iPhone 4 Frontglass autoriseren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersb
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-11-2024
Beste Tweakers,

Na een minimale val het frontglass van mijn iPhone 4 laten vervangen bij de GSM Dokter in Rotterdam. Verzekering heeft het allemaal netjes afgehandeld, en ben er met 20EU eigen risico goed van af gekomen.
Het eerste wat ik zag (had al aardig wat uren naar het scherm getuurd voordat ie viel) was dat de kleuren van het nieuwe scherm (net) niet hetzelfde waren als ik gewend was. Over de oppervlakte kan ik niet zoveel zeggen. Glad.

Dat dus als aanloop naar mij vraag; Is er een manier om de checken of het een officieel frontglass is? Zonder 'm eruit te halen in ieder geval. Ben blij dat al het glas weer op z'n plaats zit.
Ik weet dat kleurverschillen tussen de verschillende iPhone's vaker voor komt, maar misschien weet iemand een truucje.

Bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 20:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Volgens mij is het vooral te zien aan oneffenheden in het glas zelf en de afwerking rondom.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:52

breinonline

Are you afraid to be known?

Als ik de site zo zie dan betwijfel ik sterk of ze originele onderdelen gebruiken, hun FAQ rept er niet over. Ik zou zeggen: vraag het ze zelf.
Overigens was ik, al ik toch verzekerd was, naar een autorised Apple reparateur gegaan. Dan heb je die zekerheid in ieder geval wel.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:12
In de faq lees ik anders erg vaak dat ze juist wel orginele onderdelen gebruiken.

Voorbeeld van de Iphone3:

Is het mogelijk om het display van de Iphone 3GS te vervangen?

Ja, wij kunnen uw display vervangen. Het kost € 99 ,- en als u een afspraak maakt dan is het klaar terwijl u wacht. U kunt ons bellen voor een afspraak. Wij geven 3 maanden garantie op de reparatie en gebruiken alleen originele onderdelen.

Echter zie ik bij de reparatie keuze van het touchscreen bij de Iphone 4 dat je een keuze hebt. een orgineel onderdeel of een vergelijkbaar onderdeel.

Wij kunnen het glas, touchscreen en display(dit is één onderdeel) vervangen. van de Iphone4, de prijs voor originele de touchscreen is € 179 ,-.Wij hebben ook een huismerk touchscreen voor € 129,-, het verschil is bijna niet te zien en functioneert net zo goed. Wij geven op alle reparaties 3 maanden.

Wij kunnen deze reparatie op afspraak uitvoeren, bel aub voor een afspraak tel.nr 010 411 42 48

Hoeveel was het vervangen? Aan de prijs kun je misschien een beetje bedenken wat er misschien gebeurt is.

[ Voor 5% gewijzigd door Cave_Boy op 17-03-2012 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 12:35

BaRF

bijna kerst

gebruiken alleen originele onderdelen.
Elk onderdeel is toch feitelijk 'origineel' - er staat niet originele Apple onderdelen ofzo :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:12
BaRF schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 07:48:
[...]

Elk onderdeel is toch feitelijk 'origineel' - er staat niet originele Apple onderdelen ofzo :P
(Beetje laat zag ik je grapje maja als je orginele Apple onderdelen wilt dan moet je naar een kwekerij gaan... Verser kun je ze niet krijgen)

Niet op elk onderdeel maar het scheelt soms niet veel :P . Maar je hebt ook namaak die wel past en werkt maar toch net even anders is. Hierdoor kan de helderheid bijvoorbeeld beinvloed worden of de gevoeligheid van het touchscreen. Je ziet/ merkt het misschien niet direct maar doordat je het vaak na een weekje wel merkt is het vaak wel een minpuntje. Sommigen nemen het voor lief en wennen gewoon aan deze nieuwe style omdat ze bang zijn dat de telefoon nog slechter terugkomt en of ze geen zin hebben in het weer lang wachten hierop/ tijd aan besteden.

[ Voor 8% gewijzigd door Cave_Boy op 17-03-2012 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersb
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-11-2024
Ze hadden me netjes gevraagd of ik gebruik wilden maken van hun huismerk. Dit heb ik vriendelijk afgewezen en heb ze voor het originele onderdeel gevraagd. De premie is er immers ook naar.
Hiervoor heb ik 179,- euro betaald. Dan is het dus meer een kwestie van goed vertrouwen, aangezien het voor hun een makkelijk verdiende 50,- zou zijn bij de onwetende consument.
Bedankt voor de reacties, ondertussen ben ik namelijk al weer gewend aan de nieuwe helderheid ;)
Pagina: 1