[Excel2007] knippen en plakken alleen maar waardes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Zedd_
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb een nieuwe excel 2007 op een W7 machine staan.

Als ik een cell kopieer (CTRL+C) met daarin formule "=A1+7" waarbij " A1=1", dan krijg ik in de kopie (CTRL+V) alleen maar de waarde ("8") in plaats van de formule?!

Met rechter muisknop - paste special dan heb ik als enige optie unicode text/text, geen mogelijkheid om formule/waarde/opmaak/.... te plakken.

GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is dit een XLS of XLSX-bestand? Ik gebruik beiden, en ik zie dit nog wel eens bij XLS bestanden en kopieren.

Gebeurt dit ook als je een helemaal schoon bestand start?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:00

Reptile209

- gers -

Copy-paste je binnen hetzelfde bestand, of tussen twee files? Is er mogelijk software actief die met het clipboard loopt te rommelen?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Zedd_
  • Niet online
ik copy/paste in xls en in xlsx bestand. In hetzelfde bestand of tussen bestanden maakt niet uit, hetzelfde probleem.

toen ik de laptop kreeg, zat er een demo Office versie erop, mogelijk komen daar foutieve settings vandaan. Hoe kan ik het beste mijn instellingen van excel verwijderen?

update:

Na het leeggooien van de registry

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Office\

werkt het nu wel weer.

[ Voor 22% gewijzigd door _Zedd_ op 16-03-2012 21:28 . Reden: oplossing gevonden ]

GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Zedd_
  • Niet online
Ok,

ik heb nu de oorzaak te pakken: zo gauw als ik Outlook 2007 opstart naast Excel 2007, dan wordt in Excel de manier van plakken (paste) naar clipboard (waardes) alleen.

Sluit ik outlook af, in Excel een nieuw bestand openen dan kan ik weer normaal formules en opmaak aanpassen.

Maw, outlook lijkt het copy/paste gedrag te besturen, de vraag is nu waarom!?

GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 14:02
_Zedd_ schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:08:
Ok,

ik heb nu de oorzaak te pakken: zo gauw als ik Outlook 2007 opstart naast Excel 2007, dan wordt in Excel de manier van plakken (paste) naar clipboard (waardes) alleen.

Sluit ik outlook af, in Excel een nieuw bestand openen dan kan ik weer normaal formules en opmaak aanpassen.

Maw, outlook lijkt het copy/paste gedrag te besturen, de vraag is nu waarom!?
Een hele wilde gok maar komt dit ook voor als je Word 2007 open hebt staan tijdens het plakken in Excel?

Outlook maakt namelijk gedeeltelijk gebruik van Word om sommige berichten goed weer te geven. Aangezien je de manier van plakken in Word wel kunt instellen zou het misschien eventueel daarmee te maken kunnen hebben (zoals gezegd, een wilde gok ;) )

In Word 2007 kun je dit instellen via "Office knop > Opties > Geavanceerd > Kopje knippen, kopieren en plakken.

Komt dit alleen bij 1 bestand voor of ook bij nieuwe bestanden?
Pagina: 1