Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkshares en teamsite Office 365

Pagina: 1
Acties:

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-11 13:45
Beste mensen,

Ik heb even een klein probleem met office 365. Mijn office 365 omgeving heeft een document library, en daarin heb ik een aantal documenten staan.

Ik wil nu graag een netwerkmap aanmaken op mijn Windows 7 computer, die verwijst naar die document library. Ik kan deze succesvol als netwerkmap toevoegen, en alle rechten, mappen en documenten staan allemaal goed.

Wanneer ik echter de computer opnieuw opstart, kan de computer niet meer verbinden met de netwerkshares. De mappings staan er nog wel tussen, maar de computer kan niet connecten (en geeft een 0x80070035 melding). Na een korte zoektocht op "de google", kwam ik er achter dat het met de webclient service te maken heeft.

Na een korte test, kwam ik achter het volgende: Als de webclient service op Handmatig staat (waar hij ook op staat default), verbind hij niet met de mappings, tenzij ik eerst met iexplore.exe naar de sharepoint site toe ga.

Als ik de webclient service op automatisch zet, verbind hij niet, tenzij ik de service weer herstart.

Ik kan de webclient service niet op "delayed" zetten, hij komt dan met een error 85 melding.

Ik heb de sharepoint site in iexplore.exe als automatisch inloggen ingesteld, toegevoegd aan vertrouwde websites (evenals het lync.com, outlook.com, sharepoint.com en microsoftonline.com domein).

Ik ervaar dit op meerdere computers, zowel windows 7 prof als windows 7 ultimate, windows vista. Ik heb het nog niet kunnen proberen op windows XP machines.

Weten jullie hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat de mappings gewoon elke keer benaderbaar zijn? Het moet wat hufter proof zijn, aangezien de gebruikers al snel aan de lijn hangen met support :)

Alvast bedankt,

Groeten,
Klaas-Lucas Kramer

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10 13:40
Dit heeft te maken met een security token van MS. Deze token verloopt na 8 uur. Helaas is hier nog geen goede oplossing voor :-(

Voorheen in BPOS, was er nog een SSO client welk voor de authenticatie zorgde. Dit is helaas verleden tijd.
Een powershell script icm een geplande taak kan er mogelijk voor zorgen dat deze 8 uur verlengt wordt.

EDIT: zie http://community.office365.com/en-us/f/154/t/7728.aspx

Ik moet helaas elke ochtend inloggen op https://domein.sharepoint.com......

[ Voor 17% gewijzigd door tweakict op 16-03-2012 14:42 ]

• KLK
tweakict schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:40:
Dit heeft te maken met een security token van MS. Deze token verloopt na 8 uur. Helaas is hier nog geen goede oplossing voor :-(

Voorheen in BPOS, was er nog een SSO client welk voor de authenticatie zorgde. Dit is helaas verleden tijd.
Een powershell script icm een geplande taak kan er mogelijk voor zorgen dat deze 8 uur verlengt wordt.

EDIT: zie http://community.office365.com/en-us/f/154/t/7728.aspx

Ik moet helaas elke ochtend inloggen op https://domein.sharepoint.com......
Maar wanneer ik de shares toegevoegd heb, het test, en gelijk opnieuw opstart is de verbinding al weg: Alles valt binnen een tijdspan van 10 minuten. Ik denk dat het dan niet met dit token te maken heeft, maar weet dit niet zeker.

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10 13:40
Wat gebeurd er als je de netwerk shares verwijderd, hierna opnieuw aanmaakt maar dan voor de optie kiest: "Verbinding met een website maken waar u documenten en afbeeldingen kunt opslaan" de rest volgt van zelf :-)

Deze optie vindt je onderaan het netwerk share scherm.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakict op 16-03-2012 14:50 ]

• KLK
tweakict schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:49:
Wat gebeurd er als je de netwerk shares verwijderd, hierna opnieuw aanmaakt maar dan voor de optie kiest: "Verbinding met een website maken waar u documenten en afbeeldingen kunt opslaan" de rest volgt van zelf :-)

Deze optie vindt je onderaan het netwerk share scherm.
Hetzelde, zowel een netwerkmapping met driveletter, als de optie die je noemt hebben dezelfde resultaten.

Ik zal even kijken of ik wat screenshots hier kan posten.

Verwijderd

Volgens mij heb ik wel een oplossing voor je.

ga naar start-uitvoeren typ hier services.msc en klik op ok.
dan word er een venster geopend met de services, daar zoek je we webclient service dubbelklik op de service dan krijg je de eingenschappen er van en dan ga je naar de tabblad aanmelden dan vink je dit account aan en bij gebruikers naam voor je local service in en wachtwoord laat je leeg hij voert zelf het goede wachtwoord in.

start nu de computer opnieuw op en dan zou het moeten werken.

• KLK
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:56:
Volgens mij heb ik wel een oplossing voor je.

ga naar start-uitvoeren typ hier services.msc en klik op ok.
dan word er een venster geopend met de services, daar zoek je we webclient service dubbelklik op de service dan krijg je de eingenschappen er van en dan ga je naar de tabblad aanmelden dan vink je dit account aan en bij gebruikers naam voor je local service in en wachtwoord laat je leeg hij voert zelf het goede wachtwoord in.

start nu de computer opnieuw op en dan zou het moeten werken.
Op een of andere manier werkt het inderdaad, om de service op local services te zetten.

Thnx :)
Pagina: 1