Toon posts:

Controllerfout in eventviewer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond!

Ik kwam onderstaande melding in de volgende volgorde in mijn logboek tegen:

- Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk3\DR3
- Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk3\DR3 tijdens een wisselbestandsbewerking.
- Met de standaardbeheerder voor transactiebronnen op volume V: is een onherstelbare fout aangetroffen en de beheerder kan niet worden gestart. Raadpleeg de gegevens voor de foutcode.

Is het getal van \Device\Harddisk* gewoon het schijfnummer?

Ik heb twee USB-schijven aangesloten op 8 en 3. Het vreemde is dat ik ook een melding krijg op 9 terwijl niets overeenkomt met numer 9.

Dit is op deze schijf geweest op 14maart, ik heb deze vandaag nog gebruikt om een backup naartoe te schrijven zonder problemen. En na 14 maart ook geen foutmelding gehad.

Moet ik deze waarschuwing erg serieus nemen?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2012 19:55 ]

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 14:48
Ik begrijp die aanduidingen niet: weet niet hoe Windows de hdd aansluitingen ordent. Als je er dieper induikt, kun je volgens mij weinig meer te weten komen. Mij is het i.i.g. niet gelukt om precies te bepalen welke hdd wordt bedoeld, b.v. a.d.h.v. het volume- of serienummer.

Ik zou de melding wel serieus nemen, bij mij lijkt het vaak een slechte kabel-verbinding te zijn. Ik rommel wat aan de kabel en heb dan geen last meer. Had het nooit met pata kabels, wel met sata..