Recentelijk heb ik twee extra fans in mijn kast gezet om de airflow te verbeteren, en dus te voorkomen dat mijn videokaarten oververhit raken. Nou zit ik echter met een probleempje. Ik wil beide fans via software, of desnoods instellen via de BIOS, al heb ik hier bijna geen ervaring mee, aan kunnen sturen. Ik heb Asus fan xpert geprobeerd, maar deze software werkt echter zeer slecht en ik kan er alleen mijn CPU fan mee aansturen. Ook heb ik speedfan geprobeerd maar met deze kan ik die fans niet aansturen, een paar andere fans in mijn kast wel. In de handleiding staat dat ik de mogelijkheid zou moeten hebben om chassis fans 1 en 2 aan te sturen via de asus fan xpert software, en ook de CPU fan. Helaas ben ik hier dus niet verder mee gekomen en zoek ik dus naar andere software om mijn fans mee te besturen. Heeft iemand een tip voor mij?
Nee, maar bios is tegenwoordig niet meer zo moeilijk en toevallig weet ik dat je nieuwe fans zou moeten kopen, misschien helpt dat ook.
Ook weet ik dat dit bericht hier thuis hoort: Cooling.
Maar je moet maar gewoon eerst die nieuwe casefans binnenkrijgen en dan wil je ze waarschijnlijk het liefst op 100%, omdat je die dan toch amper hoort.
Hier kan dus naar mijn mening een slotje op
Ook weet ik dat dit bericht hier thuis hoort: Cooling.
Maar je moet maar gewoon eerst die nieuwe casefans binnenkrijgen en dan wil je ze waarschijnlijk het liefst op 100%, omdat je die dan toch amper hoort.
Hier kan dus naar mijn mening een slotje op
[ Voor 51% gewijzigd door RoofTurkey op 16-03-2012 16:19 ]
Grillmeister