• Deceptikon
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-10-2025
Tweaksers,

Vorige maand zaten er opeens strepen in mn beeldscherm (ik verdenk nog altijd mn huisgenoot:) . De stippelende strepen liggen horizontaal evenredig van elkaar af en varieren in kleur rood en groen. Het bootscherm vervolgens geeft de letters verkeerd weer. Letters zijn afgebroken of willekeurige 'slingers' zijn er aan vast geknoopt.

Ik heb toen alle onderdelen apart er in gedaan en gereboot (hd's 1-voor-1, intern geheugen afgewisseld, videokaarten en zelfs voeding). Het enige onderdeel wat ik niet heb veranderd was het moederbord. Mijn aannae was dat dat het probleem moest zijn (geen ge-aarde stopcontacten) en ik wilde toch al n nieuw systeem aanschaffen.

Nu heb ik een gedeeltelijk nieuw systeem gekocht (asrock extreme 970, amd phenom ii x4 970T en 2 x corsair dd3 4g). Een nieuwe ssd er in en mn oude voeding + videokaart. Na het opstarten zitten de strepen er nog steeds in !!!

Helemaal gek hiero :)

Ik heb het eea op een geaard stopcontact gezet en het probleem blijft.

Naar mijn mening kunnen alleen nog (beide) voedingen kapot zijn of allebei mijn beeldschermen, waarvan het eerste mij waarschijnlijker lijkt. Toch kan ik moeilijk geloven dat dat het geval is en denk ik eerder dat ik iets over het hoofd zien.

Iemand enig idee? 8)7

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoeveel videokaarten heb je nou daadwerkelijk? Ik zou namelijk daar het euvel in zoeken.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Baminge
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-05-2025
(jarig!)
Hallo Deceptikon,

Je hebt alle onderdelen dus individueel getest? Op het eerste gezicht zou ik zeggen van videokaart is brak / stuk.

Natuurlijk kan het ook geen kwaad dat je het beeldscherm even aansluit op een andere pc / notebook

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-01 20:24
Het eerste wat ik zou verdenken is je videokaart, maar die heb je al vervangen zeg je.
Heb je ook geprobeerd om de videokaart in een ander PCI-E slot te duwen?

Welk bootscherm praten we hier eigenlijk over?

Ik weet niet wat voor videokaart je hebt, maar het is bij mij wel eens voorgekomen dat dit gebeurde met nieuwe versies van Nvidia drivers. Probeer anders eens je drivers te up/downgraden?

• Outerspace

Outerspace

Gytax schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:28:
Het eerste wat ik zou verdenken is je videokaart, maar die heb je al vervangen zeg je.
Dat lees ik niet iig :P
Ik weet niet wat voor videokaart je hebt, maar het is bij mij wel eens voorgekomen dat dit gebeurde met nieuwe versies van Nvidia drivers. Probeer anders eens je drivers te up/downgraden?
Dit is ook voor Windows, bij het bootscherm.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Deceptikon
ok, ja had idd ff mn beeldscherm op n andere pc kunnen aansluiten. Inmiddels gedaan en beeldscherm doet t... oef...

Mn videokaart is n geforce 8800 gtx, die ik ook al heb vervangen met n oudere Asus (precies weet ik niet). Voor zover ik weet deed mn oude kaart het eerst nog, dus mocht de geforce kapot zijn gegaan, zou de oude asus wel beeld moeten geven, mr die doet dus exact hetzelfde.

Hoewel de beelschermen het dus niet aan ligt (via laptop geen strepen). Zou t dus ook kunnen zijn dat beide videokaarten kaput zijn.

aangezien er nog geen OS op staat heb ik alleen het splashscreen van het bootproces waarin de strepen zitten en lichte vertekening van de kleuren. Hetgeen eindigt met een tekst over het niet aanwezig zijn van n OS

[ Voor 17% gewijzigd door Deceptikon op 16-03-2012 16:37 ]

• Gytax
Probeer eens een ander slot voor je 8800GTX.

Daarnaast:
Welk bootscherm heb je het nu over in je eerste post?

Ok, het is dus niet je Windows bootscherm. Nog steeds stel ik bovenstaand punt voor.

[ Voor 112% gewijzigd door Gytax op 16-03-2012 16:39 . Reden: Sloeg nergens meer op, na plaatsing ander bericht. ]

• Outerspace

Outerspace

Deceptikon schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:35:

aangezien er nog geen OS op staat heb ik alleen het splashscreen van het bootproces waarin de strepen zitten en lichte vertekening van de kleuren. Hetgeen eindigt met een tekst over het niet aanwezig zijn van n OS
Download anders een Linux live-cd, dan kan je verder kijken.

• Deceptikon
Wat heb ik er precies aan als ik een os er op zet?

Wat me trouwens ook opvalt is dat t enige seconden duurt voordat ik uberhaupt beeld heb als ik de pc aan zet. Ik ben gewend dat je nagenoeg direct iets ziet als je de power aanzet.

Ik moet dus op zoek naar nog n andere vidkaart om dat te checken....

Is er niets anders dat ik over het hoofd zie?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer een andere videokaart. Dan wel goed beeld ? videokaart kapot.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Aangezien het niet je videokaart is omdat het bij 2 verschillende gebeurde en ook niet je monitor omdat je die ook getest heb, misschien is het gewoon je kabel, kan soms ook vage dingen laten gebeuren.

~ Mijn prog blog!

• Deceptikon
ook al kabels verwisseld.... :-/ Het is ook vooral raar, dat beide vidkaarten dezelfde strepen geven, kans dat ze allebei kapot zijn en op dezelfde manier lijkt me heeeeel klein.

ik zelf zocht het inmiddels meer in de hoek van kortsluiting oid, of moederbord dat ergens contact maakt met behuizing..

• Gytax
Gytax schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:35:
Probeer eens een ander slot voor je 8800GTX.
Ik zeg het nog maar eens.
Als het in een ander slot wel goed werkt, dan kan het het slot op je moederbord zijn.

• Deceptikon
Ja, slot zou inderdaad kunnen, maar dat zou beteken dat het het nieuwe en het oude moederbord er last van heeft.

Maar volgens mij heb ik het gevonden en zijn het inderdaad de kabels, van allebei mn beeldschermen wel te verstaan ! Toch mr een derde geprobeerd en de strepen zijn weg. Ik ga nu ff een nieuwe dvi kabel halen (andere was vga) en als ie t dan echt doet ben ik ECHT blij :)

Bedankt voor jullie hulp, ltrs

UPDATE: nee kabels waren het ook niet, terwijl ik net dus toch geen strepen had... hmmm (heb t nu het moederbord en alles uit de tower gehaald en op n dooos gezet)

UPDATE: mobo gejumpstart en probleem blijft. Lijkt er op dat vidkaarten beide wel een net anders vertekend beeld vertonen. Een weinig strepen, groen. De ander veel strepen en rood :F
Moet haast wel mn vidkaarten zijn, nu op zoek naar een 3e vidkaart die mssn uitkomst kan bieden

[ Voor 35% gewijzigd door Deceptikon op 17-03-2012 13:23 ]

Pagina: 1