Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!
Poeh, dit kan lastig worden kan ik je vertellen (hoeft niet per hoor), ik heb ook een hp laptop, dv6-3190ed, daar heb ik ook windows op een ssd gekregen na heel veel irritant geklooi! (ik heb niet de hdd vervangen, maar de dvdspeler, maar ik gok dat het dezelfde problemen geeft.
Ik had het probleem dat de recovery(ja, met al die 5 dvd's) niet wou installeren op de ssd omdat die niet hetzelfde was als de hdd (qua opslag, type, merk etc). Was bij mij een foutmelding die er voor zorgde dat de HP recovery niet wou terugzetten. Uiteindelijk heb ik dit opgelost door een OEM windows 7 te downloaden (kale installatie dus), die te installeren op de SSD en vervolgens de keysticker op de onderkant van de laptop te gebruiken om te activeren.
Maar over je vraag: bevatten die 6 dvd's een windows image? of bevatten ze alle files voor de backup van HP?
Ik had het probleem dat de recovery(ja, met al die 5 dvd's) niet wou installeren op de ssd omdat die niet hetzelfde was als de hdd (qua opslag, type, merk etc). Was bij mij een foutmelding die er voor zorgde dat de HP recovery niet wou terugzetten. Uiteindelijk heb ik dit opgelost door een OEM windows 7 te downloaden (kale installatie dus), die te installeren op de SSD en vervolgens de keysticker op de onderkant van de laptop te gebruiken om te activeren.
Maar over je vraag: bevatten die 6 dvd's een windows image? of bevatten ze alle files voor de backup van HP?
Inderdaad, beste manier is een OEM-cd downloaden/lenen en installeren met de key onderop. Weet je ook meteen zeker dat je de juiste drivers gebruikt en Windows TRIM e.d. goed instelt. Met de HP image let hij daar niet op denk ik.
[ Voor 11% gewijzigd door maarud op 16-03-2012 18:03 ]
En je kan ook nog eens problemen krijgen met de AHCI drivers. Gewoon een OEM CD downloaden van microsoft.com en die installeren met de key die bijgeleverd is bij je laptop. Dan al je drivers downloaden en installeren, dat is eigenlijk de beste manier.maarud schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:02:
Inderdaad, beste manier is een OEM-cd downloaden/lenen en installeren met de key onderop. Weet je ook meteen zeker dat je de juiste drivers gebruikt en Windows TRIM e.d. goed instelt. Met de HP image let hij daar niet op denk ik.
En als je een HP laptop hebt, zit je ook niet meer met al die bloatware na je verse installatie!
Waar vindt ik de download op microsoft.com??RedHat schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:05:
[...]
En je kan ook nog eens problemen krijgen met de AHCI drivers. Gewoon een OEM CD downloaden van microsoft.com en die installeren met de key die bijgeleverd is bij je laptop. Dan al je drivers downloaden en installeren, dat is eigenlijk de beste manier.
Vind je daar neit denk ik. Je kan beter http://www.mydigitallife....1-iso-from-digital-river/
hebben. als je dat ei.cfg bestandje aanpast/verwijderd wordt het een OEM versie. Moet je even uitzoeken hoe dat werkt, heb er over gelezen maar nog nooit zelf gedaan.
hebben. als je dat ei.cfg bestandje aanpast/verwijderd wordt het een OEM versie. Moet je even uitzoeken hoe dat werkt, heb er over gelezen maar nog nooit zelf gedaan.
Bedankt allemaal
Er staat overigens ook gewoon een OEM versie op thepiratebay, die heb ik destijds gebruikt, werkte prima.
Mja, je weet maar nooit, daar kan je mooi rootkits/backdoors/trojans in verbergen. Altijd huiverig voor.
Heb je niet een pc waar je beide discs kunt aansluiten, extern aan je laptop erbij hangen kan misschien ook?! Dan kun je 1 op 1 kopie maken, mocht die AHCI een issue zijn is dit ook op te lossen in het register (ff google zoeken).
Die onzin van HP kun je ook gewoon verwijderen als je daar problemen mee hebt.
Die onzin van HP kun je ook gewoon verwijderen als je daar problemen mee hebt.
MrRobin schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:09:
Er staat overigens ook gewoon een OEM versie op thepiratebay, die heb ik destijds gebruikt, werkte prima.
maarud schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:21:
Mja, je weet maar nooit, daar kan je mooi rootkits/backdoors/trojans in verbergen. Altijd huiverig voor.
offtopic:
Je kunt een .iso bestand controleren met de hash waarden MD5 of SHA-1 op originaliteit. Met een beetje Googlen vind je wel de juiste .iso en de juiste hashwaarde. (altijd zelf even controleren als je de iso hebt gedownload natuurlijk)
Je kunt een .iso bestand controleren met de hash waarden MD5 of SHA-1 op originaliteit. Met een beetje Googlen vind je wel de juiste .iso en de juiste hashwaarde. (altijd zelf even controleren als je de iso hebt gedownload natuurlijk)
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Pagina: 1