Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 15:47
Voor een project op mijn werk zoek ik het volgende:

We willen van verschillende lokaties door de regio die met eigen glasvezel( en dus 1 groot netwerk) met elkaar verbonden zijn, diverse alarmen of meldingen op ip basis op een pc scherm in 1 gebouw laten binnenkomen en ook kunnen accepteren of op afstand via hetzelfde systeem wat kunnen schakelen.
Na wat zoeken op internet lijkt een ip io module systeem me wel wat.
Alleen vind ik wel wat voor thuisgebruik, maar ik zoek een wat proffesioneler (betrouwbaarder) systeem dat ook steeds uitgebreid kan worden.
Wie heeft hier ervaring mee; ook qua software voor op de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wellicht bied Adésys hier een oplossing voor? Weet bijna wel zeker dat ze daar wat voor hebben, al weet ik niet in hoeverre dat je wensen kan vervullen. Wordt bijv. bij tuinbouwbedrijven gebruikt voor alarmen, vaak verplicht door verzekeraars. Dus ook goeie zelfcontrole en failsafe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:13
Bij een klant van ons (verzorgingstehuis) gebruiken ze Comserver en Netbox om de brandmeldcentrales (en nog wat dingen) op IP te koppelen. Zal vast niet goedkoop zijn, maar wel erg betrouwbaar :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Ik heb erg goede ervaringen met Kissbox (http://kissbox.nl/)

Ze hebben kastjes waar je 3 of 8 modules in kan steken. Deze modules heb je in input en output versies. Per module heb je zo'n 4 poorten. Je kan met ze praten via UDP of TCP. Ik deed veel installatie werk voor de showcontrol in musea. Daar gebruiken ze die kastjes oa.

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:41
Aritech ATS classic systeem met Alliance een optie?

Inbraak, brand, toegangscontrole, etc met één beheer pakket. Seriele en ip koppelingen mogelijk.

Ik ben momenteel met een opzet bezig bij een klant van ons waarbij 23 panden met ibraak/brand/temperatuur/toegangscontrole gekoppeld gaan worden.

Aritech ATS Alliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 09:29
Ik weet niet of je hier iets kan aan hebben, Velleman gaat een IP relaiskaart uitbrengen, wanneer precies weet ik niet, maar meer technische informatie kan je hier vinden op p47. (op het internet zelf vind ik geen betere pagina dan de cataloog...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:00

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

_ferry_ schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:22:
Wellicht bied Adésys hier een oplossing voor? Weet bijna wel zeker dat ze daar wat voor hebben, al weet ik niet in hoeverre dat je wensen kan vervullen. Wordt bijv. bij tuinbouwbedrijven gebruikt voor alarmen, vaak verplicht door verzekeraars. Dus ook goeie zelfcontrole en failsafe.
QTF,

Ik heb zelf ook ervaring met Adesys, deze bieden een aantal oplossingen voor dit soort problemen.
evt ook doormiddel van telefoonmodems, maar TCP IP is natuurlijk mooier :)
Ook de het beheer pakket wat ik toen heb gebruikt (voor gesproken berichten) was userfriendly en logisch opgezet.
Je kan ze altijd even bellen om te kijken wat ze kunnen betekenen voor je. Uiteraard afhankelijk van je budget en wat je al dan niet zelf wilt gaan doen/maken.

Kan je eventueel iets meer prijsgeven over de hoe/wat je wilt schakelen. Of iendin het ultra-classified is, desnoods een soortgelijke situatie omschrijven.
Want wil je een semi SCADA pakket hebben? of puur wat knoppen en meldingen. En zijn de meldingen nu al beschikbaar in een PC? of moet je dit nog aansluiten?

[ Voor 15% gewijzigd door Armageddon_2k op 19-03-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 15:47
We gebruiken op dit moment het dupline systeem dat alleen op ons hoofd terrein waar verschillende gebouwen staan gebruikt wordt; dit is een 2draads databussysteem en kan niet over het netwerk.
De informatie komt nu op ongeveer 10 inch touchschreens binnen in een gebouw.
Dit systeem willen we dus gaan vervangen.
We zijn recentelijk gefuseerd en willen ook gebouwen die niet op het hoofdlokatie maar door de hele regio staan gaan monitoren/schakelen voor inbraak en/of brandmelding die niet naar de brandweer gaan enz.( we hebben nu bij elkaar meer dan 200 gebouwen echter hebben ze (nog) niet allemaal glas/netwerk verbindingen)
We willen het klein beginnen maar in de toekomst uitbreiden, dus moet het flexibel,betrouwbaar,betaalbaar en simpel uit te breiden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:47
Zoek eens op EtherCat ;)

Alles is terug te redeneren naar 4

Pagina: 1