USB sound blaster aansluiten via router: is het mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJ4R
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 10:17
Dag allen,

ik vraag me af of het mogelijk is om een USB soundblaster aan mijn laptop te koppelen via mijn LAN.

Thuis heb ik momenteel de volgende opstelling: ik verbind mijn laptop aan mijn receiver via een USB soundblaster (X-Fi Surround 5.1 Pro). Dat betekent dat ik mijn laptop altijd in de buurt van mijn receiver moet plaatsen als ik muziek wil luisteren. Nu wil ik graag vanaf elke plek in het huis muziek kunnen afspelen. Is het mogelijk om de soundbaster te koppelen aan een router met usb-aansluiting en deze dan via het LAN te benaderen vanaf mijn laptop?

Ik heb dit al geprobeerd met het modem van Telfort (Zyxel 2812HNU-F1), welke twee usb-aansluitingen heeft (voor printer en hardeschijf). Hierop had ik mijn soundblaster aangesloten. Deze constructie had geen succes: ik kon de soundbaster niet vinden vanaf mijn laptop (met W7). Ik had nog even de ijdele hoop dat ik een soort virtuele usb-aansluiting kon instellen die ik dan koppel met de juiste poort. Ik heb dit geprobeerd via printer and devices > add device. Na veel stoeien en googlen is dit niet gelukt, maar vraag ik me wel af of zoiets überhaupt mogelijk is.

Kortom, mijn vraag is: is het mogelijk om mijn usb-soundblaster met een router of usb-server via het LAN te koppelen aan mijn laptop?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Wat je zoekt is een airport express denk ik.
Hiermee kun je dan met je laptop streamen naar dat apparaatje en dan zet die het over naar geluid.
3.5mm kabel erin en gaan.

pricewatch: Apple Airport Express Basisstation

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJ4R
Helaas is die optie niet helemaal geschikt voor mij. Ik heb juist mijn laptop met mijn reveiver gekoppeld via die soundblaster (ipv de 3,5mm jack van laptop) omdat de geluidskwaliteit dan een stuk beter is. Dit wil ik wel graag behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:35
De Airport Express doet ook optisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
De geluids kwaliteit van de airport blijft net zo goed als nu.
Ik heb er nog nooit last van gehad en ben zelf ook nog eens DJ en heb een tik dat als het geluid niet goed is dat ik dan helemaal.......... wordt. maar dat is dus niet zo.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Lucky0wn schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:41:
De Airport Express doet ook optisch!
Klopt inderdaad, en dan is het nagenoeg het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 08:30

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

met een alternatieve firmware lukt het wellicht, mijn oude asus-wl500g kon het

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
soepkip schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:43:
Das wel knap. maar denk dat een airport de snelste en beste oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJ4R
oke, ik vind zo'n airport een best interessant apparaat. Maar desondanks ben ik ook benieuwd of het mogelijk is om een usb soundblaster met een laptop te koppelen via een router of usb server. Ik heb hier al een tijd op zitten googlen en nu wil ik het ook graag weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJ4R
soepkip schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:43:
@ soepkip: hoe had je dit in windows ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
rtjallema schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:49:
oke, ik vind zo'n airport een best interessant apparaat. Maar desondanks ben ik ook benieuwd of het mogelijk is om een usb soundblaster met een laptop te koppelen via een router of usb server. Ik heb hier al een tijd op zitten googlen en nu wil ik het ook graag weten ;)
Ik denk dat je router dat dan moet ondersteunen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:42
Je kunt ook een synology kopen en daar je muziek op zetten. Door je Soundblaster daaraan te doen en aan te sluiten, kun je het zelfs nog draadloos bedienen ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Klopt ook maar dan moet je er ook weer storage in zetten en ook weer een behuizing zeg maar denk dat een airport goedkoper is...

Pagina: 1