Point-of-View Atom MB-D510-MATX ram compatibility

Pagina: 1
Acties:

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-02 20:58
Ola,

http://www.pointofview-on...uct_detail&product_id=146

Voor mn homeserver met atom MB-D510-MATX van Point-of-View ben ik op zoek naar compatibel ram. Op dit moment heb ik 2gb werkend en wil ik naar 4gb aangezien ik aan het dak van de 2gb zit nu.

Echter met het bijplaatsen van exact dezelfde (Corsair Geheugen ValueSelect DDR2) met zelfde serienaam kreeg ik allerlei random boots en BSOD's. Na verwijderen draaide hij weer stabiel.

Ik moet nog even checken of de nieuwe bijgeprikte ram standalone wel stabiel draait. Dan weet ik of het die specifiek is of alleen de de 2x2 opstelling die crasht.

In de manual staat alleen dat er ddr2-667-800 ingeprikt kan worden tot max 4gb. Na meerdere googlesessies zoeken toch maar besloten een topic te starten.

Heeft iemand deze plank(of chipset) draaien met 2x2gb en zou je me het merk/type/etc willen geven? Dan ga ik die in huis halen.

Alvast bedankt! _/-\o_

Verwijderd

Vertel eens even wat er allemaal aan de voeding hangt. Welke voeding heb je (merk,type)? Het zou zomaar kunnen zijn dat het bijplaatsen van het geheugen de bekende druppel is die de emmer doet overlopen. Heb je de nieuwe module inmiddels alleen geprobeerd?
Zit er op dat bordje een cmos clear? Heb je dat al geprobeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2012 12:13 ]