Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wie oh wie kan mij helpen?

Ik heb een Sony Vaio Laptop VPCF11Z1E van 2 jaar oud, sinds een week heb ik een Dell U2711 externe monitor gekocht. die kan tot res.2560 x1440 maar dat kan mijn laptop niet aan :(

Ik heb m aangesloten met een HDMI kabel.

Dit ging een week goed, maar nu heeft mijn laptop scherm voordurend horizontale groene strepen afgewisseld met rode storing op het scherm. Aan de videokaart ligt het niet want de externe monitor werkt prima.

opnieuw opstarten helpt niet, heb monitoren gedupliceerd en resoluties aangepast maar hij blijft stuk.
VGA ipv HDMI kabel gebruiken helpt ook niet, dan ziet de laptop de externe monitor niet eens meer en blijft ie mekkeren om de HDMI kabel

Ik hoop dat het een softwear matige fout is die ik op kan lossen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het een week is goed gegaan en ineens problemen,dan kan het naar mijn mening wel degelijk de videokaart of monitor zijn.Heb je trouwens al een andere kabel geprobeerd?

Want dit klinkt namelijk wel als een haradware fout.Je hebt geen andere monitor,tv om de laptop op uit te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het eens proberen met een andere monitor + vga kabel, je zou best gelijk kunnen hebben met hardware fout, lijkt alsof ie gewoon van slag is geraakt door die HDMI kabel. Sony ook gesproken maar die hadden er nog nooit van gehoord. thanks voor je tip iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playermijp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:19
Gebruik je dan je externe monitor en je beeldscherm van je laptop tegelijk, of wissel je deze af. Want als je deze tegelijk gebruikt en de fout treed dan op, zou ik zeggen dat je videokaart niet krachtig genoeg is om 2 keer zo'n hoge resolutie te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wissel mijn externe monitor en beeldscherm af, verplaats het buroblad dan naar mijn externe scherm. Maar ook als het scherm niet meer aan mijn laptop is aangesloten geeft ie de storing. Binnenkort maar eens naar MyCom om hem te laten onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De u2711 kan NOOIT hoger dan 1920*1080 via hdmi. Dat moet met displayport (of het zeldzame dual-link dvi). Je volgende laptop wordt er dus een met zo'n port ;)

Volgens mij kan je het beste een linux live DVD proberen. Als je daar ook artifacts ziet is je laptop stuk, lijkt mij.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2012 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wellicht heeft je laptop een GeForce 8xxxM? Ik denk dat hij gewoon stuk is gegaan dan. Er zijn namelijk productiefouten met die reeks GPU's, maar Sony repareert deze wel kosteloos buiten garantie.
De laptop is iets te recent daarvoor :P

Je beschrijving klinkt wel alsof er toch een probleem is met de grafische kaart. Krijg je de strepen ook in het BIOS? Dan is het 99% zeker een hardwareprobleem.

[ Voor 35% gewijzigd door Admiral Freebee op 20-03-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:34:
De u2711 kan NOOIT hoger dan 1920*1080 via hdmi. Dat moet met displayport (of het zeldzame dual-link dvi). Je volgende laptop wordt er dus een met zo'n port ;)

Volgens mij kan je het beste een linux live DVD proberen. Als je daar ook artifacts ziet is je laptop stuk, lijkt mij.
http://en.community.dell....op/f/3519/t/19371159.aspx

Hierboven een guide om je laptop met hdmi te laten werken op de native resolutie. Wellicht dat het voor je werkt.

probleem zit er in dat de edid van de monitor aangeeft dat de max res 1080p is. Je kunt dus de resolutie override uitvoeren (in de drivers) en toch forceren om deze resolutie door te sturen naar de monitor. Echter het kan zijn dat je de refreshrate moet verlagen om voldoende bandwitdh te hebben om dit te laten werken.

[ Voor 22% gewijzigd door justice strike op 20-03-2012 10:42 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Pagina: 1