Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurlol12
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-06 22:53
Beste Tweakers

Ik zit al een tijdje met een probleem: mijn systeem wil niet optimaal werken.
Als eerste zal ik mijn specificaties geven zodat jullie weten waar ik het over heb:

Moederbord: MSI 790XT-G45
CPU: AMD Phenom x4 II 925 @ 3,3Ghz
HDD: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB
RAM: Corsair TWIN2X4096-6400C5DHX DDR2
PSU: Antec Earthwatts EA 750
GPU: 1x Asus Hd 6870 en 1x Sapphire HD 6870
Scherm: LG Flatron W1934S 1440x900
Of TV: Samsung UE32D5000

Als ik verschillende games speel heb ik niet het gevoel dat het maximale uit mijn systeem word gehaald.
Met games bedoel onder andere: Company of Heroes, Napoleon Total war of Battlefield 3.
Deze games komen niet echt boven de 50 FPS uit. CoH draait ook slecht als ik Crossfire gebruikt, in een online match ligt het gemiddelde rond de 25 fps. Napoleon draait rond de 30 a 35 fps en Battelfield net boven de 30. Ik draai ook wel de laatste drivers en update ze ook elke maand.

Mijn vraag is een beetje, is er in dit systeem iets wat een bottleneck kan zijn? Ik dacht zelf namelijk aan het oude moederbord en DDR2 geheugen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 14:54
Het zou je geheugen kunnen zijn, maar waar ik ook aan denk is:
Staat Vsync in die games aan en je monitor refresh rate op 50Hz?
Zo ja, zet dan Vsync uit en kijk hoe de fps is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Dat BF3 niet boven de 50 komt is wellicht niet zo vreemd, echter als we de instellingen niet weten waarop je je games instelt blijft mijn glazen bol leeg.. Je systeem is niet het nieuwste van t nieuwste, maar voor een medium game-systeem is het toch wel ok.. Weet je zeker dat je de crossfire profielen hebt geïnstalleerd?

Verder kan je natuurlijk voor zo'n 120 euro je setje kwijt (proc, mobo en ram), leg daar zelf nog 180 euro bij en je kan met een 2500k en 8gb ddr3 aan de slag

[ Voor 20% gewijzigd door millman op 16-03-2012 18:05 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurlol12
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-06 22:53
Vsync maakt weinig uit en heb ik meestal al uit staan.

Ik draai alles op ultra met 4x AA.
Van battlefield begrijp ik ook wel dat deze zo draait, maar Company of Heroes werkt niet optimaal, zelfs niet met crossfire.
Ik heb ook Crysis even getest op Ultra, loopt rond de 30 fps.

Ik was zelf van plan om naar Bulldozer over te stappen aangezien dat nog redelijk binnen mijn budget valt.
Ik heb nu ook alleen geld voor een nieuw moederbord (Asus Sabertooth 990FX) en nieuw geheugen. Maar als je mij iets beters aan kaan raden, hoor ik dat graag.