, vergelijkbaar) heb ik gehoord. Onkyo heeft een wat killere geluidsproductie, de marantz wat breder en voller. Klinkt dus wat warmer en vooral in de bass beter!
De onkyo viel af!
Toen naast de marantz de NAD t748 geplaatst. Nog mooier geluid, maar met beduidend minder mogelijkheden.
Vraag: wat ga je echt gebruiken?! Voldoet de NAD aan je basiseisen?! Luister er eens naar zal
Ik zeggen.
Verder ga ik de NAD en de marantz nog vergelijken met de cambridge audio azur 511R, iets duurder, maar als het in geluid gaat zeker een aanrader. Overigens van dezelfde kwaliteit als de NAD.

Verder zal ik niet blindstaren op het vermogen, THX etc. In de meeste gevallen is de meting niet wat het daadwerkelijk kan, is de vervorming hoger naar mate het volume toeneemt etc. Vraag daar naar!!! Hoe hard zet je de muziek etc daadwerkelijk en moet het dan goed klinken of juist hard gaan?
Als je voor connectiviteit wil gaan en kwaliteit ( iets lagere geluid zonder sub, neem de marantz. Voor
Minder aansluitingmogelijkheden en nog beter geluid dan de NAD. Voor nog beter geluid en redelijk connectiviteit (7.1 systeem / zone 2) kan je de Cambridge audio overwegen, prijs ong. 1100 euro!

En vergeet de kabels niet, ook bi-wiring toepassen op stereo is zeker de moeite waard! Probeer dat eens voordat je de hele kamer vol hebt staan met boxen, meer kan altijd nog :)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:15

DjVe

Hatsaflats!

Ik ken de KEF R100 niet, maar KEF staat er niet echt bekend om de waanzinnige laagweergave uit boekenplankers (wellicht dat het met deze serie heel anders is hoor). Maar in de klasse 400 per speaker is veel meer te halen! Ik zou eens goed gaan luisteren (bijvoorbeeld een B&W CM1 heeft een prima laagweergave ondanks de geringe afmetingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
DjVe schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 15:01:
Ik ken de KEF R100 niet, maar KEF staat er niet echt bekend om de waanzinnige laagweergave uit boekenplankers (wellicht dat het met deze serie heel anders is hoor). Maar in de klasse 400 per speaker is veel meer te halen! Ik zou eens goed gaan luisteren (bijvoorbeeld een B&W CM1 heeft een prima laagweergave ondanks de geringe afmetingen)
Die heb ik beluisterd maar die waren wat op de achtergrond, ze speelde niet echt ruim. De muziek bleef dicht bij de muur. Wel mooi hoor maar ik vond de kef iets beter klinken. En idd qua laag gingen ze voor mij laag genoeg maar dat is dan ook de reden dat ik nu voor 4.1 zou opteren.
(Ik weet niet hoe ik het moet beschrijven.)

Maar welke zou je nog meer aanraden. (In feb heb ik bij iear een aantal boekenplank speakers beluisterd.)

[ Voor 6% gewijzigd door icecreamfarmer op 15-07-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noizeaj
Wat is je budget voor de speakers?
Ik heb overigens de knoop doorgehakt. Mijn cresta 2, cresta 1 en cresta centre heb ik nu op een nieuwe Cambridge audio azur 551R aangesloten! Mooi!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
noizeaj schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 07:55:
Wat is je budget voor de speakers?
Ik heb overigens de knoop doorgehakt. Mijn cresta 2, cresta 1 en cresta centre heb ik nu op een nieuwe Cambridge audio azur 551R aangesloten! Mooi!!!
als ik voor de r100's ga €800 voor de fronts.
De backs moeten aanzienlijk goedkoper zijn omdat ik die alleen voor de effecten ga gebruiken.
Subwoofer een bk400 of rond die prijsstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Gisteren een Marantz 6006 aangeschaft ter vervanging van mijn Yamaha reciever.

Ik zat al een tijdje op een nieuwere Yamaha te azen....maar toen zag ik de Marantz!

Mooi strak uiterlijk, 7/2 HDMI in/uit, netwerk, Airplay iRadio , Audyssey etc etc.......

En nu voor een zeer aantrekkelijke prijs!

Ik ben nog bezig met aansluiten en kabels wegwerken.....kan dus nog geen oordeel vellen over de geluidskwaliteit....maar daar heb ik het volle vertrouwen in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noizeaj
Je kan ook overwegen 2 kefs ls50 te kopen. Daar zit vast nog wel marge in... 800 of max 900 moet nog wel te doen zijn in onderhandeling! Ik heb ze ook gehoord, klinken erg leuk voor kleinere speakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noizeaj
@ ridder
Is inderdaad een leuk apparaat en klinkt zeker beter dan Yamaha! Daarnaast vrij scherp geprijst omdat dot jaar nog een nieuwer model gaat komen! Ik heb uiteindelijk toch voor minder functionaliteit gekozen en beter kwaliteit. De cambridge audio bij iear gehaald voor 999,00 en ben er zeer tevreden over! Nu nog goede kabels?
Pagina: 1